Iris speelt eigenlijk altijd in de douche (dus ook onder de straal) als ik aan t douchen ben, maar zij is natuurlijk ouder. Eerder liet ik haar op de gang spelen boven; wel alle deuren en hekjes dicht (badkamerdeur was wel open zodat ze me kon zien). Soms was ze t daar niet mee eens; dan had ze gewoon even pech.
Ik zet haar in bad (zonder water) terwijl ik douche. Ze speelt dan met lege tubes, flesjes, kleurige en grappige washandjes enz. Wanneer ze alles zo'n beetje over de rand heeft gegooid en het zat is ben ik klaar.
Ik zette haar altijd in de box met een dvd voor haar op. Ze was toen helemaal gek op bassie en adriaan en de liedjes uit grootmoeders tijd. Zo wilde ze wel in de box zitten en kon ik lekker douchen. Je kan eventueel ook de kinderstoel in de douche zetten en haar een boekje geven. (ik woon gelijk vloers dus dan kan dat makkelijk)
dat is de reden waarom de box nog steeds staat (al moet ik er wel bij zeggen dat ze helemaal geen moeite heeft met de box en ze rustig een uurtje daarin kan spelen). mocht ze wel moeilijk doen afleiden met een koekje oid. dan is ze meestal wel even zoet
Ik douche vaak als ze nog slaapt of ik zet haar in het grote bad in een zitje met water, dus dan gaat zij in bad en dan douche ik in de aparte douche. Twee vliegen in 1 klap!
Als ik zin heb om wat rustiger te douchen, wacht ik tot Thirza weer op bed gaat. Dan loop ik dus tot een uur of 10-11 gewoon in pyjama. En anders gaat het traphekje dicht en de niet-dreumes-bestendige slaapkamers ook, deur van de douche open en Thirza gewoon spelen in de badkamer en de gang, terwijl ik douche. Is niet altijd even groot succes, en dan staat ze wel eens te huilen bij de rand van het bad (we hebben geen aparte douche). Tja, is niet anders In bed laten spelen is hier nooit een optie geweest buiten de slaapjes om en beneden in de box brult ze pas echt alles bij elkaar, (niet vanwege de box, maar vanwege het feit dat je dan de kamer uitgaat). Dus dit is de meest succesvolle oplossing bij ons. Overigens doe ik het ook nog wel eens zo dat ik haar erbij zet in de badring. Dat gaat eigenlijk altijd leuk Dan laat ik de stop in het bad, en kan Thirza nog even spelen in bad terwijl ik me afdroog, (zonder dat moet ik eerst haar afdrogen en dan vernikkel ik zelf van de kou ).
Ik doe boven de traphekjes dicht, mijn zoon geef ik speelgoed op zijn kamer en laat andere deuren ook open staan van andere kamers en dan vermaakt mijn zoon zich wel. Ik ga dan douchen met de douchedeur dicht Ivm het uitglijden van mijn zoon op de natte tegels. Tijdens het douchen praat ik maar raak met mijn zoon en hij steekt zijn handjes dan altijd onder de douchedeur door (en dan heeft die een lol haha) wat ik ook wel doe is als ik hoor dat mijn zoon wakker wordt van zijn slaapje overdag, dan spurt ik snel onder de douche. Mijn zoon wordt ondertussen goed wakker en ik ben dan klaar met douchen en neem hem dan mee naar beneden.
Mijn zoontje gaat mee douchen! Heel gezellig en als ik daar echt geen zin in heb dan moet hij toch echt even in de box. Dat vind hij even niet leuk maar koopt al snel eieren voor z'n geld en gaat gewoon zitten spelen. Voor vallen ben ik nooit bang voor geweest. Ze leren het snel genoeg en ja, dat doet een keertje pijn misschien maar tegels zijn verder niet gevaarlijk. Wij hebben geen toilet in de badkamer dus dat scheelt weer maar ook dat zal ze moeten leren.
Als ik echt moest douchen terwijl ze wakker waren, dan zette ik ze ieder met wat speelgoed in hun eigen bedje. Maar eigenlijk wachtte ik meestal tot ze beide sliepen. Op het moment douche ik smorgens vroeg als vriendlief nog thuis is, dan let hij op de kinderen en als ik uit de douche kom gaat hij weg. Overdag als ze wakker zijn doe ik het nu niet meer als ik alleen ben, schiet gewoon niet op dan hebben die twee grote het hele huis overhoop liggen geloof ik en ben eigenlijk een beetje bang dat de jongste niet helemaal veilig ligt in haar bedje met 2 rondlopende peuters en mama die in een bestoomde badkamer staat ! Haha!
ik ga douchen als onze wekker gaat. mijn vriend kleedt zoontje aan, en als hij klaar is ben ik ook gedouched. ik zit dus op vrije dagen al om 07.00 helemaal gedouched beneden maar dat doe ik liever dan douchen met de kleine erbij. bed of box pikt ie echt niet, en rond kruipen boven vind ik ook geen succes.
Ik douche meestal als de kleine slaapt en loop dus dan ook tot een uur of 10:00-11:00 in pyama. Als ik daar geen zin in heb of we moeten ergens heen zet ik mijn zoon met speeltjes in zijn eigen bedje. Hij gaat dan gewoon spelen en ik kan douchen. Als ik eronder vandaag kom, zet ik de badkamerdeur op een kier en kletst tegen hem en kan me dan insmeren, aankleden, opmaken en zelf mijn haar föhnen.
Ik neem Robyn gewoon mee onder de douche. Zij zit (op een hydrofiele doek, dan glijd ze niet weg) lekker met badeendjes, washandje en een shampoofles te spelen en te spatteren, en ik kan lekker douchen.
meenemen onder de douche doe ik ook wel eens! we hebben een douchecel en ik leg allemaal flesjes en badeendjes op de grond, hij vermaakt zich prima! tegenwoordig ga ik ook wel eens savonds laat of sochtends heel vroeg, als hij nog slaapt. groetjes
wij douchen bijna altijd samen. of met papa of met mama. gewoon op een doek op de grond. soms in haar eigen badje (moet ik wel moeilijker staan, maar dat geeft niet) we douchen al vanaf het begin samen (denk dat ze 2maanden was?) vanaf 3maanden was papa weer gaan werken dus dan werd het moeilijker om te douchen (in het begin douchte de een, pakte de ander haar aan) dus af en toe in de wipper. we hadden een stoeltje (bumbo) daar zat ze in. (soms op een tuinstoel, daar stond dat stoeltje dan op) en nu gewoon op een handdoek(je) op de grond. ik laat haar tegenwoordig iets langer zitten zodat ik mezelf al af kan drogen en daarna haar (anders was het een handdoek rond mezelf en eerst haar afdrogen en aankleden. dan ik afdrogen en aankleden)
Ik douche of als ze slaapt (middagdut of savonds) óf we douchen samen, zij in haar badje voor de douchecabine en dan komt ze zo nu en dan buurten onder de douche Toen ze nog kleiner was, douchte ik als zij sliep. 's Ochtends voor het naar het werk gaan, was ik me gewoon bij de kraan. Dat kan veel sneller en vind ik zelf praktischer
Ik neem haar mee in de douche . Ik douche haar en zet haar daarna op de grond (in bad) met wat badspeeltjes, en dan douche ik mezelf....... ondertussen sproei ik haar wel steeds nat. Daarna droog ik mezelf af en daarna de kleine meid.