Kinderwagen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wennepen, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Wij hebben een mutsy transporter, maar willen deze wagen omruilen voor een andere wagen.

Graag zou ik willen weten wat voor wagen jullie hebben (evt met plaatje erbij) en wat de voor en nadelen van deze wagen zijn.

2. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Wij hadden een mutsy 4 rider en nu de bugaboo: wat een opluchting! Mutsy vond ik mooi, maar was zo log en zwaar aiaiai in de kruidvat sleepte ik hele rekken met me mee. De bb til ik met 1 hand op en ik smal en wendbaar: heerlijk!!!

3. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Wij hadden eerst een Quinny Buzz, die we hebben omgeruild voor een Bugaboo. De Quinny hebben we goed op marktplaats kunnen verkopen, waarna we op mp een Bugaboo hebben gekocht. Kostte ons dus weinig meer en we zijn zooooo blij met de Bugaboo, echt een aanrader! Hij is zeer wendbaar, makkelijk in gebruik, degelijk en mooi!

4. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een Joolz en we vinden het echt een super wagen!
    Heel makkelijk in te klappen, makkelijk te wisselen (met 1 klik) van bv wagenbak naar maxi cosi erop, makkelijk de hoogte van duwstang te verstellen, doet het goed op alle terreinen, draait makkelijk.
    Nadelen?? Eigenlijk kan ik er geen verzinnen ;)

5. Brinatjuh

Brinatjuh Bekend lid

23 jul 2009
    538
    0
    16
    Met baby's in de kinderopvang
    in nederland
    wij de hebben de maxi-cosi mura 4 editie 2010, een hele fijne wagen, lekker voor mensen die wat langer zijn en hij rijdt heerlijk!! de wagen heeft 4 luchtbanden, wat erg prettig is en hij rijdt met alle weersomstandigheden prima! zelfs met sneeuw!

het onderstel is wel wat groot, en kan daardoor misschien wat moeilijker in de achterbak...maar je kan de 4 wielen er met gemak afhalen....

wat mij betreft een superwagen!

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben ook de maxi cosi mura 4, erg prettige wagen, stabiel maar wel goed wendbaar. Vind het ook erg handig dat de wandelwageninzet twee kanten op kan (naar je toe en van je af).

7. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Wij hebben de bugaboo en zijn er erg blij mee! Hij rijdt heerlijk, hij is erg mooi :D en ik vind het fijn dat je je kindje naar je toe of van je af kunt zetten. Ons dochtertje heeft vanaf haar geboorte al, dat ze graag bij me wil zijn. Ze zit nu sinds kort in de wandelwagen en ze zit nu nog naar mij toe. Als ze straks iets groter is, kan ik haar omdraaien en kan ze meer zien. Ik vind het ook handig dat je de wagen zo kunt zetten, dat de grote wielen voor zijn (voor als je bv. door grind of zand moet). Het enige nadeel vind ik wel dat je em niet kunt inklappen incl. zitgedeelte. Je moet het zitgedeelte eraf halen en dan heb je dus 2 losse onderdelen (neemt meer plek in in de auto), maar ik heb een Matiz, en zelfs daarin past alles achterin ;)

8. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    Heb een mutsy gehad, en echt heel erg veel "resurche" gedaan over welke wagen voor ONS nu het beste uit zou pakken.

Daarom zou ik je misschien aanraden welke punten voor jou dus heel belangrijk zijn bij het gebruik van een kinderwagen. Zie dat veel mensen erg tevreden zijn over de bugaboo, alleen zoals ik in de laatste reactie, boven die van mij las, dat hij dus niet in te klappen is in 1 geheel met zitting, een heel groot nadeel voor mij dus. Dit is natuurlijk voor iedereen persoonlijk,

Dit waren mijn belangrijke punten (nadat ik al een jaar intensief een kinderwagen gebruikt hebt)

-de zitting moet face to face kunnen maar ook van je af voor als het kindje ouder is.
    - Hij moet makkelijk in en uit te klappen zijn, eigenlijk wil ik zo min mogelijk bukken en in 1 stuk (uiteraard kan dit niet met reiswieg/maxicosi)
    -Hij moet niet te zwaar zijn om vaak in en uit te laden
    -moet in ligstand kunnen
    -Moet maxicosi/reiswieg op kunnen
    -makkelijk te sturen zijn met 1 hand
    -verstelbare duwstang hebben
    -moet klein zijn als hij ingeklapt is
    -stabiel zijn ook op onverharde wegen

Een heel lijstje dus, de Mutsy wagens vind ik ontettend mooi, allen heb ik ze geprobeerd, in de hierboven genoemde punten, maar er miste telkens wel iets, zeker als je de zitting face to face wilt hebben zijn ze vrijwel bijna nooit in 1 stuk in te klappen, voor ons taboe omdat we vaak vliegen.

Voor ons is het de Quinny Buzz 4 (stabieler dan de 3 en je kunt er altijd nog een 3 van maken) geworden hebben hem nu een maand in gebruik, en tot nu toe ben ik er echt heel erg blij mee, rijdt verukkelijk, is heel makkelijk in en uit te klappen en weegt minder dan onze vorige wagen. (heb trouwens geen nieuwe gekocht, maar op Marktplaats) nadeel is klein boodschappenmandje en of hij echt net zo goed gaat lopen door de zand en blubber als onze eerste wagen, kan ik nog niet zeggen, heb wel hier thuis al in het weiland geprobeerd en dit was prima, dit zullen we dan nog zien.

Ga eens naar de winkel met een lijstje wat voor jou heel belangrijk is, zelf ben ik er wel achter gekomen dat ik meer dingen belangrijk vond waar ik pas achter kwam door een kinderwagen veel te gebruiken, bij de eerste dus, vandaar dat ik bij de tweede een andere wagen wilde.

Hoop dat je er iets aan hebt!! Succes met zoeken!

9. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Hier de Mutsy Slider. Vind het een geweldige wagen. Voldoet overigens aan alle punten die hierboven genoemd worden ;)

Wij hebben ook echt heel veel wagens vergeleken, twijfelden uiteindelijk tussen de Stokke, Bugaboo en Mutsy Slider. Stokke vonden we te weinig vering hebben. Bugaboo vonden we de bak veel te laag en leek ons ook niet fijn rijden in het bos, daarbij vonden we hem ook gewoon lelijk. Mutsy Slider klap je ook heel handig in en uit, is degelijk en stabiel, fijne vering, rijdt soepel, kindje kan van je af of naar je toe zitten, duwstang is verstelbaar; voor ons de ideale wagen. En ik vind hem veel mooier dan alle andere Mutsy wagens maar dat is natuurlijk persoonlijk.

10. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    hier een buggy die stevig maar ook licht is, van mc laren. prima!!en ja ik dacht dat het een probleem was dat de kleine niet naar ons gedraaid kon zitten maar hij vindt het nu GEWELDIG om de wijde wereld in te kijken haha! wagen kan in 4 standen en ik draag 'm gerust alleen de 5 treden trap voor ons huis af met puk erin! zo licht, heel tevreden!

11. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Wij hebben de Mura 3 en die bevalt super goed. Twijfelden tussen deze en de bugaboo. Ik denk dat de bugaboo in gebruik iets fijner kan zijn. Lichter en smaller, maaaar de ontzettend lage bak zorgde ervoor dat t net een poppenwagen leek bij mijn wat langere vriend en de kleine wieltjes voor vonden wij lelijk. De Mura oogt wat stoerder.

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben ook de Mura 3. De 3 vinden wij wat mooier en stoerder dan de 4

joolz hebben we nog over getwijfeld
    bugaboo vonden we zijn geld niet waard
    mutsy wagens vonden we niet prettig rijden
    quinny buzz niet naar gekeken omdat vrienden er slechte ervaringen mee hebben

13. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    nu weet ik ook weer waarom wij geen slider gekocht hadden, zodra je de zitting face to face hebt, krijg je automatisch dat de wielen ook andersom worden, je loopt dus met de kleine wieltjes achter en de grote voor of andersom was het, in ieder geval wij vonden het niet zo heel prettig lopen, eigen gevoel natuurlijk. Hierdoor viel deze dan voor ons af.

14. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    hier een mura 4 en erg tevreden hierover. Hij klapt heel makkelijk open en dicht, heel erg wendbaar, stevig en hobbelt tenminste niet over elk keitje zoals wagens met van die mini wieltjes.
    Wij trekken er vaak op uit, en de wagen is al door sneeuw, gras, door velden en op het strand geweest.

15. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Dat is inderdaad zo. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de afgelopen 1,5 jaar nog nooit heb gehad dat ik de zitting om wilde draaien tijdens een wandeling. Wel dat je van tevoren wisselt, maar dan klik je de zitting er heel gemakkelijk af en andersom weer erop.

16. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Hier ook al een jaar een tevreden gebruiker van de mura 4.
    Stevig, wendbaar en stoer!

17. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben een maxi cosi mura met 4 wielen.
    Maxi-Cosi | Mura 4

Ik ben erg tevreden en vind het een prettige wagen.
    De voordelen:
    Handig die grote wielen op alle terreinen.
    4 wielen maakt de wagen stabiel en is prettig met het afrijden van bijv een stoep.
    Het zitje kan bijna helemaal plat.
    Het stuurtje is leuk voor de kleine.
    De wagenbak is erg ruim vergeleken met anderen.
    Geen aparte adapters nodig voor de maxi cosi.
    Makkelijk en snel in te klappen.
    Wendbaar.
    Zitje is beide kanten op te zetten.
    Hoge (verstelbare) duwstang.

Nadeel:
    het mandje is niet heel erg groot, maar ja.. dat hebben de meesten volgens mij wel!

Succes met de keuze!

Mag ik vragen waarom je een andere wilt?

18. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    ok, dus inprincipe loop je gewoon altijd met de grote wielen achter, tijdens een wandeling wissel je toch niet echt de zitting, alleen zoals jij zegt er voor. De verkoopster heeft ons niet mede gedeeld dat dit kon, dus zitting er uit en draaien, alleen de duwstang.....had misschien wat uitgemaakt voor ons.

19. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Wij hebben een joolz en we zijn er erg blij mee.

Voordelen:
    Hij rijdt heel soepel, erg wendbaar.
    Makkelijk in te klappen.
    Compact in te klappen (was voor ons nodig vanwege kleine auto).
    Bak/zitje kan op 2 manieren op de wagen (vooruitkijkend en achteruitkijkend.)
    Lekkere hoogte.
    Mooi!:D

Nadeel:
    Boodschappentas onder de wagen is voor mijn wens iets te klein.

20. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij hebben een Mutsy Slider. Super ding! Ik vind hem erg mooi, erg wendbaar en lekker hoog. Zeker met de wagenbak er op ligt je kindje op een lekkere handige hoogte, zonder dat je steeds erg moet bukken. Ook de duwstang is lekker hoog. Wij zijn helemaal niet erg lang, maar vinden het wel fijn!

Daarbij gaat hij gemakkelijk uit elkaar in 2 delen, waardoor hij super klein in de auto past. Het onderstel (zonder wielen) past voor haar autostoel op de grond voor de stoel en het bovenstel (het zitje) kan met de duwstang helemaal plat (ong 5 cm dik) en schuif je zo ergens tussen. Je moet hem dan wel even helemaal uit elkaar halen, maar op vakantie is het ideaal meenemen! In onze station halen we alleen het zitje er af en rijden het onderstel zo naar binnen, zitje er naast, klaar!

Qua soepel rijden vind ik hem veel fijner dan veel andere (loggere) Mutsy's. Hij is wendbaarder, ondanks de brede achterwielen, door de kleine voorwieltjes. Als je eenmaal door hebt hoe breed je precies bent, heb je geen probleem meer met de breedte. Ik kan eigenlijk overal makkelijke tussendoor, ook in de kruidvat :D

Deel Deze Pagina