Zouden jullie dit accepteren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ProudMum, 30 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik ben een beetje overdonderd,

Afgelopen maandag en dinsdag is Joey bij zijn tante geweest. Dit omdat zijn vader en ik allebei moesten werken en de gastouder vrij had gevraagd.

Afgelopen zondag sprak ik de vriend van Joey's tante. Zij hebben een aquarium en ik vroeg me af hoe het gegaan is met Joey en het aquarium.

Joey bleek nieuwschierig geweest te zijn en had met zijn handjes eraan gezeten. D.w.z optrekken aan het meubel, en perongeluk kwam hij te hard met zijn hand tegen het glas aan.

Nu heeft de vriend van Joey's tante hem een corrigerende tik op zijn handen gegeven vertelde hij mij. Ik was helemaal van mijn stuk gebracht en wist niks uit te brengen en heb er niet op in gegaan.

Dat hij Joey heeft gecorrigeerd maakt me niet uit, maar die tik had toch niet gehoeven? Zelf ik geef mijn kind geen tik op zijn hand, dan hoef ik dat toch van een ander niet te accepteren?

Hoe vinden jullie dat?

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik vind het niet kunnen. hoe je je eigen kind opvoedt is één ding, maar je gaat absoluut niet het kind van een ander een tik op de vingers geven. ik doe dat bij mijn eigen kind ook niet. gewoon zeggen dat het niet mag en hem bij dat aquarium weghalen was prima geweest. ik zou ze hierover toch nog aanspreken.

groetjes, Miranda

3. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Ik zou er ook nogal overdonderd door zijn!
    Ik zou het aangeven, dat je vindt dat hij hem best mag corrigeren en aanpakken, maar dat je niet wilt dat er een tik wordt uitgedeeld.

4. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Bespreken! Als jij dat niet acceptabel vindt moet je dat gelijk kenbaar maken. Dit kan volgens mij op een heel rustige normale manier. Jij hebt begrepen dat jouw kind een tip op z'n vingers heeft gekregen. Dat je begrip hebt voor de correctie maar dat je het op prijs stelt wanneer er in het vervolg geen lijfelijk contact is. Je kunt er dan aan toevoegen dat jij niet wenst dat je kind op die manier gestraft wordt.

Succes ermee!

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik geef mijn kind geen tik dus een ander zeker niet! :rolleyes:

6. ProudMum

doet me goed te lezen dat er meerdere mensen zijn die hetzelfde denken

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou het ook bespreken. Vind corrigeren goed maar idd geen tik. zeker niet als jullie dat zelf niet doen.

Vind het wel weer goed dat hij het wel gewoon eerlijk verteld

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik vind het ABSOLUUT niet kunnen! zou mijn kind er nooit meer heen brengen! (jij weet hoe ik dit bedoel he, voordat het halve forum over me heen valt ;))

Is een pedagogische tik niet bij wet verboden? Volgens mij wel...

9. ProudMum

Kaatje85; ik ben idd blij dat hij het heeft gemeld, nu weet ik dat Joey er niet meer heen gaat. ondanks het feit dat het besproken is.

Gup; ik snap idd hoe jij het betdoelt meis.

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ik vind het ook niet kunnen. Dat je het zelf evt doet is tot daar aan toe, maar een ander, nee

11. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Truus ik vind het ook echt niet kunnen hoor.
    En al zou ik het bespreken ik zou mijn kind er zeker niet meer heen brengen omdat dat gevoel dan blijft als je begrijpt wat ik bedoel.

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik vind het ook absoluut niet kunnen... Dat je het bij je eigen kind zou doen is tot daaraantoe maar dat een ander, jouw kind een tik geeft is uit den boze.

Ik zou het zeker bespreken, zeggen dat je er heel erg van geschrokken bent en niet wil dat andere mensen jouw zoontje een tik geven en dat er andere (prima) manieren zijn om hem te corrigeren.

13. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ik zou het direct bepreken zo snel mogelijk. Het kan zijn dat zij andere ideeën hebben over opvoeding maar geeft ze niet het recht jouw kind een tik te geven. Ik zou ook erg overdonderd zijn hoor!

14. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Nee hoor ik zou dat ook zeker niet accepteren!
    Ik doe dat zelf ook nooit bij mn kinderen vind dat niet nodig dus als zeker anderen niet!

Ik zou mn dochtertjes er dan ook niet meer bij brengen...
    Bij hem is dat blijkbaar gewoon, een tik geven..
    Ik zou dan geen fijn gevoel erbij hebben om ze dan daar nog te brengen!

En die tante vond het ook normaal?

15. Writer

Writer Niet meer actief

noujaaa zeg , ik vind echt niet kunnen , zo jonge baby tik gegeven vind ik al blachelijke straf , en kind iemands anders helemaal :evil:

nee zou mij kind nooit meer bij hun laten
    dikke knuff voor joey

16. ProudMum

@ Sylvia111: Zijn vriendin vond het ook normaal.

Ik weet heel zeker dat Joey er zonder ons niet meer komt

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Onacceptabel

Niet alleen omdat het de tante is, maar omdat je wettelijk een kind ook niet mag slaan.

18. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    ben ik nou de enige die hier niet zo zwaar aan tilt? Het zal heus geen 'pets' zijn geweest maar een klein (zacht) tikje op de vingers is toch niet zo erg? Iedereen doet dat in mijn omgeving..

19. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Een corricerende tik is toch geen slaan.. volgens mij gaat het hier gewoon om een misverstand. Als hij echt hard op zijn hand had geslagen of getikt dan vertel je dat toch niet zo luchtig..

20. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Iedereen in jouw omgeving geeft je kind wel eens een tik?
    Nou ja als je het zelf goed vind dan moet jij dat weten..
    Maar ik vind het onacceptabel!

Deel Deze Pagina