Douchen

Discussie in 'De lounge' gestart door DastyQueen, 24 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.883
    16.221
    113
    Ik heb dat ook een tijd geprobeerd maar na 2 dagen ga ik mij echt irriteren, dus dan maar elke dag
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  2. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Gebruik je veel producten in je haar elke dag?
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  3. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.883
    16.221
    113
    Nee vroeger wel, nu eigenlijk niks. :eek: Dus daar kan het niet aan liggen.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  4. Popidepi

    Popidepi Bekend lid

    25 sep 2017
    672
    791
    93
    Wij om de dag. Tenzij ik gewerkt heb, werk in de ouderenzorg en na een ochtend ouderen wassen/douchen ben ik zelf ook wel toe aan een douche :roflmao:
    Dochtertjes ivm eczeem 2/3x per week in bad met neutral en andere dagen met een washandje.
    Gebruik voor mezelf 2 handdoeken. 1 voor mijn haren en 1 voor mijn lichaam. Die voor mijn haren gebruik ik nog een keer.

    Op de dagen dat ik niet douche pak ik een washandje of als ik echttttt haast heb gauw een billendoekje :o: :roflmao:
    Maar dat komt dan meer door mezelf, als ik dan om 7u moet beginnen en ik om 6u eruit ga om me klaar te maken dan red ik het prima, tenzij de kindjes wakker worden want ookal hoeft het niet dan doe ik toch gauw alles (flesjes, broodjes, luiers enz) waardoor ik me in turbo tempo opeens klaar moet maken. Dus.. dan maar gauw een billendoekje. :roflmao:
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  5. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    De kinderen douchen zo min mogelijk ivm probleemhuid. Dat klinkt viezer dan het is, oudste zweet nu wel omdat ze aan het puberen is. Die doucht doordeweeks elke dag voordat ze naar school gaat en in het weekend meestal alleen op zondagavond, dan moet ze wel elke ochtend met een washandje wassen. Eerder douchte zij wel minder want ze heeft echt erg eczeem.

    Zelf wisselt het. Ik sport drie keer in de week en douche sowieso na het sporten. Met warm weer douche ik vaker, soms twee keer per dag. Maar ik heb geen stramien van elke dag douchen, soms was ik me ook gewoon en dan douche ik een dag niet. En als ik een heel weekend thuis ben douche ik soms pas zondagavond weer en hang ik lekker in mijn joggingbroek op de bank te stinken (nouja eigenlijk stink ik niet echt maargoed). Maar ter verdediging: die weekenden maak ik dan wel weer het huis heel goed schoon:o:

    Oh en ik doe 2 keer met een handdoek, hang hem die eerste keer uit na het douchen.
     
  6. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Herkenbaar!
    Ik smeerde er vroeger 3 dagen volop zooi in en waste mijn haar om de 3 dagen.
    Nu smeer ik er niks in en was het om de dag, maar soms moet ik het wel elke dag wassen.
    Zal wel hormonaals iets veranderd zijn dat het zo snel vet is.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  7. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Ik douche/bad wel vaker;) maar ik was ongeveer 2 keer per week mijn haar. En dat gaat hartstikke goed:thumup: ik spoel het soms wel even uit met wat water, maar ik hou soms ook gewoon helemaal droog.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  8. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.883
    16.221
    113
    Ja dat denk ik ook. En ach, na de bevalling heb ik nog maar 1/4 van mijn haar over dus zoveel werk is het ook niet meer. Vroeger duurde het 8 uur voordat het droog was nu is het binnen 2 uur helemaal droog. :cry::eek:
     
    Mississippi en Zonnebloem92 vinden dit leuk.
  9. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Die was ik sowieso niet elke keer dat ik douche. Meestal 1 a 2 keer per week. Is gewenning en ligt ook aan waar je je haar mee wast. Hoe vaker je wast met sulfaten, hoe vetter je haar!
     
    Syane en DastyQueen vinden dit leuk.
  10. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Het kan ook echt aan je shampoo liggen!! Mijn kapster adviseerde mij een bepaalde shampoo, vreselijk! Kon wel twee keer per dag mijn haar wassen!!

    Mijn haar gedijt bij een goedkope Andrelon shampoo of iets vergelijkbaars :roflmao: en dan dus maar twee keer per week!
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  11. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.883
    16.221
    113
    Ja klopt daarom was ik mijn haar met speciale shampoo van de kapper.
     
    Lisanne1811 vindt dit leuk.
  12. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik douche elke dag, soms 2 x per dag. Ik houd gewoon van douchen, cant help myself....
    Mijn haar was ik ook bijna elke dag. Soms een keer om de dag, maar ook hier houd ik weer van het gevoel van vers gewassen haar.

    Vriend doucht ook elke dag, kids om de dag en soms elke dag. Hangt ervan af in hoeveel gras en zand ze hebben liggen rollen :rolleyes:
     
  13. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Dit had ik geschreven kunnen hebben! Douchen is zo fijn. Helemaal met fijne zeepjes, doucheschuim, etc
     
    SDonya vindt dit leuk.
  14. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Vriend en ik iedere dag, soms 2 x per dag. Kinderen om de dag. Ik was mijn haar om de dag dus dan een knot op mijn kop en gaan. :D
     
  15. floppie888

    floppie888 Bekend lid

    3 sep 2014
    793
    549
    93
    Ik douche ongeveer om de dag en doe een week met een handdoek... Na het douchen hang ik hem uit.
     
    Loetje85 vindt dit leuk.
  16. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    Hier 1keer per week haren wassen.
    En dan met zo min mogelijk shampoo en een hoop cremespoeling of haarmasker. Ik heb droog haar met veel slag. Als ik iedere dag mijn haar zou wassen zou het vreselijk pluizen en uitdrogen.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  17. PasensiOema

    22 apr 2017
    75
    32
    18
    Vrouw
    Man en ik douchen elke dag 2x. Wanneer ik menstrueer was ik mijn vagina bij elke verschoonbeurt. En in de zomer kan het voorkomen dat we nog 1x extra douchen ter verkoeling.

    Ik gebruik 2 baddoeken, 1 voor me lichaam en 1 (kleiner) voor me vagina. Beide niet langer dan twee dagen.

    Kindje laat ik als het warm is 1x per dag douchen. En anders kan ik soms wel een dagje overslaan, vooral als we niet naar buiten zijn geweest.
     
  18. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    #98 Chocolat, 24 jun 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jun 2018
    Meestal gaan wij 3x per week. (5-10min.)
    Met mijn periode ga ik elke dag, als het erg warm is even afspoelen voor het slapen gaan.
    En mijn dochter moet in de pollenperiode elke avond voor het slapen gaan ook afspoelen i.v.m. allergie.
    Mijn man vaker i.v.m. werk.
    Elke keer schone handdoeken.
    1x in de week met douche gel en shampoo, of moet zand in het haar zitten dan ook.
    Elke dag gezicht en van onderen
     
  19. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.538
    2.384
    113
    Ik douche elke dag zo'n 5 - 10 minuten, anders word ik echt niet wakker. Ik gebruik dan shampoo, zeep en douchegel. In de zomer met veel zweet en zonnebrandmiddel douche ik ook 's avonds snel.

    Man en kleuter douchen ook elke dag. De jongste zo'n 3 keer per week.

    Handdoeken gebruiken we 2 a 3 keer. We zijn schoon als we ze gebruiken, ik droog mijn voeten of onderkant er niet mee af.
     
  20. Loetje85

    Loetje85 Bekend lid

    17 jun 2016
    814
    200
    43
    ik heb alleen de eerste 2 pagina's gelezen maar volgens mij zijn wij echte SMEERkezen. Ik gebruik mijn handdoek rustig een week hoor, geen idee waarom dat iedere keer een schone moet zijn? Die was... moet er niet aan denken!
     
    Angel1980, floppie888 en Lisanne1811 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina