Douchen tijdens de bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Geodriehoek, 12 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ik heb bij alledrie op een krukje onder de douche gezeten. Ik had vooral rugweeen en het was dus fijn om water op mijn rug te hebben. Ik ging dan beetje zijwaarts tegen muur aan soms. En soms ging ik staan.

Geen natte haren want ik had de douchekop op laagste stand op mijn rug. Niet koud want verwarming was aan in badkamer.

2. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Hier de eerste bevalling onder de douche geweest, heb er zo’n 20 min gezeten en kwam daar in mijn bubbel, aan het begin raakte in nog een beetje in paniek (ging van geen weeën naar meteen een weeënstorm). Ik zat voorover gebogen op zo’n speciale douchekruk met de straal op mijn rug. Was tijdens een hittegolf dus niet koud gehad maar anders gewoon de kachel in de badkamer lekker hoog zetten.
    Voor je haren is een douchemuts een optie.

De tweede bevalling heb ik tijdens de lichte weeën het huis opgeruimd en de was opgevouwen en toen het heftig werd ben ik op de wc gaan zitten, die houding vond ik het fijnst en elke wee kwam er een golf vruchtwater dus was ook wel handig.
    Toen de verloskundige er een halfuurtje later was had ik al volledige ontsluiting dus douchen is niet meer aan de orde geweest.

3. Ayla7000

Ayla7000 Bekend lid

24 jun 2021
    556
    247
    43
    Ik heb bij alle 3 continu onder de douche gezeten. Dit helpt bij mij ook als ik ergens pijn heb of stress heb ga ik douchen dus ik wordt daar ontspannen van.
    Tijdens de uitdrijving moet ik helaas op het bed als het aan mij lag ook gewoon onder de douche

4. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Douche was hier ook geen succes, maar het bad is wat mij betreft een echte aanrader!

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Exact dit!
    Wel heb ik het bij de eerste even gedaan omdat ik twijfelde of het was begonnen. Dan is de douche wel een goede manier om te ontspannen maar dan ben je nog lang niet zo ver heen. Was meer omdat ik twijfelde of ik echte weeën voelde of dat het misschien vals alarm was en het weer af zou zakken. Maar toen stond ik gewoon zoals ik normaal ook doe. Lekker de straal op mijn rug en mijn haar hield ik droog.
    Toen ik merkte dat het wel degelijk serieus was ben ik er onder vandaag gegaan en lekker op bed gaan liggen.

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit zou ik met de huidige gasprijzen niet meer doen :o:

Maryelle vindt dit leuk.
  7. RLSD

RLSD Niet meer actief

Ik vond het echt vreselijk om onder de douche te gaan tijdens de bevallingen. Kon de weeën dan echt niet opvangen.

Bij de bevalling van dochter had de verloskundige me toch weer weten te overtuigen om het te proberen, die verrekte douche. Had 6 cm ontsluiting en het zou toch nog wel even duren.. Ik wist niet waar ik het zoeken moest en na amper 2 weeën riep ik; ze komt er NU aan. Net het bed kunnen redden en toen werd dochter gelanceerd.

8. rossi1

rossi1 Actief lid

9 okt 2012
    246
    154
    43
    Zelfs met de huidige prijs zou ik het weer doen. Toen we aan het wachten waren op de vk vond ik elke 5 minuten een eeuwigheid duren en onder de douche amper in de gaten gehad hoe lang ik daar zat, was veel beter te doen.
    Dan maar een hoge gasrekening aan het einde van de maand.

9. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.040
    2.726
    113
    Vrouw
    Ik ben normaal niet zo waterig, geen grote fan van bad of douche. Echt na het plaatsen van de ballon begon het toch al flink te rommelen en heb ik urenlang onder de douche gestaan. Sproeier op de laagste stand aan de stang zodat ik vanaf schouderhoogte water had en ik met mijn gezicht en dus haren niet nat werd

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik niet, maar daar komt wel bij dat ik dus helemaal niet op die hele douche zat te wachten. Kon me echt gestolen worden :p

11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @rossi1 wat ik wel echt enorm chill vond was tegendruk tegen m’n rug. Ik weet nog dat ik tegen m’n man zei dat hij flink tegen mijn rug aan moest duwen en dat hij dat eerst heel voorzichtig deed. Ik mompelde nog ergens dat hij toch geen wijf was :p
    Ik voelde het amper. Hahahaha

LMSB vindt dit leuk.
  12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb tijdens de bevallingen wel gedoucht. Aan de ene kant als methode om te zien of de weeën door zouden zetten of stoppen en aan de andere kant om even schoon te zijn voordat iedereen aan me moest zitten enzo. Ik vond het verder niet bijzonder helpend of prettig om te douchen met dat walvislijf.

13. rossi1

rossi1 Actief lid

9 okt 2012
    246
    154
    43
    Bij de 1e vond ik douchen ook echt helemaal niks.
    Maar dat drukken op mijn rug vond ik ook niks, sowieso dat gepluk, blijf van me af tijdens de bevalling!

Sado en Nina Sanders vinden dit leuk.
  14. Wollig

Wollig Bekend lid

25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Bij de eerste thuis even in bad gelegen. Hielp wel echt tegen de pijn. Maar ik ben niet echt een bad/douchemens dus na een tijdje wilde ik er weer uit.

15. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Hier precies hetzelfde! Na de ballon rommelde het zo erg, maar zette niet echt door. Heb 2 dagen onder de douche geleefd geloof ik.

frummelke86 vindt dit leuk.
  16. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb de douche bij alle 3 echt als fijn ervaren.
    Voor mij echt een soort ontspannen.

17. Moto

Moto Bekend lid

5 dec 2019
    592
    537
    93
    De eerste was geplande ks en heb geen weeën gehad.
    Bij de tweede ben ik onder de douche gegaan omdat ik twijfelde of het voorweeën waren, duidelijk niet :roflmao: Daarna naar het zkh ivm medische indicatie. Met een draadloze hartslagmeter om mijn buik nog onder de douche geweest, maar die was continu wisselend van temperatuur dus dat vond ik echt waardeloos. Toen tot het moment van persen alleen maar willen staan of rond waggelen.

18. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Bij de eerste bevalling totaal geen behoefte aan een bad of douche. Bij de 2e er meerdere keren onder gegaan. Achteraf had ik graag een bevalbad gehad bij de 2e.

19. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Bij de eerste werd ik ingeleid maar mocht gelukkig toch ff onder de douche volgens mij de straal juist op m'n onderrug.

Bij de 2e werd ik weer ingeleid en mocht ook weer onder de douche maar toen gingen de weeën als een sneltrein vaart echt het ging steeds sneller en sneller niet meer bij te houden zoon is ook binnen 3u geboren.

Beide keren de straal op m'n lijf en onderrug, m'n haren waren niet zeiknat en je kan altijd een douchemuts opzetten.

Je moet vooral doen wat goed voelt voor jou!

Ik moest ook niet aan een bad kaarsjes muziekje of wat dan ook denken, liet mij maar lkkr in m'n bubbel en dan deed m'n lijf wel z'n ding.

20. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Precies dit! Ik zat als een zeekoe op dat krukje te mieren. Niets ontspannend aan.

Deel Deze Pagina