douchen niet fijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door augurkjes, 18 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Ik vroeg me af of meer dit hebben.

Ik hou ervan lekker lang te douchen normaal, als ik niet zwanger ben dan. Kom ik altijd lekker tot rust en even ontspannen.

Nu ik zwanger ben alleen zodra ik lekker onder de douche wil gaan staan, krijg ik harde buiken en het erg benauwd. Zelfs als de douche niet warm staat. Heb het raampje open zodat het stoom gelijk naar buiten gaat, maar verder vind ik het gewoon niet meer fijn. Omdat ik echt maar kort eronder kan omdat ik het zeer benauwd krijg.

Wie heeft dit ook? en heeft er tips dat ik toch weer eens lekker kan douche of iets?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Bij tijden heb ik dat wat jij beschrijft ook (niet de harde buiken, maar het andere ;)). Zelfs raam en deur open helpt er dan niet tegen, enigste dat bij mij helpt is er gewoon zo snel mogelijk onderuit gaan (maar wel rustig aan he ;)) en op bed gaan liggen om bij te komen, ben dan namelijk doodmoe.

Hier komt het waarschijnlijk door te lage bloeddruk en ijzertekort (zei de huisarts). Dus mag al een tijdje de deur niet op slot doen ;)! En heb het advies gekregen, dus gewoon te doen wat ik dan voel dat goed is, dus niet eronder blijven als het niet fijn is.

Hier is het wel de ene keer wel, en de andere keer weer niet, soms sta ik er een uur onder en heb ik nergens last van, en dan de volgende keer staat de kraan nog maar net aan en dan heb ik het al. Dan spoel ik dus gewoon even snel af en ga er weer uit ;)!

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

komt idd door ijzertekort ik had dat rond mijn achtste week en viel bijna flauw als ik onder de douche stond. en als ik eruit was liet ik mezelf echt op bed vallen om bij te komen.

Nu vind ik het heeeeerlijk om te douchen en moet mijnvriend me bijna uit de badkamer sleuren voordat ik oplos :D

4. augurkjes

okee, ik moet morgen naar de VK toe, zal het dan gelijk aangeven. Want ik verlang weer naar lekker kunnen doouche, nu steeds staat me vriend netjes op me te wachten en soms moet ik echt op hem leunen omdat het niet gaat.

bedankt voor de antwoorden

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lennylenn,
    Idd dat is hier ook gewoon op bed ploffen om bij te komen. Hier ook een aantal keer flauw gevallen, gelukkig niet in de douche ;). Maar als ik dan op de trap naar beneden ging dan werd het zwart en lag ik beneden, is me echt een keer of 4-5 gebeurd :( !

Wonders2,
    Idd zou het er even met je vk over hebben. Even laten controleren misschien ;)!

6. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Oh, nu ik dit lees, ik heb dit ook een tijdje gehad.

Was idd het 1e trimester en toen had ik ook ijzertekort. Mijn bloeddruk was ook een beetje aan de lage kant maar dat is t'ie nu nog steeds dus daar zal het bij mij niet aan liggen.

Wat bij mij erg heeft geholpen was een plastic krukje mee onder de douche. Kon ik als ik me duizelig en misselijk begon te voelen even gaan zitten en dat hielp super! Inmiddels ben ik verslaafd aan dat krukje onder de douche en is het echt mijn dagelijkse ontspanmomentje geworden, heerlijk!

7. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ook hier stond een poosje een plastic stoel onder de douche klaar.. En hield mn vriend me maar even in de gaten...
    Ik besef me nu pas dat dit best ff heeft geduurd maar nu wel weer helemaal over is... Ik kan gewoon weer genieten van een lekkere warme douche :) Volgens mij was het bij mij vooral rond de 20-25 weken en is het nu al 5-6 weken juist weer over...

Geen idee of het daardoor komt, maar het was inderdaad in de periode dat mn ijzer wat lager was.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Krukje of plastic stoel is wel een goed idee zeg! Nooit op gekomen, ik ga altijd als ik me niet lekker voel maar er toch perse onder wil op de grond zitten ;)! Krukje ga ik maar eens proberen, want opstaan dan voel ik me net een olifant :)!

9. augurkjes

inderdaad super idee, ga dat ook doen krukje of stoel

Ben trouwens nu 28 weken zwanger.

Deel Deze Pagina