Hoi Meestal doen we douchen en in bad met zijn tweeen .De ene douchen de ander afdrogen . soms doe ik het alleen .Dan doe ik ook niet teveel zeep en hou goed mijn hand onder de billen van mijn zoontje .Soms dan gebruik ik geen zeep anders glibbert hij onder mijn handen vandaan . Ik heb ook wel eens gelezen dat iemand een hydrofiele luier gebruikte onder de douche .
sinds alicia kan zitten heb ik het opgelost door een oplaasbadje op de grond te zetten. ik onder de douche en alicia erlangs in een badje. ze vind het erg leuk en gezellig om zo samen te baderen en als ik de douche kop naar beneden doe gaat ze er onderstaan sinds kort en is helemaal blij. zeheeft een bratzpop die ze in bad doet terwijl ik haar in bad doe. aankleden, eerst ik en laat haar nog even in het badje spelen. als ik dan klaar ben haal ik haar eruit maar vaak wil ze dit niet. ik neem de pyma/kleding mee de douche in zodat alles bij de hand is. het gewone badje wilde ze niet in maar in dit kleine badje vind ze douchen geweldig, ze kan nu uitgebreid rondjes draaien en spelen
Meestal gaat mijn man alvast douchen en dan zeep ik F in en geef ik hem aan. Na een paar minuutjes haal ik hem weer op en droog ik hem af. Je moet idd wel met z'n tweeen zijn als je onder de douche wilt met je kindje. Anders is het bijna geen doen.
een van ons gaat inderdaad douchen, en de ander geeft haar aan en haalt haar weer op. Die droogt af en kleed aan. Ze ligt hier met haar buikje tegen onze borst. Eerst haartjes inzepen en rugje + afspoelen. Dan leggen we haar in wiegstand en wordt de voorkant gewassen. Alleen douchen is met zo'n hummeltje nog niet te doen. Het glibberige vindt ik wel meevallen, ben er nog nooit van geschrokken ofzo.
Als je alleen wil douchen met zo'n kleintje, kan je na het douchen de kleine in het babybadje leggen met handdoeken erin en erover. Ik legde Eva toen gewoon even in smalle gedeelte van het bad, ik ben toch zo afgedroogd (wij hebben een bad met een lager rond gedeelte om te douchen en een smaller en ietsjes hoger gedeelte).
ik douche met Jaylynn sinds zij geboren is.Wij douchen elke dag met haar.De eerste 6 maanden hiled ik haar met 1 hand/arm vast en met mijn ander hand waste ik haar.Met een maand of 7 zat zij goed stevig recht op en zat ze onder de douche terwijl 1 van ons achter haar stond.we soppen eerst ons zelf in en daarna jaylynn terwijl zij op de grond zit te spelen met haar speeltjes.Zo douchen we nog met haar. groetjes sarita
Ik ben vanaf dag 2 met de meisjes onder de douche gegaan. De eerste week was de kraamzorg er en daarna was mn moeder er wel maar deed t gewoon alleen. Had dr gewoon vast, en als ze klaar was, lag ik dr op de aankleedkussen op de wasmachine en droogde dr dan af, voor jezelf kou lijden is dat haha
Ik doe echt exact hetzelfde en dat gaat hier hartstikke goed, ik kan haar in de gaten houden terwijl ze speelt én ik kan zelf lekker douchen!
Heb er ook nooit problemen mee gehad. Nu mijn ventje kan zitten zit hij in de tummy tub en ik sta te douchen. Voor het ultieme knuffelmoment haal ik hem er zo nu en dan even uit om lekker saampjes onder de straal te staan. Douche uit, ventje zit nog lekker in het water, ik doog me af en kleed me aan en dat is mijn ventje aan de beurt. Toen hij nog kleiner was legde ik het aankleed kussen in de douche, (zonder hoes natuurlijk) en dan kon ik hem daar even opleggen, er blijft ook een beetje water in staan dus lekker warm. Een vriendin heeft een oud wipstoeltje en zet dat onder de douche... Tips genoeg! Gewoon even proberen wat goed bij jou past, gewoon lekker op de grond zitten werkt ook prima. Succes!
ik douche nooit met keano. vind het veel te eng en hij is veel te zwaar. ben bang dat hij het koud krijgt als ik m op de grond zet. hier gaat hij dus altijd in het grote bad met zijn broers.
Ik douche ook elke avond met Quinten, dit gaat heel goed en hij vind het heerlijk! Leg het aankleedkussen op de wastafel en dan kan ik mezelf ff afdrogen en daarna mijn manneke. Bij Jayden vond ik het ook ontzettend eng en glibberde hij ook keer bijna weg. Maar igg al genoeg tips gekregen hoe je wel kan douchen met je kindje. Succes!
Hier doen we het precies zo! Toen Vigo nog niet zelf kon zitten, zorgden we ervoor dat we altijd met z'n tweetjes waren. De één ging met hem douchen, en de ander pakte hem aan als hij klaar was. We hebben in het begin eigenlijk alleen maar gedouched met Vigo. Dat vond hij fijner dan in bad gaan
Hier ook altijd douche met papa erbij! is makkelijker en kan ze gelijk afgedroogd en aangekleed worden door papa!
mijn man gaat altijd met xander eerst eve onder de douche staan eve lekker warm worden en we hebben dan het babybadje ernaast staan, die laat hij dan vol lopen en zet op zit xander daar in en hoeft hem dan met 1 hand vast te houden en kan met de ander hand soppen en haren wassen en dan daarna weer eve onder de douche afspoelen en dan neem ik xander over om af te drogen, gaat tot nu toe perfect. Xander past liggend niet meer in ze bad maar zitten gaat perfect. groetjes miranda
Sam gaat 2 keer in bad.. daar badderen we hem lekker schoon en fris Haartjes en lichaampje wassen..! en als we onder de douche staan.. dan knuffelen we heerlijk! met een muziekje erbij! en geen zeep!
Het glibberige, daar heb ik niet zo gek veel last van als ik niet teveel zeep gebruik. Ik ga dan ook regelmatig samen met Jelle onder de douche, zonder extra hulp. Een tip die ik ooit gelezen heb en die hier volgens mij nog niet bij staat: Zet voordat je gaat douchen het wipstoeltje in de badkamer, met een lekker warme handdoek erin, en nog een extra handdoek/luierdoek. Kleed dan eerst jezelf uit (evt even badjas aan), daarna je kleine, en dan stap je samen onder de douche. Als je kleintje het beu is, of de douchepret heeft wel lang genoeg geduurd, zet je hem/haar in het wipstoeltje, toegedekt met een handdoek, eventueel een speeltje erbij ofzo. Zeker als de verwarming op de badkamer aan is, en je kindje is geduldig genoeg (Jelle lijkt het altijd wel interessant te vinden om te kijken waar ik allemaal mee bezig ben) kan je daarna zelf nog op je gemak verder douchen, haren wassen, en ik droog mezelf ook altijd nog af en kleed mezelf aan terwijl Jelle in de wipstoel zit. Maar goed, is je kindje wat minder geduldig kun je natuurlijk altijd even een badjas aanschieten ofzo. En dan dus je uk uit de wipstoel, en afdrogen en aankleden. Op die manier heb je (als dit bij jullie ook goed werkt) geen hulp nodig; ik vind het erg handig.
Dat deed ik dus ook, douchen en als je klaar bent de kleine in de wipstoel en goed toedekken. Vlug zelf afdrogen en dan de kleine weer pakken om af te drogen een aan te kleden. Werkt ook hier prima