Ohja en de eerste 24 uur mocht ik niet alleen douchen van de vk, 's nachts wat bloed langs m'n benen dus ik ga douchen en zou m'n man roepen als er wat was. Roep ik, is ie in slaap gevallen en hoort ie me niet..... Eikel haha
Bij zowel de eerste als de derde kon ik vrijwel direct na de bevalling zelfstandig douchen, heerlijk! Bij de middelste werd ik op bed gewassen ivm teveel bloedverlies.
Dat was denk ik het eerste wat ik vroeg of ik asjeblieft mocht douchen! Helaas mocht dat niet meteen omdat ik nog niet op mijn eigen benen kon staan maar volgens mij 3 uurtjes na de bevalling mocht ik douchen! Ze hebben me wel geholpen want je mag blijkbaar niet alleen douchen, ze zijn bang dat je out gaat.
Bij de eerste ook in de rolstoel naar de douche gereden, onder de douche wassen haar uitspoelen en heel gauw weer terug in bed. Haren wassen mocht niet ivm zwak zijn, kans op flauw vallen. Bij de 2e mocht ik op het douchekrukje gaan zitten, nouja ik ging liever staan haha. Daarin tegen werd mij shampoo aangeboden en mocht ik heerlijk mijn haren wassen. Persoonlijk vond ik het douchen heeeerlijk, die hete douche na het keiharde werken. Beide keren werd me dan ook vriendelijk verzocht om me nu toch af te gaan drogen en weer terug in bed te gaan.
Nee op bed gewassen. Het was een heftige bevalling incl. Vacuum en en niet loslatende placenta die operatief moest worden verwijderd (ruim een liter bloed verloren) dus nee, dat ging even niet.
Bij de oudste en de middelste drie kwartier na de bevalling zelf gedoucht. Zonder hulp of toezicht. De jongste kwam met een keizersnee, toen ik na 24 uur mijn bed uit mocht ben ik ook zelf gaan douchen. Er stond een stoel voor me klaar maar ik ben gewoon blijven staan.