Ik douchte toen ik alleen de oudste nog had altijd als hij sliep of als man thuis was. Nu is dat wat lastig om te douchen als ik alleen met de kids ben, dat kan dan alleen als ze allebei slapen of als man thuis is. Ik maak er niet zo'n punt van, plannen moet ik nu toch wel met 2 kleine kinderen in huis dus kan dat er ook nog wel bij
Ik douche ook gewoon als mijn zoontje slaapt en soms zet ik hem in een wipstoeltje in de badkamer erbij. Je moet op een gegeven moment toch op je kindje vertrouwen dat hij/zij het hoofdje zelf opzij doet als het spuugt. Als je het echt niet vertrouwt kun je misschien een babyfoon met camera aanschaffen(of lenen van iemand tot je gerust gesteld bent), kun je daar af en toe een blik op werpen.
ik douche gewoon als zij sochtends slaapt, als ze slaapt word ze de eerst komende paar uur niet wakker, dus dat kan hier best ff. maar voor mij is het misschien anders, want ik hoor haar met gemak als ik sta te douchen, we delen namelijk 1 slaapkamer en vanuit onze slaapkamer wandel je zo de badkamer in. dus er zit 1 deur tussen en verder niets. je kan de babyfoon anders toch ook gewoon in de badkamer zetten? met een handdoek erover zodat hij niet nat word? of je kan hem vlak achter de deur neer zetten?
Hier wordt ook gewoon gedoucht, met deur van de badkamer en zijn slaapkamertje open, dat wel. Ik heb het idee dat ie het geluid van het stromende water wel fijn vindt. Maar blijf er geen uren onder staan, gewoon even rap. Uitgebreid douchen, echt een momentje voor mezelf, dat doe ik als de papa thuis is.
Gewoon douchen hoor Als ze eenmaal slapen, slapen ze vaak wel ff Hier kon het helaas bijna nooit omdat mijn dochtertje overdag nagenoeg niet sliep in het begin..
Ik ga gewoon douchen. Of ze slaapt of ze ligt in de box. Een kind hoeft echt niet elke minuut van de dag in de gaten worden gehouden is mijn idee. Neem aan dat je ook wel gewoon naar de wc gaat? Of een was draait? Of een broodje smeert? Sleep je haar dan mee naar elke ruimte? Turlijk laat je haar geen uur alleen in de box liggen zonder te kijken, maar even iets doen moet kunnen
Ik ga ook gewoon douchen, als ze slaapt in haar bedje zet ik de babyfoon in de badkamer ( heb er een met camera ) en las ze in de box ligt dan zet ik de deur een stukje open.
Babyfoon niet onder de douche natuurlijk haha anders doet hij t niet meer ik bedoel mee de badkamer in.
Onze zoon sliep in het begin erg slecht en danging hij gewoon mee in de wipstoel. Vond hij geweldig! Nu terwijl hij slaapt maar ik zet hem af en toe ook in zijn bedje met wat knuffeltjes waar hij mee speelt. Muziekje op. Kan dan ff douchen en hij speelt erop los.
Gewoon douchen hoor! Je zit er toch ook niet de hele tijd naast? Ik denk dat je veel te bezorgd bent en je kindje een beetje moet vertrouwen..!
Ik douch 's ochtends voor de kinderen wakker zijn, rond 7u. Max 10 minuten en ik neem geen babyfoon mee. Zolang ik onder de douche sta hoor ik ze niet maar met afdrogen wel en dan loop ik als het nodig is naar beneden (douche is op zolder). Meestal slapen ze nog en ze gaan ook niet meteen huilen als ze wakker zijn. Voor mn zoontje hou ik wel even rekening met zn flesje want als tie daar 10 minuten op moet wachten is het wel krijsen, maar dan sta ik wel een half uurtje eerder op of ik douche nadat ie zn flesje heeft gehad, hij kan ook wel 10 minuten spelen in zn bed. Dochter neem ik ook wel mee onder de douche en als ze niet wil gaat ze zelf spelen. Tuurlijk is dat de eerste keer wel spannend maar dat gaat steeds beter als je het een paar keer gedaan hebt en je merkt dat het goed gaat. Zo doe ik dat trouwens ook met was ophangen en dat soort dingen. Als ze allebei lekker aan het spelen zijn ga ik dat niet onderbreken, 9 van de 10 keer hebben ze niet eens door dat ik 10 minuten boven ben geweest. En anders gaan ze mee, baby op het speelkleed en peuter met de duplo spelen of zo.
Ik ben altijd gewoon gaan douchen als hij sliep. De badkamer grenst aan zijn slaapkamer. Ik hou de deuren open zodat ik hem altijd kan horen. Gaat hij huilen? Dan heb ik zo een handdoek omgeslagen en haal ik hem zonodig uit bed. Maar dat gebeurd bijna nooit.