ik wordt ingeleid en ik ben bang!!

Discussion in 'De bevalling' started by Samsa, Sep 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Samsa

Samsa Lid

Apr 7, 2012
    88
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Ik wordt vrijdag met 38+6 ingeleid.
    De reden dat ik wordt ingeleid is dat tussen 30 3n 40 min van het ziekenhuis woon.
    En bij mijn 1ste had ik niet door dat ik al bezig was. Want ik voelde lichte menstruatie krampen maar toen ik in het ziekenhuis aan kwam had ik al 6cm en voor ik het wist had ik mijn zoon vast.
    Dus ze willen voorkomen dat het een A16 kind wordt.
    Ik moet zeggen dat ik er wel tegen op zie en ik heb net ook flink gehuild. Misschien is het ook wel de spanning maar ik ben bang voor heftige pijn en een brvalling van 4 dagen.
    Wie is er wel eens ingeleid en kan me helpen een voorstelling te maken van wat ik kan verwachten want ik weet het niet meer.
    Liefs Samantha

2. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hoi Samsa,

Ik word vrijdag ook ingeleid, voor de tweede keer. Ik had het liever ook niet, maar ik heb het wel al een keer meegemaakt, dus ik kan je er vanálles over vertellen lotgenootje ;)

Weet je of je al ontsluiting hebt of niet? Dat maakt nogal een verschil namelijk.

3. Samsa

Samsa Lid

Apr 7, 2012
    88
    1
    8
    NULL
    NULL
    Nee ik heb nog geen ontsluiting wel is het al wat weker zeiden ze.

4. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ok.

Als je nog geen ontsluiting hebt, gaan ze beginnen met inbrengen van tabletten of een ballonkatheter. Daarmee gaan ze ontsluiting 'kweken'. Als je genoeg ontsluiting hebt, gaan ze een infuus aansluiten.

Maar het is niet je eerste kind, dus ik zou niet rekenen op een bevalling van 4 dagen hoor. Kan best snel gaan.

Het voordeel van tabletten of een katheter, is dan wel dat het wat 'langzamer' begint, dan hoef je niet gelijk in een weeënstorm te belanden.

5. Samsa

Samsa Lid

Apr 7, 2012
    88
    1
    8
    NULL
    NULL
    Oow echt! Ben blij dat het niet meteen een weeenstorm hoeft te zijn. Maar ik had bij de 1ste vrij snel ontsluiting kan ik dan nu ook op snelle ontsluiting rekenen?
    Of heeft dat niet echt wat met elkaar te maken?

6. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Je kan natuurlijk nergens echt op rekenen... maar ik denk dat je eerste bevalling wel een indicatie is voor hoe snel deze bevalling gaat!

7. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    ik heb 2 keer een inleiding gehad
    en ik hoop juist dat ze dat deze keer ook weer gaan doen haha

meid wees niet bang wees blij. je weet nu zeker dat je geen A16 kindje krijgt.

heb geen normale bevalling meegemaakt maar denk niet dat je een eerste en tweede met elkaar moet vergelijken. maakt niet uit hoe je bevalt.

mijn eerste was een drama
    de tweede was zo klaar

maak je niet druk komt helemaal goed!

8. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    2,558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik ben bij de eerste ingeleid en dat heeft 4 dagen geduurd.
    Nah ja....ze hebben gel ingebracht, ontsluiting gecontroleedd en ik kon weer gaan.
    Op de vrijdagmiddag had ik dan uiteindelijk 2cm (jippieeee het gaat beginnen!), die vreugde was kort toen ze het infuus finaal opengooiden.
    Gelukkig duurde de weeënstorm niet lang en had ik na 45min aan persweeën mijn dochtertje bij me.
    Ik vond het qua inleiden best meevallen, het was vooral geduld hebben tot het echt begon.
    Ik heb het gewoon op me af laten komen, kon toch niet veel meer doen dan wat mijn lichaam wou en wat de artsen wilden.

9. Elsnj

Elsnj Nieuw lid

Sep 11, 2013
    1
    0
    0
    Ik ben met 38 w ingeleid en het duurde van vrijdagmorgen tot maandagmorgen eer onze zoon geboren werd.
    Ik vond het inleiden niet erg, ging met tabletten en later een infuus met weeenopwekkers nadat de vliezen gebroken waren.

10. pregzilla

pregzilla Actief lid

Aug 30, 2013
    117
    0
    0
    where the heart is
    Ik ben ook ingeleid bij mijn zoontje. Ik kreeg tabletjes en daar voelde ik niets van hoor. 's Avonds zat ik op 2 cm ontsluiting en begonnen vanzelf weeen te komen, ik heb toen een pethidineprik gekregen zodat ik lekker kon slapen.

Om 8 uur kwamen ze me wakker maken, ik heb ff snel gedoucht, gepoept, ontbeten en mocht toen naar de verloskamer. Mijn vliezen werden geprikt (deed echt geen pijn hoor!), ze hebben nog even gewacht of de weeen weer vanzelf begonnen en ik kreeg om 11 uur dan toch een infuus met weeenopwekkers. Hierna is het heel snel gegaan, om 2 uur was ik klaar. ;)

Als je weker bent is het zoiezo snel geklaard, die tabletjes zijn er juist om de boel te verweken, bij mij zat alles nog pot- en potdicht en ben toch al de tweede dag bevallen. Had zelfs de eerste nog kunnen zijn, maar het was die nacht goed druk dus ik mocht slapen. ;)

11. Samsa

Samsa Lid

Apr 7, 2012
    88
    1
    8
    NULL
    NULL
    Super bedankt meiden. Een bevalling kan je niet plannen. Ik ben nu wel meer gerustgesteld heb gister echt lopen janken. Maar dat is denk ook dat ik weet dat het vrijdag gaat gebeuren en dat ik niet weet wat me te wachten staat. Thnx ladies ik hou jullie op de hoogte!

12. milika15

milika15 Bekend lid

Aug 13, 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn 2e bevalling was ingeleid. Het duurde totaal 2,5uur vanaf infuus totdat ik mijn zoontje in mijn arm had. Ik had al 1cm ontsluiting. Ik wilde in principe geen pijnbestrijding ivm complicaties. Maar ik zei dat ik toch een pompje wilde als ik niet meer kon. En ja de laatste half uurtje was pittig en ik kreeg pompje en dat was zalig. Ik was helemaal niet high of suf, misschien omdat het niet lang duurde. Ik voelde de pijn maar niet het randje zeg maar. Mijn eerste bevalling was spontaan op de dag dat ik ingeleid zou worden en het duurde 5uur totaal. Begeleid door een gyn, geknip en met vacuum. Nou geef mij maar de tweede bevalling. Ik heb een fijne ervaring met het inleiden. Ja het is kuntsmatig de hormonen die je krijgt maar daarna gaat het zoals een normale bevalling. Denk maar na over pijnbestijding. Of je echt niet wilt of wel. Dan kan je tijdens de bevalling snel een beslissing kan nemen.

Oh en na de tweede bevalling kon ik meteen lopen (voorzichtig dan he), en ik had gewoon nog energy misschien omdat de bevalling niet lang duurde.

Ik wens je veel succes.

13. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

Apr 25, 2012
    1,106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Ik ben bij de jongste ook ingeleid en was ook mega bang dat het echt dagen zou duren.....
    Het 1e tabletje deed niks, het 2e tabletje leek ook niks te doen, maar bij controle voor het 3e tabletjes had ik al 4 cm ontsluiting.
    Toen is het mega snel gegaan, had toen mijn man in het zkh aankwam al 7cm en na 3 kwartier volledige ontsluiting en binnen 3 minuten was S er!
    Had wel een weeënstorm, maar al met al wel een goede en fijne bevalling.
    Er werd mij ook verteld dat het een aantal dagen kon duren, maar omdat ik al eens eerder was bevallen kon het ook zo zijn dat het lichaam heel snel weet wat het moet doen!
    Hopelijk mag dat ook zo bij jou zijn!

14. chanel20

chanel20 Lid

Dec 29, 2012
    39
    0
    0
    ik ben vorige maand ingeleid met 37 +5 weken ik had ook nog geen onsluiting het was alleen wat weker

ik kreeg gel naar 48 uur 2 cm toen wouden ze me vliezen breken maar die braken vanzelf ineens en toen hevige weeen storm maar zat met een uur al op 6 cm en half uur later al op 10
    helaas was de baby nog niet helemaal ingedaald dus moest ik een uur me persweeën inhouden de weeen waren op te vangen heb alles zonder pijn bestrijding gedaan alleen de persweeën inhouden waren erg .maar naar 3x persen was die er

je moet het over je heen laten komen voor je het weet is de kleine er

Share This Page