Douchen met jullie kind! Hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chaimaa, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chaimaa

Chaimaa Lid

12 sep 2006
    81
    0
    0
    Administratieve medewerker
    Gisteravond heb ik voor het eerst geprobeerd om samen met Imane te douchen.
    Nou dat liep bijna fout af. Ik liet haar bijna vallen, ze gleed weg PFFF. Gelukkig greep mijn man in. Het scheelde niet veel.

Ik snap niet hoe jullie het doen. Vindt het best gevaarlijk!

2. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    geen zeep gebruiken, in iedergeval niet te veel. wij kunnen zitten onder de douche. erg fijn

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik vind het ook altijd een beetje eng, hoor. inmiddels kan mijn zoontje zelf naast mij onder de douche staan, dat maakt het iets minder gevaarlijk. Toen hij kleiner was deden we het ook wel af en toe, maar altijd stond de ander dan naast de douche om in te grijpen of te helpen.
    En ik waste ook nooit zijn haren onder de douche of zo. Mijn handen had ik veel te hard nodig om hem goed vast te houden. Het was dus alleen voor de lol en lekker afspoelen, maar niet echt goed wassen. Meestal ging hij gewoon lekker in bad, veel makkelijker en warmer voor hem.

4. Chaimaa

Chaimaa Lid

12 sep 2006
    81
    0
    0
    Administratieve medewerker
    Ik heb helemaal geen zeep gebruikt, als ik dat had gedaan dan was ze helemaal op de grond terecht gekomen.

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    gewoon vasthouden, onder de oksels. Mijn dochter beweegt niet, omdat ze weet dat douchen heel snel is. Ik hou haar ook niet tegen me aan ofzo (ook niet van me af hoor), maar echt onder de straal. 2 minuutjes en klaar.
    Doen we ook alleen als we niet veel tijd hebben.

6. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    ik gebruik ook geen zeep en heb dr gewoon op mijn borst vast,meteen hand onder dr billen;)

7. Anique

Anique Niet meer actief

Ja, ik vind het ook een beetje een gehannes altijd hoor. Ik douche alleen na het babyzwemmen in het zwembad met hem en dat spoel ik hem alleen maar even een beetje af. En thuis gaat mijn man weleens met hem douchen, en dan houdt hij hem vast en zeep ik hem in . Maar het is best lastig hoor, ze worden erg glibberig altijd

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mijn man doucht meestal met haar, ik doe haar in bad. Hij zet haar op zijn heup en was met zijn andere hand haar haartjes enzo, vaak met een washand, dan krijg je niet allemaal losse glibbere douchegelklodders op de grond. Hij is gewoon een stuk sterker dan ik, mij lukt het niet zo goed om haar zo vast te houden. Soms zetten we haar ook in de badring, heb je zelf ook je handen vrij.

9. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Om alleen te doen vind ik 10 keer niks. Dus als ik het doe dan vraag ik mijn vriend haar aan te geven en haar na 10-15 minuten weer op te halen en af te drogen. Andersom doen we dat ook.

Maar ik vind het badje zelf handiger. Dat kan ik namelijk wel helemaal alleen doen als ik het goed organiseer.

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hij zit op mijn arm. Meestal sop ik hem zelf in, maar papa doet dat soms ook. Dan zit hij op mijn ene arm, en mijn andere over zijn buik heen (als in een schommel) en zo hou ik hem dan weer onder de straal.

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Wij laten onze kleine nu al wennen onder de douche (eigenlijk al vanaf dat ze 3 weken is) en ze vind het heerlijk. Nu is ze natuurlijk ook nog niet zo beweegelijk dus dat is makkelijker. We zijn er wel altijd met z'n tweeen bij. Dat meto zowieso omdat na het douchen de ander haar direct moet afdrogen en aankleden.

12. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Wij zaten op een krukje in de douche. Ideaal, scheelt ook voor je rug.

13. dannyb

dannyb Lid

24 sep 2007
    46
    0
    0
    kapster
    eindhoven
    niet douchen dood eng,
    gewoon lekker in bad.

14. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

ik zet het badje op de grond en zet haar erin..
    ik zelf ga dan douche..
    dit kan natuurlijk alleen als je kindje zelf kan zitten.
    daarna ga ik er uit en kleed me aan..dan neem ik haar uit bad en kleed ik haar aan.
    werkt hier geweldig!

15. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    Hoi Chaimaa,

Wij gebruiken altijd een 'badring'. Het is een soort zitje met zuignapjes eronder, zodat deze zich kan vastzuigen aan de bodem van het bad of douche. Je kunt (wanneer je kindje zelf kan zitten) je kindje erin zetten. Dan kun je je kindje rustig met zeep insoppen zonder dat er een gevaar voor uitglijden of iets ontstaat.

succes!

16. marjan123

marjan123 Actief lid

10 feb 2007
    171
    0
    0
    Als je bang bent dat je kindje wegglibbert is het misschien een idee om een washandje om de hand heen te doen waarmee je hem/haar vasthoudt, dat zit 'stroever' en verkleint het glibbergevaar..?

17. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Wij hebben nog geen kindje maar omdat ik zelf een lichamelijke beperking heb, heb ik een douchestoel. Ik zit me dus net te bedenken dat dat eigenlijk wel veilig is; ik zit dan met de kleine op schoot :D

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik hou Eva altijd onder in ieder geval 1 oksel vas met mijn hand, ze heeft haar arm dan over mijn schouder en ik mijn arm om haar heen en dan half buik tegen buik (hm, lekker duidelijk ;)). Maar ik vind het wel meevallen met het glibberige, terwijl Eva we heel beweeglijk is. Ze vindt het helemaal geweldig die stralen (om te zien al), we hebben een stortdouchen dus lekker veel stralen!
    Eigenlijk douche ik alleen met haar op zaterdag, dan is mijn vriend er ook. Maar ik heb het ook wel eens alleen gedaan, dan zette ik haar na het douchen aan de andere kant van het bad en droogde mezelfde af, en daarna dus Eva.

19. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Ik douche vaak met mijn dochter en dat gaat eigenlijk prima ze ligt tegen mijn borst en dan was ik haar hoof en rug en daarna leg ik haar in wiegstand en was de voorkant. Dan was ik met mijn andere hand mezelf en stappen we samen in bad. Heerlijk :)

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik was haar trouwens altijd met mijn andere hand en draai haar ook vaak met haar rug naar mijn buik.

Deel Deze Pagina