hallo ik heb al wat gezocht over douchen met je baby,maar kon mn antwoord niet vinden ,dus stel ik hem even ...kan ik nu al douchen met mn meisje..lijkt me zo fijn,, maar wij hebben vrij harde stralen in de douchekop,kan dit kwaad? is het niet pijnlijk op dat kleine lijfje? en hoe weet je of het niet te warm is ,,bedankt alvast
Je kan ze een beetje breken door hoe je gaat staan. De meeste baby's vinden het heerlijk. Of het te warm is kan je voelen door eerst met je pols te voelen voor je er in gaat staan.
Mijn man is in de eerste week al gaan douchen met onze dochter , ging prima! Inderdaad niet rechtstreeks onder de straal gaan als die wat te krachtig is
Onze kraamhulp vond het een prima idee om gelijk met de kleine onder de douche te gaan in de eerste week en mocht direct onder de straal dus het kan geen kwaad (je kindje gilt wel als het niet lekker is) Als de douche voor jou lekker is ie meestal zo'n 38 graden. Dat is opzich prima.. een graatje minder nog beter.
Ik ben ook na een week met mijn meisje onder de douche gegaan. Mijn man vind het eng omdat ze van de zeep enzo zo glibberig wordt. Ik vind het juist alleen maar fijn. En mijn meisje... die vind het prahtig al die druppeltjes. Vooral op haar gezichtje. En nu helemaal want die waterstralen die kun je niet pakken, hoe vaak ze het ook probeert, ze gaan steeds tussen haar vingertjes door. Zo dun is water nou!
achhhhhhhh wat scheetig zeg! jah ben heel benieuwd morgen ,,wij hebben een bad ik mag er nog niet n vanwege het nog vloeien maar ik kan lekker zitten onder de douce
douche vondt gwen en nog steeds heel geweldig al deed ik wel toen ze wat kleiner was de kraan minder opendraaien waardoor de straal zachtjes was misschien een TIP!
Wij douchen ook al vanaf het begin met Tayo en het bevalt goed, we doen dit vooral als we 's ochtends niet zoveel tijd hebben. ff snel onder de douche en klaar is meneertje weer. Als ik niet hoef te werken dan ga ik zelf onder douche en ik zet hem er in het badje naast, dit is ook wel leuk en ik kan hem op deze manier toch goed in de gaten houden. Groetjes Maartje
wij zijn ook al in de eerste week gaan douchen met de kleine, die is helemaal onder de indruk en ontspant helemaal. valt gersut tegen mn man aan in slaap. ik douche zelf niet met hem, ik doe hem in badje mn man vind douchen met hem heerlijk, een papa en zoon momentje.
Als je het heel eng vind, kun je in het begin eventueel in een hydrofiel leggen. En zowiezo in het begin geen badschuim gebruiken. Ikzelf was fae altijd wel onder de douche (nouja, een beetje) maar dat doe ik met de natusan -top to toe wash- met zwitsal schuimbad (is er ook niet voor bedoeld, oke) werd ze wel te glibberig, was even schrikken . Maar verder valt het heel erg mee.
In het begin met je wel vermijden dat die kleine die harde stralen op het hoofd krijgt. De fontanel is nog open, en dan komt het wat harder aan. Maar lekker de straal over de rug laten lopen, gaan prima. En dan wat water met je hand over het kppie scheppen.
hmmm..... dan doe ik toch iets fout... mijnmannetje is al 1, maar vind de douche nog steeds vreselijk! Hij wil gewoon liever geen water in zijn gezicht... Dus hier lekker badderen me zijn 2-en of 3-en i het grote bad! Heel gezellig, maar idd wel tijdrovend....
Na een week zijn we al met Tygo gaan douchen ook. Hij vond t helemaal leuk. En nog steeds vind ie in bad gaan of onder de douche 1 groot feest Ben je al geweest?
Ik kijk er erg naar uit om weer met Fenne te gaan douchen als ze eenmaal kan staan... ze weegt nu bijna 10 kilo en ik vind het best zwaar worden op 1 arm, vooral als ze een beetje beweeglijk is en glibberig is haha... dus nu gaat ze om de dag in bad, of gaan we samen gezellig badderen... Hier ging ze trouwens ook met 2 weken voor het eerst met papa douchen, ze vond dat echt lekker... het is wel handig als je het spannend vind dat je man/vriend er bij blijft zodat hij je dochtertje kan aanpakken met een handdoek als je klaar bent of als je het toch te spannend vind... veel plezier!
Wij zijn ook na een paar weken met Tess gaan douchen. Heerlijk, vond ze het, zo lekker dicht tegen mij of papa aan. De stralen brak ik met mijn schouders en we hebben een thermostaatknop, dus da's wel erg makkelijk voor de temp. Helaas kan het hier niet meer, want Tess is bijna 11 kilo en dat houd ik niet vol op de arm. Dus weer het badje en soms om en om bij ons onder de douche. Gewoon met je pols voelen en de stralen laten breken en verder kijken naar je kleintje. Je dochter laat je het beste weten wat ze ervan vindt. Geniet ervan!
ik heb het zo rond de 6 weken voor het eerst gedaan maar ik ben alleenstaand dus het is erg lomp om dan met je baby te gaan douchen haha ik kon haar niet eens wassen alleen maar water eroverheen laten lopen dus dat doen we niet meer nee ik leg haar altijd op een handdoek in de douche en zo was ik haar want dat badje vond ik ook veel te veel werk en ze vond er niets aan haha wel ga ik soms samen in bad en dat vind ze dan weer wel leuk!