Douchen na bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door beebje082011, 28 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ik ben zelf naar de douche gelopen en heb me gedouched. Wel onder streng wakend oog van verpleegkundige die klaar stond om me op te vangen. Vooral met het opstaan.

Douche was op de verloskamer zelf, dus ik hoefde niet ver te lopen en had alle ruimte. Vond het heerlijk na alle inspanning en het ging ook prima.

Maar ik ben het eens met voorgaande reacties. Geef zelf aan wat je wel/niet wilt. Het is jouw lijf, jouw bevalling en jouw ervaring.

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier ook, gaan douchen maar wel in een andere ruimte, moest de gang oversteken.
    Het ging best goed, die vrouw wou me helpen maar ik had zoiets "ksss ga weg, ik doe het wel alleen" maar ik was geknipt en waarschijnlijk moest ze bij me blijven? Ach ja ik had die douchekanine maar snel dichtgedaan en heb me ook alleen aangekleed en zij wou me maar helpen haha. Ik maar zeggen van "nee lukt me wel" :D en het lukte ook allemaal.
    Achteraf vertelde ze dat ze het niet vaak meemaakte dat iemand alleen kon douchen en aankleden maar ik ben op zulke gebieden een die hard :)
    Ik was wel wat duizelig, had het gevoel alsof ik de hele tijd in een lift stond en natuurlijk had ik ook pijn daar beneden maar dat interesseerde me geen hol.

Ik schat dat het ongeveer anderhalf uur na de bevalling was
    Maar iedereen is anders he

3. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

Ik wou zelf douchen maar de verpleegkundige zei dat het eigenlijk niet een heel goed idee was , maar mocht t wel proberen.
    Ik heb haar gelijk binnen een minuut bij me geroepen omdat ik me slecht voelde en "viel" dus flauw. Dus moest er gelijk weer uit.

4. lindsay83

lindsay83 Niet meer actief

Ik was nog zo slap en flauw door de hoge bloeddruk, dat ik gewassen ben. Volgende ochtend wel lekker zelf gedoucht, alleen hulp gehad bij het in en uit gaan. Wat was het heerlijk om lekker te douchen zeg...

5. rums

rums Niet meer actief

Ik mocht na de bevalling ook gewoon douchen. Heb mijn man wel meegevraagd. Douche zat wel in de verloskamer. Was ongeveer 2 uur na de bevalling en had een ruggenprik en een knip gehad. Geen probleem was niet wankel of wat dan ook. Alleen een crime met al dat bloed om ondergoed schoon aan te krijgen ;)

6. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Van mijn 1e dochter ben ik thuis bevallen en na een uurtje ofzo lekker gaan douchen. Kraam verschoonde toen het bed en ik kon heerlijk gedocht met mn meisje mn schone bed in.
    Van mijn 2e dochter ben ik helaas in het zh bevallen. Hier ook na anderhalf uur ofzo al gedoucht, verpleegkundige bleef erbij omdat ik me erg zwak en moe voelde.
    Heerlijk is dat douchen zo na de bevalling, was er echt aan toe!

7. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Ik heb ook alleen gedoucht wel kwam de verpleegkundige steeds om het hoekje kijken.
    Dit was ongeveer anderhalf uur na de bevalling.

8. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kon na de bevalling niet op mijn benen staan, viel bijna flauw. Dus ben op bed gewassen, was 's avonds laat. De volgende ochtend met hulp van manlief gedoucht.

9. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Amper een uur naar de geboorte van onze dochter, ben ik naar de douche gelopen en heb mezelf gedouched,
    Er stond wel een verpleegkundige bij, maar heb mezelf helemaal gewassen, afgedroogd en aangekleed.
    Na de bevalling had ik ineens energie voor 10, dus wilde ook niet geholpen worden.

10. Avsuma

Avsuma Niet meer actief

Hier precies hetzelfde.

11. moncherie

moncherie Lid

26 nov 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pas twee dagen na de bevalling ben ik onder de douche gegaan. Daarvoor had ik een katheter en bovendien was ik voor en tijdens de bevalling helemaal plat gedrogeerd (vanwege dreigende vroeggeboorte die ze tegen hebben proberen te houden, maar 2,5 dag later toch hebben doorgezet), waardoor ik niet helder zag en alles nog dagenlang vierdubbel zag. Dus toen (denk ik?) op bed gewassen. Ik besloot toen dat ik mezelf wel kon douchen, maar uiteindelijk ging ik bijna van m'n stokje in de douche vanwege de warmte, moest mezelf vasthouden aan de wastafel om niet om te vallen. Dus maar snel aangekleed en naar het bed terug geschuifeld.

12. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik stond na beide bevallingen na drie kwartier gewoon zelf te douchen. Mocht zelf naar de douche lopen, aan het andere eind van de gang. Er bleef niemand bij. Er stond wel een kruk en er was zo'n alarmknop, en toen ik me ging afdrogen kwam er een verpleegkundige vragen of het allemaal nog goed ging.

13. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    1e bevalling was ik ingeleid, vacuumpomp etc. Ik ben op bed gewassen want het was erg druk en ouders en schoonouders waren er al. Heb toen de volgende ochtend meteen aangegeven dat ik wilde douchen. Ze waren ook toen nog erg voorzichtig, ik moest zitten, deur mocht neit op slot etc.

2e bevalling stond ik 2 uurtjes na de bevalling denk ik onder de douche. Vond het heerlijk. Heb ook deze keer wel gebruik gemaakt van het stoeltje/krukje.

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Bij de oudste kon ik niet op m'n benen staan en ben ik op bed gewassen terwijl zoontje ook gewassen werd door een vroedvrouw. Had net na de bevalling mij (en zichzelf) helemaal onder gepoept dat ze hem dadelijk gingen wassen. Hetgeen normaal niet gedaan wordt.

Bij de jongste ben ik wel gaan douchen, maar wat later op de avond volgens mij. Manlief of verpleegster stonden wel bij mij. Is me niet meer zo helder... :)

15. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ik kon niet douchen, had een bevalling van 36 uur achter de rug en was veel te zwak. Werd door een verpleegster gewassen op bed en in m'n kleren geholpen. Heb een dag later gedoucht terwijl de kraamhulp voor de deur stond om me te hulp te kunnen schieten als er iets was.

16. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik ben thuis bevallen, maar ik moest naar het ziekenhuis toe om gehecht te worden. Had een subtotaal ruptuur. Na het hechten mocht ik douchen (heb op de douchestoel gezeten) en moest ik proberen te plassen. En ik mocht weer naar huis toe :D

17. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier hebben ze geen kans gehad ik moest alle drie de keren echt douchen dus ik stond binnen 1,5 onder de douche. Ik voelde mij zo vies ik heb ook niet gewacht op de verpleging ik heb de baby aan mijn man gegeven en ben zelf gaan douchen

18. Dromertje85

Dromertje85 Niet meer actief

Bij de 2 oudste meisjes ben ik ook gaan douchen na de bevalling.
    Wel eerst even goed bijkomen etc...
    Er was wel steeds een verpleegster bij om te helpen wassen en moest zittend douchen.
    Bij de jongste (pas geboren) werd ik op bed gewassen want was te zwak en lag aan infuus en had een katheter en aangezien mijn HB aan de erg lage kant was (hing op t randje om bloed bij te krijgen) werd in in mijn bed gewassen.

19. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb beide keren 2/3 uurtjes na de bevalling in het ziekenhuis gedoucht, dit kon ik gewoon zelf.

20. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Bij de oudste werd ik in bed gewassen door het vele bloedverlies.
    Bij de jongste 2 stond ik na het eerste aanleggen onder de douche. Gewoon alleen, lekker thuis. Heerlijk!

Gewoon zeggen wat je wel/niet wilt :)

Deel Deze Pagina