douchen met de baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door music4life, 30 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van naomy

Mama van naomy Actief lid

24 mei 2008
    137
    0
    0
    Ik heb vanaaf dag 1 met naomy gedouchte en nu docuht ze vaak nog met mij ze vind idd heerlijk denk ze maar 2 x in badje gezetten heb en dat vond ze niks haha

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Misschien heb je een krukje wat gerust nat mag worden zodat je kunt gaan zitten? Dan kan ze gewoon op schoot... Ik vond het zelf ook niet prettig om Jelle op de arm te houden, ben veel te bang dat hij valt... Later durfde ik wel te gaan staan, maar toen was Jelle ook al weer wat minder "breekbaar".. :)

3. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Toen Duke 6 dagen was heb ik voor het eerst met hem gedouched. Heerlijk vond hij het; Hij kon zich goed ontspannen, en doordat de temperatuur constant blijft van het water mogen ze ook veel langer in het water blijven.

Duke gaat wel alleen mee douchen als mijn moeder of vriend erbij is; Zij geven hem dan aan, en rollen hem lekker in een handdoek als hij klaar is. Scheelt een berg gestuntel, en zo wordt het voor hem echt een 'rust/ontspanningsmoment'... Rustig naar z'n kamertje, babymassage en dan aankleden.
    Meestal sop ik Duke niet in, puur huid op huid contact zorgt voor behoorlijk vaste grip namelijk :)

Hoe is het geweest? :)

4. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Hier gaan we ook met zoon lief in bad en onder de doesch. En hij vind het heerlijk. Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat het wel mijn man is die met de kleine onder de doesch stapt. Ik ben namelijk als de dood! dat ik hem laat vallen. We doen het meestal met zijn 2en. Ik geef maik aan en pak hem weer na het doeschen om hem af te drogen. En we vinden het alle 3 schitterend, wij zijn hier ongeveer na 2en halfe maand mee begonnen. Maar dat kwam ook omdat de kleine in het ziekenhuis heeft gelegen. Maar als ik hem nu uitkleed en ik wikkel hem dan in de handoek begint hij al te kijken van "Mamma, gaan we?" en richting de badkamer. Dan begint hij al te schateren van het lachen. Zo zie je maar.
    Maar bedankt voor de tip met die kruk bluesky. Mischien durf ik zo wel.

5. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.815
    4.057
    113
    Demi ging na een paar weken al mee douchen en vind het heerlijk. Ik zorg alleen dat de straal niet direct op haar hoofjde komt in verband met het fontanel.

6. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik heb in de eerste week met ollyvier gedoucht met hulp
    van kraam hulp.
    We doen nu om de dag douche of badje...hij vind allebei
    heerlijk, en water in zijn ogen is geen probleem( in tegen
    stelling van zijn zus)

Maar echt wassen onder de douche doen we niet, maar voor
    het relaxen...

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik doe het ook meestal als ik samen met m'n man ben hoor.
    Maar met wat voorbereiding, kan het ook als je alleen bent.

Je moet er alleen aan denken dat je voor jezelf een badjas hebt klaarliggen. En voor je kleintje een wipstoel ofzo in de badkamer.
    Daar kan de kleine in, (uitgekleed en in een wikkeldoek) terwijl jij de douche op temperatuur draait etc en even zelf doucht.
    Daarna je kleintje pakken en lekker samen. Dan je kindje weer in de wikkeldoek in de wipper. Zelf eventueel je haren snel in een handdoek draaien en de badjas aan (droog je gelijk) en dan snel je kindje uit de wipper en lekker aankleden.

Het werkt wel :) alleen ben ik zo iemand die nogal eens wat vergeet te pakken, of mee te nemen :) maar toch. Fae heeft 1x helemaal onder de poep gezeten en toen vond ik het wel prettig om haar gelijk maar even mee onder de douche te nemen, nadat het ergste vuil er af was ;)

8. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    heyhey

Ook hier ben ik gaan douchen met Damian toen hij 3 weekjes oud was...hij vind het heerlijk!
    Doet nu zelfs zijn hoofdje naar achteren in de straal van het water...zo leuk...komt het water over zijn gezichtje en dan die verbaasde blik..hahaha..en toch steeds weer proberen hé...

Maar ik heb nog een tip voor de kleintjes....doe een washandje om de douchekop heen, dat dempt het water!

Deel Deze Pagina