Zoals de titel al zegt praat me zoontje bijna nog niet Hij zegt wel een paar woorden maar geen 2woorden achter elkaar Nu ben ik naar de logopedie geweest hij snapt wel alles als je tegen hem zegt dat hij iets moet doen doet hij dat maar praten doet hij niet Ik was zelf ook heel laat pas 3,5 toen ik echt ging praten maar maak me toch wel is zorgen zijn er meer mensen die het hebben of hebben gehad
Mijn dochter van 2,5 praat ook nog niet. Ik heb nu ook logopedie met haar. Ik kan er nog weinig zinnigs over zeggen, want we zijn nu 3 keer geweest.
ik ben nu ook 3x geweest ze hebben een test gedaan en hij loopt niet echter met ze ontwikkelingen want hij deed bijna alles goed dus daar ligt het aan nu hopen dat ze hem een beetje kunnen stimuleren
hier ook nog niet ... maar we zitten met meerdere talen dus is ons verteld dat het wat later op gang komt. Wel begrijpt hij 95% van wat wij vragen (al is hij af en toe oost indisch doof als het uit komt!) ... hier nog geen logopedie of andere oplossing.
Zo herkenbaar. Het kan best zijn dat ze straks opeens een spurt maakt. Mijn uk zei ook weinig. Het CB zag de ernst er niet van in. Ik wel, maar door de vroeggeboorte van mijn dochtertje raakte zijn taal bij mij even in een vergetenhoekje maar opeens maakt hij een spurt en begint te kletsen. Ik zou gewoon lekker veel kletsen, zingen en voorlezen.
En hier ook nog niet niet, dochter wordt in januari 3. Maar wel veel te vroeg geboren en zeer slechtziend. We hebben hier een logopediste over de vloer gehad en die gaf aan dat we ons geen zorgen moeten maken. Ze snapt alles, reageert ook op haar manier, maar praat nog heel weinig. Zij gaf aan de tijd geven, dus dat doen we dan maar!
Onze kleine man praate met 2 ook nog niet zoveel. Op Het CB afgesproken om met 2.5 jaar terug te komen. Vooral geen zorgen te maken en lekker stimuleren. Dat hebben we gedaan. Ik ben vooral veel gaan voorlezen omdat ik dat eigenlijk nooit deed. Sindsdien is hij met sprongen vooruit gegaan. Dus mijn tip: Ga lekker voorlezen........liedjes zingen is misschien ook leuk om te doen.
hier een jongentje die in januari 3 wordt. en tot 1,5 maand geleden zei hij nog maar heel weinig en nu hij kwebbelt erop los.
Mijn zoon wordt 3 in december en zegt nog geen woord. Krijgt ook logopedie nu. Hopelijk gaat het helpen, want het is best wel frustrerend op zijn leeftijd..
Het zoontje van mijn vriendin is nu 2 jr en 5 maanden en zegt ook nog maar heel weinig. Niemand maakt zich zorgen, komt van zelf wel. Hij is vandaag voor het eerst naar de psz geweest. Vaak is dat ook wel een stimulans om te gaan praten.
Ons zoontje praatte ook vrij laat. Toen hij naar kinderdagverblijf ging werd het steeds beter, dus ik zou even afwachten hoor.