Douchen of badderen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kimsch, 5 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hallo,

Sinds enkele dagen hebben we het douchen met onze kleine ontdekt en we merken dat wij het heel leuk vinden, maar Koen lijkt er ook absoluut geen problemen mee te hebben en slaapt er heerlijk op.

Maar kan het geen kwaad om alleen maar te douchen en niet te badderen?

Wat is jullie mening daarover?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes,

Kim

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Douchen vinden wij ook alledrie leuk.

Toch doen we hem voor zijn droge huidje meer in de tummy.
    Ik doe er dan olie van Balneum bij en daarna smeren we hem in met Balneum creme.

Voorkeur heeft dus zeker dochen....maar nu tijdelijk toch wat meer in de tummy ;)

3. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    hier doen we vaak in badje, in de emmer of onder de douche.. Tis maar net wat beter uit komt en alles is leuk!
    En als jullie alleen maar met hem douchen douchen is dat volgens mij geen probleem?

liefs Kiss

4. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    De douche is hier ook favoriet, maar dan moet je wel met z'n tweetjes zijn. Dus vaak in het weekend is het de douche en door de weeks het badje.
    Wij zetten in de douche een krukje, is niet zo belastend voor je rug.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle gaat altijd in bad, maar dat komt eigenlijk omdat wij zelf atltijd 's ochtens douchen. Als hij een keer meegaat, vaak op zondag ochtend, vind hij het heerlijk! Volgens mij maakt het niks uit of je baddert of douched, het is maar net wat jullie fijn vinden.

6. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Zo, jullie zijn snel :D

Bedankt!

Voor ons is het juist sneller dat douchen. Me vriend staat onder de douche, ik geef Koen aan en hij gaat douchen met hem. Ondertussen leg ik alles klaar.

Als me vriend klaar is dan neem ik Koen weer over en droog ik hem af en smeer ik hem lekker in met bodylotion van zwitsal.

Was een beetje aan het twijfelen of het wel goed was, omdat me schoonmoeder het maar raar vond dat douchen.

Maar het is dus niet zo raar als ik zo jullie reacties lees :D

Groetjes,

Kim

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Lekker douchen hoor als jullie dat fijn vinden!

8. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat kan geen kwaad hoor!

Thyron vondt douchen eerst ook leuk maar nu is hij ineens bang voor de douche.
    Zodra die aan gaat, gaat hij huilen dat vind ik wel jammer.

9. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    als het goed bevalt dan lekker elke keer gaan douchen toch
    niets raars aan
    hier badder mensn de kids gaan ook altijd gezellig samen in het grote bad

10. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Tot nu toe gaat Tijn voornamelijk in bad. Bij het zwemmen douche ik met hem, dan kan hij daar vast aan wennen. Hij past bijna niet meer in zijn badje en aangezien we geen ligbad hebben zal hij het dus met de douche moeten doen. Niets mis mee lijkt mij

11. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    het maakt lars niet uit, die vind t allemaal lekker. als ik snel moet gaan we douchen, anders mag hij met zijn hele verzameling eenden in badje. en dan nog douchen we, want ik zet het badje in de douchebak en als het koud word zet ik de douche gewoon weer even aan. lars spattert nl in 5 minuten zo zijn halve bad leeg :D

12. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier is de douche ook favo hoor, eerst is het dolle pret, en word hij helemaal rustig en valt in slaap en kruipt dan helemaal tegen me aan.
    Daar geniet ik zo enorm van, heerlijk!

Daarna lekker invetten met een massage, zover ik weet hoe het moet, maar hij geniet dan helemaal.
    Lekker in de pyama, lekker knuffelen en dan heerlijk slapen.

13. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Gisteravond weer gedouched. We houden het er gewoon in :D

Als me vriend met Koen aan het douchen is, hoor ik ook allemaal tevreden geluidjes dus dat zit wel goed.

Enne ik weet dat ik me er niet aan vast mag pinnen, maar hij heeft nu al 3 nachten gewoon helemaal doorgeslapen na het douchen dus het gaat helemaal goed!

Groetjes,

Kim

14. TrotseMamma2007

31 jan 2008
    5
    0
    0
    hoi hoi,

wij doen allebei, we hebben het badje bij de douch staan ;) helemaal geweldig, ze kan spelen en echt schoon worden tegelijk :D ;)

groetjes Diana

15. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Zoals je dat omschrijft Kim, doen wij dat hier ook zo! Tenminste de meeste keren als papa niet hoeft te werken!

16. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik heb een tijd lang bijna elke keer met Rick gedoucht ook als ik alleen met hem was. Ik zette dan het wippertje in de badkamer en zette hem daarin voor en na het douchen. Was heel makkelijk.

Maar nu is Rick te groot, zwaar en beweeglijk om hem vast te houden onder de douche dus gaat ie weer lekker in bad..

17. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Wij douchen altijd!
    Ook als ik alleen ben gaat het gemakkelijker, vind het badje zo'n gedoe. :rolleyes:

18. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Alleen baden, we deden eerst nog wel douchen maar ze wordt te zwaar en te beweeglijk daarom vinden wij het niet verstandig onder de douche.

Deel Deze Pagina