Ze hebben mij gevraagd of ik wilde douchen, heb direct ja gezegd en wilde, net als een aantal andere dames hier, vrolijk uit bed en hoppakee de douche in. ja dus effe mooi niet, rustig aan en voorzichtig het bed uit (was ff vergeten dat ik was bevallen, haha) zelf naar de douche gelopen en mijzelf uitgekleed onder begeleiding van de verpleegkundige. tijdens het douchen heb ik op een douchestoel gezeten en moest ik proberen te plassen, dit ging helaas niet en mocht het later op de avond thuis nog een keer proberen. Vond het heerlijk om te douchen, duurde me veel te kort! Voelde me direct alweer 'vies' na het afdrogen, het bloed liep tussen mn benen, bah. Verpleegkundige heeft me downunder nog even opgefrist en me weer geholpen bij het aankleden.
Ik ben pas na een aantal uurtje gaan douchen.. Kon niet eerder omdat de naald van de ruggeprik er niet uit ging.. Werd wel gevraagd of er iemand bij moest blijven, maar neuh dankje douchen kan ik zelf wel Mocht trouwens niet te lang ivm slechte ventilatie en dus kans op flauwvallen... Was heeeel snel klaar nadat ik dat hoorde
Na de bevalling eerst lekker met z'n 3en op de kamer geweest, knuffelen en genieten. (nadat ik was gehecht etc). En na een uur anderhalf uur mocht ik gaan douchen. Was even wennen om te gaan staan (had de hele dag in dat stomme bed gelegen ) maar ik ben alleen gaan douchen, er heeft me niemand geholpen als ik het me goed kan herinneren. wel heeeeeel lekker om te douchen.
Was zo blij toen ik na 2 uurtjes mocht gaan douchen.(moest effe wachten tot ze tijd hadden om te hechten, was druk) Had, ondanks de ruggenprik, geen bibberknieeen. (en dus heeel snel het gevoel in mijn benen weer terug) Maar ze hebben me wel de keus gegeven. Er bleef wel iemand bij me in de buurt en mocht echt maar 2 minuten ofzo. Maar effe al dat zweet weg, heerlijk!
Het ligt ook zo aan je bevalling hoe je je daarna voelt. Ik kon niet op mijn benen staan en een vriendin van mij stond diezelfde avond thuis koffie te zetten voor opa en oma.
Beide keren werd er mij gevraagd wat ik wou. En beide keren ben ik heerlijk onder de douche gegaan en heeft mijn man me heerlijk gewassen. De 1e keer stond ik en de 2e keer kon ik dat nog niet helemaal dus ben ik er bij gaan zitten............
Ik ben in 2,5uur tijd bevallen van niks naar 'ineens' een baby, ik wist niet wat we overkwam en begon na de bevalling te trillen als een rietje, kon gewoon mijn benen niet stilhouden. Daarom gekozen op bed te wassen vond ik prettiger toen.
Ik heb een keizersnee gehad op zaterdag,en ben maandag gaan douchen, Zondag heeft de verpleegkundige me op bed gewassen, Ik kon zondag vanwege de pijn mijn bed niet uit, Ik vond het douchen de eerste keer echt niet fijn,kon nauwelijks op mijn benen staan van de pijn van de keizersnee
ik moest een uur naar de bevalling douchen, maar ze lieten me wel alleen, wat ik wel eng vond... ik had liever gehad dat ze erbij bleven,.,
Ik ben na ong. 2 uurtjes gaan douchen, vriendlief erbij, en de kraamhulp heeft in de tussen tijd mijn bed verschoond, Ging best goed, kon ik gelijk plassen
Ik wilde na de bevalling gaan douchen, maar werd in de rolstoel erg duizelig en toen hebben ze me weer terug op bed gelegd en hebben ze me daar gewassen. Dag erna thuis lekker gedoucht. Had 900 cc bloed verloren. Kon ook niet meteen plassen, pas een dag later.. moest daarom nog een nacht in het ziekenhuis blijven helaas
ik kon echt niet op mn benen staan na de bevalling en ben op bed gewassen. Zelfs de volgende dag was het nog moeilijk om te douchen, ik had geen idee hoe ik met mn hechtingen op dat lage wiebelige krukje moest gaan zitten en was hardstikke duizelig. Nee , douchen na de bevalling is niet iets waar ik naar uitkijk
Ja na 2 uur ofzo, ik moest echt even wennen en denken hoe me lichaam ookal weer werkte, verpleeging bleef in de buurt, was wel heerlijk, kon alleen niet direct plassen
Bij de eerste 's avonds om 22.09u bevallen en daarna een beetje gewassen op bed vanwege ruggenprik. Die ochtend kwam er iemand handdoeken op mijn bed leggen. Ik dus naar de douche en huilend mezelf gedoucht want zo'n enorme pijn aan mijn bekken als ik mijn been optilde (om onderbroek aan/uit te trekken). Verschrikkelijk dus maar niet bij nagedacht om hulp te vragen ofzo. Toen ik even later in bed lag kwam er opeens een zuster aan: "zo mevrouw ......., we gaan even douchen!" Ik met een rode kop zeggen dat ik dat al zelf gedaan had.....oeps! Bij de tweede ook in het ziekenhuis bevallen en daar hebben ze me helemaal op bed gewassen. Was ook 's nachts. Dag erna mochten we naar huis en toen thuis gedoucht. (en hulp met aan-/uitkleden)
Bij oudste dochter 1 ltr bloed verloren en toch heerlijk een douche genomen.. Jongste was een ks dus duurde iets langer voordat ik kon douchen Bij zoon ging al zittend op het krukje bijna van mijn stokje, dus toen maar in bed gewassen...
Ja na 1,5 a 2 uur. Bij mij wilde ze me helpen maar ik liep prima er naar toe. Ben op de douche kruk gaan zitten. Ik had weinig bloed verloren en had een snelle en makkelijke bevalling. Na het douchen stond ik in de deuropening op een been mijn voet af te drogen. Stond ze verbaasd te kijken
Haha, ik ging ongeveer 2 uur na de bevalling douchen in het ziekenhuis. Ik moest 'straks ook ff proberen te plassen' riep de verpleegster. Dus ik, met de deur van de douche nog open, op mijn hurken onder de douche. Ging prima. Maar ze stond wel een beetje vreemd te kijken. En ja, ik was inmiddels de schaamte voorbij na twee uur met mijn beentjes wijd. Gelukkig ook geen zware bevalling gehad. Vond het overigens wel een naar gezicht, dat bloedbad wat er ontstaat. Dát had niemand me van te voren verteld....
Hier 4 uurtjes na bevalling gedoucht thuis.. Nou, viel toch even bijna van mn eigen af! Gelukkig optijd iemand geroepen en naar de grond toe gezakt. Daarom mag de deur dus niet op slot
Ik mocht absoluut niet douchen, al was dat echt het enige wat ik op dat moment wou. Had enorm veel vruchtwater en bij het doorprikken van de vliezen kwam het vruchtwater werkelijk waar tot in mijn nek. Mijn haar was zeik en zeiknat (lange haren). Nope, mocht absoluut niet... Ben er nog 2930283 keer tegenin gegaan... Volgende morgen in het zh (zoontje lag in couveuse) eerste gevraagd naar de douche. Hoop dat ik dit keer lekker snel naar huis mag en thuis kan douchen met de kraam of mijn man erbij
Bij mijn zoontje zat ik tot in mijn nek onder het bloed, werd ook geheel trillend op een krukje neergezet al heel snel na de bevalling. Er was haast bij want de verloskamers waren allemaal bezet en het was volle maan, alle bedden waren bezet.