Nee ik was gehecht op de ok en had daarvoor een ruggenprik gekregen. Daardoor ook een katheter. Mocht en kon mijn bed niet af. Ik weet eigenlijk niet eens of ik ben gewassen. Ik geloof niet echt, maar weet het echt niet meer. Wilde na 3 uur mijn dochter vasthouden en haar showen aan de opa's en oma's. Ik mocht naar huis als ik kon plassen en douchen dus toen het katheter er uit was stond (lees zat) ik best rap onder de douche en mocht ik naar huis.
Nee ik mocht en wilde niet douchen, ik had 3 liter bloed verloren, werd dus eerst weggebracht om placenta resten te verwijderen, en daarna was ik veels te slap en koortsig om wat te doen(+ katheter en bloedzakje die boven me hing etc) De verpleegsters hebben me deels gewassen. De volgende dag ook gewassen en pas die dag erna moest ik proberen te douchen, maar heb wel gevraagd of m'n vriend in de buurt wou blijven, dus ben snel gaan douchen haha, voor t geval dat.
Ik mocht na mn ziekenhuisbevalling lekker douchen. Wilde zelf al vrolijk uit bed stappen,maar werd tegen gehouden. Hoho, eerst een rolstoel. Met rolstoel naar douche gereden. Verpleegkundige bleef erbij en sopte me helemaal in, daarna lekker sproeien. Er stond een zitje en met insoppen moest ik even zitten. Ook moest ik proberen om te plassen onder de douche,wat lukte. Daarna afgedroogd en werd ik in mn pyama geholpen. Buiten de doucheruimte stond een heerlijk schoon bed klaar waar ik zo op kon stappen. Met bed en al naar kraamsuite gereden en daarna bracht mn man ons kindje mee in zn wiegje. Was hartstikke fijn. al had t niet gelukt,hadden ze me lekker op bed gewassen. Dacht dat ik zoiets vreselijk zou vinden,maar na een paar dagen ziekenhuis kan het je niet meer zoveel schelen wie je blote kont ziet
Denk trouwens dat ik kwart over negen ben bevallen en na vijf kwartier ofzo onder de douche stond? Eerst genieten, paar hechtingen, beschuit met muizen en champagne
Ik werd ook gedoucht na de bevalling in het ziekenhuis. Ik geloof dat dat +/- 3 kwartier na de bevalling was. Heerlijk vond ik dat! En ik werd gedoucht door een mannelijke verpleegkundige, maar ik was na de bevalling al mijn schaamte voorbij en het interesseerde mij echt niks. Vond het echt heerlijk. Daarna aangekleed en lekker met z'n drietjes schoon naar huis. Ik heb trouwens tijdens het douchen wel op een stoel gezeten. En oja, ik moest ook plassen onder de douche, om te zien of alles nog naar behoren werkte
Ik heb in mn bevallingsplan aangegeven dat ik wil douchen met hulp van mijn man. Haast heb ik er niet mee. Ik vind het al vervelend genoeg om bij de bevalling allemaal mensen aan mijn lijf te moeten toelaten. Na de bevalling is t circus wat mij betreft wel weer klaar. Uiteraard hoeft de deur niet op slot, maar ik heb geen zin om me te laten douchen door een kraamhulp of verpleegkundige. Op bed laten wassen lijkt me net zo goed heel vreselijk.
Ik ging na het hechten in het ziekenhuis douchen. Viel me zwaar tegen, want ik viel zowat flauw en ik had veel pijn en daardoor voelde het douchen niet lekker. Daarna was het wel fijn toen ik lekker schoon mijn bed weer in kon. Dat was midden in de nacht en de volgende ochtend (paar uurtjes later dus) ging het stukken beter met me en ben ik nog een keer in het ziekenhuis gaan douchen voor ik naar huis mocht. Dat voelde een stuk beter!
Bij mijn eerste in het ziekenhuis na aanleggen gedouched (ik denk na 1,5 uur) zelf naar de douch gelopen, voelde wel een beetje wankel aan op de benen en was m'n zwaartepunt een beetje kwijt. Mocht gewoon zelf douchen, manlief moest er wel bij blijven, dat was ook wel fijn gevoel (bevalling van 12uur btw, 100cc bloed verloren) Bij de tweede (thuis) was ik helemaal niet wankel en na een uur de Kraamhulp geseind dat ik wel heel graag wilde douchen. Ook weer zelf heen gelopen en stond heerlijk stevig op m'n benen (Kraamhulp keek er van op) ik mocht alleen van de Kraamhulp m'n haren niet wassen, omdat je daar duizelig van kan worden. (5uur bevalling, 300cc bloed) Maar goed ik vind douchen heerlijk!!! Al dat slijm, vruchtwater, bloed, zweet en nog meer bloed haha van je afspoelen. Het dat gevoel van al die viezigheid aan je onderkant en rug en benen brr vooral bij nummer twee wilde ik daarom heel graag douchen
Het is zeker fijn om alles van je af te kunnen spoelen, maar waar ik op doelde was dat mijn lichaam zo verzwakt voelde zo vlak erna dat ik bang was om te gaan staan daar.... Zo te horen ben ik niet de enige, maar vond het wel apart dat ik niet vastgehouden werd o.i.d., ik was bang om onderuit te gaan ofzo.... mijn benen waren slapjes. Ik was ook nog steeds overdonderd door alles dat ik nog van de schrik moest bekomen denk ik....
Vond het heerlijk om te douchen. Volgens mij ongeveer 2 uur na de bevalling. Was even helemaal klaar met alle handjes aan mijn lijf, dus lekker zelf gedaan, maar vpk vertrouwde het niet helemaal dus die bleef wel in de badkamer.
ik heb na de bevalling (1 uur ofzo ) lekker onder de douche gestaan, onder het strenge toezicht van mijn vriend hihi. En er is ook gewoon een zitje om op te zitten, was prima te doen verder.
Ik heb ook meteen gedoucht. Vond het super. Maar doe wat goed voelt. Wel schrok ik enorm van mijn buik. Brrrrrrr , alles hing voor mijn gevoel.
Nadat de hechtingen erin zaten en ik een broodje had gegeten, vroeg de verpleegkundige of ik wilde douchen en heb volmondig ja gezegd. Er zat wel een krukje in de douche, daar ben ik op gaan zitten en vond t heerlijk. Heb mezelf gedoucht en afgedroogd, voelde me ook wel super na de bevalling.
Bij mn eerste werd ik nadat ik gehecht was door 2 verpleegkundigen ondersteunt naar de douche. Ik mocht op een kruk zitten en de een spoelde me af en de ander droogde me af en hielp me in de kleding. En werd ook weer ondersteunt toen ik terug mocht in bed. Heerlijk fris in een schoon bed. Ben benieuwd hoe het nu zal gaan.
haha dat wil je ook echt niet met een totaalruptuur dan is een douche erlangs toch wat prettiger, ik moet zeggen dat ik toen nog redelijk kon staan en de volgende dag was alles zo beurs dat ik geeneens op mijn zij kon liggen (zo dik allemaal) dus was blij dat ik toen de dag ervoor meteen gedoucht had haha Je moet je geen lekkere douche erbij voorstellen het is meer noodzakelijk kwaad, even snel schoon en klaar.. als je echt niet kan kan je gewoon gewassen worden inderdaad maar moest zeggen dat ik een douche lekkerder vond (wassen met een washandje vind ik nooit zo fris, je wilt toch het bloed e.d. kwijt ipv verplaatsen haha) Bij de tweede heb ik nog wel hierna een spuitje gehad omdat heel het bad onder het bloed zat (ik was nog heel erg aan het bloeden) dus ging niet zo slim
Ik ben gewassen op bed, had het gevoel flubberbenen te hebben haha.. Na een uur of 5 pas uit bed gegaan om te plassen
Hier MOET je er binnen een uur uit om zelf te gaan plassen eerder mag je ook niet naar huis dus ja dan plas je wel LOL, thuis zal dat was anders gaan denk (hoop) ik zo..
Bij de eerste kon ik mn bed niet uit ivm de ruggenprik die nog aan stond. Dus ben in bed gewassen. Volgende morgen meteen onder de douche gegaan. Daar ging ik met mn totaalruptuur en men catheterzak in mn hand. Lekker gedoucht. Geen hulp gehad en ook niemand bij gebleven Bij de 2e ben ik na de bevalling meteen onder de douche gegaan. Voelde me kiplekker.alleen naar boven gelopen (in woonkamer bevallen) en mezelf gedoucht. Ging prima. Ondanks mn subtotaal ruptuur. Daarna men schone bedje in. Heerlijk