Ik vond het douchen ook heeeeeerlijk! Even lekker ontspannen en had niet eens door dat ik aan het vloeien was totdat ik naar beneden keek natuurlijk.... Maar je moet maar zo denken "weg is weg..."' Tijdens het afdrogen gebruikte ik wat oudere handdoeken die gelijk de was of de prullenbak in konden. En tijdens het afdrogen was ik soms ook best verdrietig hoor, het geklungel... Maar maak je er niet te druk over!
straks voel je je heerlijk fris na een douchebeurt en dan ben je het maar alvast kwijt. Zorg dat je kraamverband binnen handbereik is van je douche. Dan kan je afdrogen en als laatst je onderkant en gelijk een kraamverband tussen je benen. Dan kan je lopend als een pinguin je onderbroek aandoen en aankleden
Hahaha wel "leuk" om te lezen hoe iedereen dat doet en het dus gewoon heel normaal is om een beetje moeilijk te doen op dat moment... Dat je echt denkt "hoe doet iedereen dat toch?"
Ohh ik ging in de eerste week wel 4x per dag onder de douche haha. Heerlijk fris en ik kon alleen maar plassen onder de douche dus moest wel... lekker de straal op mn onderkantje en de stolsels weg spoelen. Ook mijn knip vaarde er wel bij, warmte deed branderigheid afnemen. Had ook mn kraamverbandje klaar liggen en deed er een direct na douchen tussen mn benen klemmen. Rest afdrogen en dan een onderbroek met schoon kraamverbandje aantrekken. Heb er heel wat pakken doorheen gejaagd haha. Voelde me altijd zo vies met die dingen!
Ik gebruikte oude handdoeken voor het drogen van mijn onderkantje. Ik heb veel (flinke stolsels, ter grootte van een mandarijn, nog net niet zo groot als een sinaasappel zoals ze je van te voren waarschuwen) en lang gevloeid (5,5 week) en ik heb de eerste 2 weken zeker geplast onder de douche, want anders werd het 1 bloedbad op/naast de wc. En onder de douche spoelt het gelijk weg.
Ik klemde ook een kraamverband of handdoek tussen mijn benen tijdens het afdrogen. En ik had een stapeltje van die ziekenhuis-onderbroekjes meegekregen, die heb ik de eerste week dankbaar gedragen.
Ik heb hier met de hitte haast elke dag onder de douche gestaan. Ook na een bezoek aan het toilet was het even naspoelen met lauw water onder de douche. En dat een paar keer per dag. Moet er niet aan denken dat ik er dagen geen water voel. Heb twee keer flinke blaasontsteking gehad tijdens mijn zwangerschap en toen kon ik alleen maar met water plassen. Gaf meer verlichting denk ik. Alweer 37 weken geen menstruatie gehad maar ook toen was het elke dag wassen beneden of compleet douchen. Natuurlijk stroomt het bloed dan ook maar op een gegeven moment stopt het ook. Snel onderbroek enzo aan en klaar. Herinner me niet dat ik ooit heb geknoeid er mee. Mijn menstruaties duren dan ook 5-6 dagen met zeker 3 dagen heftig bloedverlies. Straks na de bevalling ligt zeker al het spul klaar in de badkamer. Ook wat schoonmaakmiddel om de badkamer na te lopen. Een fohn, om op de koude stand na te drogen. Handdoeken, kraamverband en alles. Denk niet dat ik alleen met het douchen, maar ook na alle toiletbezoekjes en gewoon door de dag heen dankbaar tijd doorbreng in de badkamer. Sterkte.
Bij mij nu nog steeds terwijl ik ongesteld ben, piepkleine stolses komen mee. De eerste 2 dagen. Is meer oud bloed neem ik aan. Maar toen ik net bevallen was schrok ik mij dood en dacht ik "Ik bloed leeg..Succes met het opvoeden van onze dochter alleen..Zeg dat ik van haar houd" Mja.. Tijdens het afdrogen werd het me een en ander bespaard. Gelukkig.
Hier bij beide na de bevalling de eerste dagen enorm veel gevloeid. Echt een bloedbad en alle stolsels kwamen er in 1x uit leek het onder de douche net na de bevalling. Zelfs met 2 kraamverbanden in lekte het nog door. Echt een verschrikking! Maar inderdaad, handdoek of kraamverband tussen je benen klemmen, dan benen afdrogen en snel (een hele grote) onderbroek met kraamverband aan..
ik kreeg een goede tip van de kraamzorg: jezelf afdrogen en als laatst je onderkantje en dan direct (de eerste dagen) een kraamverband tussen je benen klemmen. Dan gaat het goed
ik had in het ziekenhuis een flesje met een tuit dan kon ik spoelen na het plassen ivm hechtingen. beide keren heb ik die meegenomen (gejat) naar huis ideaal haha zo kon ik na elk plasje even schoonspoelen met warm water. aangezien ik heel erg veel vocht vast hield wat er ook allemaal weer weg moest zat ik om het half uur op de wc. dan is elke keer douchen niet echt een optie
Je hoeft toch niet volledig te douchen? Ik hield n bovenkleding gewoon aan, even plassen met de douchekop erop, droogdeppen en klaar. Kostte mij niet veel meer tijd dan naar de wc en spoelen. En het was een stuk comforabeler.