Douchen

Discussie in 'De lounge' gestart door DastyQueen, 24 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kar89

    kar89 Fanatiek lid

    15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    IK Douche eigenlijk elke dag, voel ik me een stuk frisser. Zoon bijna elke dag, hangt wel van zijn huidje af maar met dit weer zit die elke dag wel onder het zand etc dus gaat die er lekker onder.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  2. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    Die handdoek is een grote bron van bacteriën, denk aan huidschilfers etc.
    Aangeraden wordt om hem maximaal 2 keer te gebruiken, mits je hem tussendoor helemaal laat opdrogen.
     
    DastyQueen en Ysabella vinden dit leuk.
  3. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    Hier btw om de dag douchen, met warm weer elke dag. Dochter net zo. Zo goed is dat douchen niet voor je huid en zolang je niet voor je werk in de modder ligt te rollen vind ik het niet nodig om elke dag te gaan. Tenzij het dus warm is.
     
    Chocolat en floppie888 vinden dit leuk.
  4. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik denk dat dat ook heel persoonlijk is. Ik transpireer van mezelf best veel (sinds mijn pubertijd al) en aangezien ik een hekel heb aan mensen die stinken (deo over ongewassen zweet oksels gaat nog meer stinken) en ik me door het transpireren niet fris voel douche ik echt 2x per dag.
     
  5. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    ik dacht dat je een grapje maakte maar je was dus serieus over die handdoek.
    Ik kan me voorstellen dat die was veel werk is als je het op de hand moet doen maar de machine doet de was voor je. Wassen vind ik de minst vervelende klus in huis.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  6. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.407
    4.729
    113
    Iedere avond. Als ik sport of het warm is, dan 2x op een dag. Kinderen ook bijna elke dag. Soms sla ik over, maar dan wel met een washandje. Elke dag een schone handdoek.

    Vind trouwens dat ik wel te lang douche. Ongeveer 20 minuten. Dat mag zeker minder.
     
  7. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Ik ga 1 a 2 x per dag in bad, man en zoon douchen 1 x per dag. Handdoeken gebruiken we 2-3 x ongeveer.. die voor mijn haren 4-5 x.. ik voel me echt niet schoon als ik een washandje onder mijn oksels en onderkant haal hoor :roflmao:
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  8. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Ik moet zeggen dat ik vaker in bad ga dan dat ik onder de douche sta. In het weekend en op maandag meestal met mijn dochter samen, doordeweeks vaak als relaxmomentje in de avond. Vind dat echt heerlijk even ontspannen in bad. Maar als ik een keer weinig tijd heb dan spring ik ook net zo goed onder de douche, maar in ieder geval dan meestal in de avond. Haren was ik om de 2 dagen.
    Mijn vriend doucht juist elke ochtend en bij warm weer ook als hij uit werk komt of in de avond (hij gaat nooit in bad).
    Dochter toch ook meestal elke dag en als het soms niet uitkomt dan slaat ze wel eens een dagje over.
    Handdoeken worden hier meestal 2x gebruikt.
     
  9. LoeForceOne

    LoeForceOne Fanatiek lid

    28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Ik douche elke dag en nu ben ik op vakantie in een warm land en dan douche ik ochtends en avonds en middags spel ik me vaak even snel onder een koude douche 2 min af. Ook vooral omdat je elke dag in de zee zwemt en je hier al plakt voor je weer droog bent.

    Thuis dus elke dag. Handdoek doen we twee keer mee (heb al genoeg wasgoed verdorie) en zoon doucht om de dag.
     
  10. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    Iedere dag, mijn man ook. Soms 2x per dag (warm weer, sport, seks). Haren was ik 2 a 3 x per week. We gebruiken iedere keer een nieuwe handdoek
     
  11. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.120
    4.333
    113
    Home
    Ik elke dag man soms 2x omdat hij savonds nog gaat sporten
    Kinderen om de dag met echt warm weer wel elke dag even afspoelen
    Wel elke keer een nieuwe handdoek..
     
  12. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Ik douche iedere avond. In de ochtend was ik mijn oksels en onderkant. Bij menstruatie was ik overdag ook nog wel eens.
    Pak wel altijd een nieuwe handdoek, waar laat je anders al die handdoeken? Onze 'badkamer' is 1.20 bij 1.70. :$ De kinderen douchen twee keer per week. Ze vinden het vreselijk om te douchen en ik vind het vreselijk om hen te douchen, dus tja.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  13. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Bij ons ook zo. Douchen is hier ook een stukje ontspanning.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  14. floppie888

    floppie888 Bekend lid

    3 sep 2014
    793
    549
    93
    Wij hebben in onze kleine badkamer een handdoekrek waar de handdoeken over gehangen worden. Zo drogen ze helemaal op tot de volgende douche. Iedereen heeft zijn eigen handdoek.
     
  15. Schuurpapier

    Schuurpapier Niet meer actief

    Ik douche elke dag en was mijn haren om de dag. Vriend wil nog weleens een dag overslaan (soms twee.. :rolleyes:) M'n dochter douche ik elke ochtend ff snel, dit omdat ze helaas 's nachts nog niet zindelijk is. Met warm weer of vies van het buitenspelen gaat ze 's avonds ook nog onder de douche. Haren wassen doe ik twee keer per week bij haar. Onze zoon gaat eigenlijk maar maximaal één keer per week onder de douche, tenzij hij is doorgelekt ofzo. Dit vanwege zijn eczeem. Het is nu redelijk stabiel, maar vaker douchen wordt zijn huid écht niet blij van :)
     
  16. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Ik denk zo'n 5x per week. En altijd in de avond. Ik wil schoon mn bed in.
    Oudste gaat naar school, dus die ook 5 x per week ongeveer. En de baby gaat 2 a 3 x per week.
     
  17. Phloxx

    Phloxx Niet meer actief

    Ik douche 2 keer per dag... in de ochtend langer dan in de avond. En mn handdoek gebruik ik 1 dag. De kinderen douchen dagelijks.
     
  18. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Nein.

    Als ik vaker douche barst ik van de eczeem en zoon idem.

    Ik stink ook niet, mag je je dat afvragen :p
     
    Tuttebella en Syane vinden dit leuk.
  19. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Vroegah douchte ik iedere dag. Maar dat doe ik al jaren niet meer. Nu douche ik als ik het nodig vind. Twee keer per week was ik mijn haar, dus dan douche ik sowieso. Meestal sport ik 1x per week ‘s avonds en daarna douche ik ook. Als ik overdag extra sport, combineer ik dat vaak met een haren-was-douche. Ik was me natuurlijk wel elke dag.
    In hele warme weken douche ik dus soms welke elke dag. Maar dan is het meestal even kort een rondje draaien onder een koele straal, even het geplak van zweet en zonnebrandcrème eraf en lekker verkoelend. Als ik het koud heb gebruik ik soms ook de douchen om snel op te warmen voor ik ga slapen.

    Als je elke dag doucht, ben je dat gewend en vind je dat dus normaal. Ik ben dit gewend en vind dit normaal. Het voelt als waterverspilling om iedere dag minutenlang de douche te laten stromen, terwijl je met een washandje net so snel (misschien zelfs sneller) net zo schoon wordt. Scheelt trouwens ook weer een hoop water met de handdoekenwas.

    Hetzelfde geldt trouwens voor de kinderen: douchen of in bad als het nodig is. Dus als de haren gewassen moeten worden (1x per week) en verder als ze viezer zijn dan normaal. Denk dus ook aan zonnebrandcrème, zandbak e.d. Anders is ook bij hun een washandje voldoende.
     
    Vogelinnetje vindt dit leuk.
  20. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat is er mis met bacteriën?

    Hier elke dag. Haren om de dag.
     

Deel Deze Pagina