Hallo Allemaal, Mijn zoontje wil echt niet onder de douche. Dan is het huis te klein. Hij wil wel graag in bad. Maar daar wordt hij langzamerhand een beetje te groot voor. Herkent iemand dit. En hoe doen jullie het.
Ik ken het probleem niet want hier gaan ze zowel in bad als onder de douche, maar waarom word je zoon dan nu al te groot voor in bad? Mijn oudste dochter wordt zo drie en gaat nog regelmatig met haar zusje in bad. Kwebbel
Ik snap ook niet echt waarom hij te groot zou worden voor in bad! Je kan het badje toch op de grond zetten onder de douche en dan vullen met water (ik neem aan dat jullie geen ander bad hebben, uit je verhaal)! Mijn dochter is ook twee en die kan daar ook nog makkelijk in hoor! En weet je wat ik ook nog weleens doe, haar in de gootsteen zetten, lekker kliederen met water en kan ik haar op een mooie hoogte (iets fijner voor je rug) lekker insoppen! En over de douche: douchen jullie dan met hem of zet je hem er gewoon onder! MIjn dochter vind het ook niet leuk om gedouched te worden als 1 van ons niet mee douched, dus douchen wij gewoon lekker mee en dan is zij weer blij en wij weer schoon (hoop douche-woordjes, maar ik hoop dat je het een beetje snapt hihi)!
astrid wil al vanaf dat ze los kon staan zelf douchen. We douchen elke dag met zijn 2 of 3tjes! Ik krijg haar dus met geen mogelijkheid meer in dat badje. Ik zou hem de douchekop geven, laat hem lekker kliederen. Doe gek en laat hem ook jou natmaken met de douchekop. Maar laat hem vooral zelf ontdekken!
ooooo..je bedoelde zo'n babybadje . Maar dan nog denk ik idem als Karina. Badje op de grond onder de douche en het allerbelangrijkste idd zelf laten uitproberen. Ga er zelf bij staan en laat hem jou lekker nat maken. Maak er een groot feest van. Kwebbel
Wij hebben ook nooit problemen gehad met het in bad doen of douchen. Alleen vindt onze dame het niet leuk als de pret voorbij is... Dan is het huis wel te klein ja!
Bedank voor jullie reacties. Ja het is zo klein badje. Onze douche is niet zo groot. Ik heb van alles al geprobeerd. En weet je wat het rare is regen vindt hij wel weer leuk.
nou.. als het lekker stevig regent, soppie erbij.. en lekker poedelen maar dan hè..hihi! Misschien als je de deur openhoudt van de douche (of zit er geen deur voor?). Ik weet dat astrid ook niet van gesloten doucheruimtes houdt. Nu hebben wij een grote douche waar we met gemak met zijn 3 in kunnen staan/zitten, maar als hij kleiner was geweest had ze het niet zo leuk gevonden denk ik!
beetje late reactie, maar beter laat dan nooit. soms zijn kinderen bang voor het doucheputje, want daar spoelt het water door weg, en dan kunnen ze bang zijn dat ze meespoelen. dus kan je kijken of het scheelt als je er een washand over legt, dan zien ze het niet meer. en de ene van mij vond water in haar ogen vreselijk. oplossing: een duikbrilletje, dan kan ze kijken, geen water in haar ogen, en je kan ze nog goed wassen. maakt het gebeuren ook weer wat spannender... hoop dat je er wat aan hebt. groetjes, lidwina
Onze jongste dochter gaat ook nog regelmatig in het babybadje hoor! Nix mis mee vind ik Zij is 2 1/2. Lekker badderen en later nog eens proberen met douchen
Ik vond dat mijn zoontje zou koud werd in het babybadje ( werd er te groot voor). Een grote wasmand paste niet in de douche. Toen heb ik bij de bouwmarkt een grote speciekuip gehaald ( zo'n zwarte) en die past precies in een kleine douche. Zo zit hij lekker tot aan zijn bovenarmen (of nek wat jij wil) in een bad. Wat lekkere douchecreme erbij. Evt kun je op de bodem een douchematje leggen om iets lekkerder te kunnen zitten. Miscchien een idee ?
Wij hebben het bibabad gekocht bij Prénatal. Het is een uitklapbaar badje wat je in verschillende maten in kunt stellen. Hij past bij ons precies in de douchecabine. Hier is de link: http://www.bibabad.nl/
Goedemorgen allemaal, Karina heeft helemaal gelijk, Onze Steph (3j/8m) zit nu nog dagelijks in zijn babybadje, gewoon onder de douche, vind tie helemaal geweldig! Ik zou er niet zo'n punt van maken, als ik jou was. Laat lekker gaan, hij kan fijn spelen en wordt tegelijker tijd weer brandschoon, wat deze zomerse dagen eigenlijk wel twee keer per dag mag gebeuren En dat hij moord en brand schreeuwt, dat is vaak gewoon een fase waar ze vanzelf overheen groeien, Steph heeft een tijd lang, haren wassen gezien, als een van de meest grote gruwelijkheden in de geschiedenis van de mensheid, maar van dat idee is hij ondertussen wel weer afgestapt... Meis, zet je ventje gewoon lekker in zijn badje en maak er spelenderwijs een gezellig douchefeestje van door hem iedere keer terwijl hij in zijn badje zit wat dichter onder de douchestraal te zetten... Greetz Lou
Tim gaat ook nog in zijn badje die dan op de grond staat in de douche.Want hij vind onder de douche staan ook niks.En zet ik de douche aan,dan wil hij meteen zijn bad uit.Ook haren wassen is een ramp voor hem.Ik hou zijn hoofdje dan naar achter en mijn man spoeld met een bekertje de shampoo eruit.Ik las net iets over een duikbrilletje.Misschien dat ik dat is ga proberen.Bij de volgende kleine,neem ik die van baby afaan mee onder de douche.Zo groeien ze ermee op en weten ze niet beter.Want dat heb ik namenlijk niet gedaan met tim. gr corina
ons zoontje van 2 heeft ook zo'n douche fobie gehad. echt krijsen. tot hij paars zag. Dit had hij al van af begin af aan. heb geprobeerd om met hem samen onder de douche te gaan. Dan klampte hij zich vast als een aapje en zet het op een gillen. Dus is hij tot voor kort eigenlijk voornamenlijk gewoon lekker in het badje gegaan. (gebruik overigens heel vaak nog het baby badje) en waste ik z'n haren met een kopje water. Ik heb nu voor hem een douche klep gekocht, die het water en zeep uit z'n oogjes en gezicht houdt als ik de douche kop op z'n bolletje zet. Het lijkt nu al veel beter te gaan. blijkbaar was dat het engste oid. ondanks dat hij onderwater zwemmen bijv. heel leuk vindt! Zet hem ook nog wel eens in het grote bad, en laat dat dan met de douche kop vol lopen. Ondertussen is hij zo ver dat hij er mee gaat spelen.