Ons meisje is nu 2,5 weken oud. Ze slaapt het grootste gedeelte van de dag. Alleen 's avonds na de voeding van ongeveer 19.00 a 20.00 uur gaat het mis. Ze wil niet meer slapen, huilt veel en is moeilijk te troosten. Ze valt af en toe in slaap (op de arm/borst). Ze wil ook meer drinken dus leg ik haar vaker aan, ongeveer om de twee uur ipv drie uur. Dit duurt tot de laatste voeding zo tussen 23.00 en 24.00 uur Ik gebruik infacol voor de krampjes, kunnen het toch krampjes zijn hoewel ze daar overdag geen last van heeft? Wie kent dit en wie heeft tips?
is eigenlijk heel normaal, zeker bij bv. Zoek maar eens op clusteren Lekker bij je pakken en toegeven aan de mamahonger (of als t bij papa werkt ook, dan ruiken ze de melk niet en worden ze vaak rustiger)
andro heeft ook zo een periode gehad dat hij om de 2uur en later elk uur wel wou drinken. ik dacht dat hij honger had dus ik gaf ook gewoon. alleen door het vaak aanleggen kreeg hij nog meer krampjes en pijn, wat weer gepaard ging met huilen. ik ben toen gestopt met zo vaak te voeden en heb zijn speen gegeven. na een dagje een opstandig ventje te hebben gehad ging het goed en werd hij 's avonds ook "vrolijker". misschien heeft je kindje juist 's avonds lekker behoefte om bij e te zijn en lekker te knuffelen. ik zou zeggen neem je dochtertje lekker bij je en leg haar rond 24uur in bed. deden e met andro ook toen hij zo klein was.
Hoi, Héél herkenbaar. Wij hebben het eerste half jaar ook de hele avond met onze dochter beneden gezeten. Die wilde ook alleen maar drinken bij mij en lekker bij ons liggen, dat viel ze af en toe wel in slaap. Had ook veel last van darmkrampjes. We hebben er altijd aan toegegeven, en ik ben er nog steeds van overtuigd dat dat er ook toe heeft gemaakt hoe ze nu is: slaapt prima, slaapt vanaf 8 maanden van 19-8:30 uur door en heeft er vertrouwen in dat wij komen als er iets aan de hand is. Dus ik zou zeggen: geef er lekker aan toe, ga samen op de bank hangen of op bed liggen en laat de kleine lekker drinken. Veel succes!
Hier ook hoor. In het begin begreep ik er niets van, ze was zo ontroostbaar tussen 19:00-20:00. Door veel te lezen kwam ik erachter dat het van alles kon zijn, krampjes maar ook dat de baby rondom deze tijd alles een beetje verwerkt van de dag (prikkels). Inderdaad gewoon aan toegeven...het is zoals het is...en het ligt niet aan de papa of mama! Probeer rustig te blijven. Ik ontving op een gegeven moment 's avonds geen bezoek meer (alleen even overdags), omdat ik er zo nerveus van werd 'bezoek & spookuurtje van de baby'. Het spookuurtje is nu verdwenen. Succes!
Bedankt voor jullie reacties, ik vind het fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. En Meryl, je hebt gelijk het is zoals het is... gewoon loslaten en eraan toegeven, dat voelt voor mij het prettigst. (het gaat trouwens vanavond heel goed, vandaar dat ik nu een berichtje kan typen)
Heel herkenbaar.. Vanaf de fles van 19.00 uur is het lol in huis.. Onrustig, niet in bedje willen slapen, alleen beneden bij papa en mama of in de box.. We hebben er eigenlijk gelijk aan toegegeven toen we lazen dat dit idd de tijdstip is waarin alles verwerkt word.. Zo rond 21.00uur gaat het wat beter en proberen we hem in zn bedje te leggen zodra hij begint te gapen.. Meestal gaat hij dan netjes slapen of ligt gewoon om zich heen te kijken, en dan rond 23.00uur komt hij voor zijn laatste fles, klaar voor de nacht.. Bezoek komt hier een enkele keer 's avonds, maar dan alleen in het weekend (manlief is niet thuis door de weeks) verder komt alles overdag.. Gewoon lekker bij je houden hoor 's avonds, gaat vanzelf weer over (zeggen ze)