Douchen

Discussie in 'De lounge' gestart door DastyQueen, 24 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.975
    113
    Dit eigenlijk, zeker dat van de kinderen!!

    Ik hou erg van douchen. Al is het soms maar een paar minuten. Ik douche meestal sochtends, voordat ik naar mijn werk ga. En savonds als ik heb gesport, en dan douche ik vaak sochtends ook weer om wakker te worden. Ik sta er dan geen 10 minuten onder. Maar korter. Meestal maar 3-4 minuten.
    De kinderen gaan om de dag ongeveer in bad of ze moeten heel vies zijn van het buitenspelen, in de zomer gaan ze dus wat vaker in bad of onder de douche dan in de winter.
     
  2. Masky

    Masky Actief lid

    11 apr 2018
    486
    253
    63
    Vrouw
    Ik douch iedere dag, soms 2 keer. Sowieso savonds ik ben kapster en dan wil ik toch wel even alle kniphaartjes weg wassen :roflmao:. Ons zoontje gaat ook elke dag, soms om de dag ivm met zijn huid. Gebruiken 2x per week zwitsal als het nodig is vaker, maar als we dat elke dag zouden doen zit hij onder de droge plekken.
    Mijn vriend doucht onderweg dus denk om de dag. Ik gebruik bij elke douchbeurt 2 handdoeken en die gaan meteen in de was. Ons zoontje krijgt ook na elke douch een schone handdoek.
     
  3. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Dan ben je lekker fris en schoon van het douchen en wrijf je je weer in met bacterieen die je er daarvoor hebt afgespoelt.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  4. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.887
    16.246
    113
    Goede reden om weer lekker onder de douche te stappen. :cool:
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  5. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Hier 2x per week. Zou liever vaker douchen/badderen maar heb zo een probleemhuid dat na 1x douchen ik verschillende open schaafwonden heb (van tussen de 1bij1 cm en 10 bij 10cm). Die zijn na een dag of 3 a 4 opgedroogd en dan douch ik opnieuw. Met een hittegolf zoals aankomende week, douch ik wel vaker, maar ik krijg nu al tranen in mijn ogen van de pijn die dat gaat geven.

    Ik was me natuurlijk wel met een washandje elke ochtend. Een washandje voor mijn gezicht, een voor mijn onderkantje en een voor de rest. En elke dag nieuwe.

    Handdoeken gebruik ik 1x.

    Man gaat elke dag, zoon 2 keer per week of 3 keer. Of in de zomer vaker. Afhankelijk hoe vies hij is, elke dag of om de dag.

    Haren wassen doe ik maar 1x per week en dat is gewoon gewenning, tijdens mijn zwangerschap had ik geen probleemhuid en toen douchte ik elke dag en waste mijn haren ook elke dag. Duurde ongeveer 2 maanden voordat het niet meer vet werd. Nu was ik het 1 keer per week, maar het is nooit vet. Andere keer gebruik ik niks of crémespoeling.
     
  6. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zijn bacteriën die van nature op je lijf zitten. Niks mis mee. Bedoel, je moet niet overdrijven natuurlijk. Maar die angst voor bacteriën tegenwoordig... dat slaat echt door. Met alle gevolgen van dien.
     
    Vogelinnetje en Marchella vinden dit leuk.
  7. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Ik ben ook als de dood dat ik mijn gezicht afdroog waar ik gisteren mijn kont mee heb afgedroogd :roflmao:

    Hier in principe dagelijks, winter wil het nog wel gebeuren dat ik om de dag douche. Zomer dan vaak weer 2 keer per dag (als het echt heet is). Kinderen om de dag, maar ook hier de uitzondering van de zomer of als ze veel buiten zijn geweest. Dochter die aan hrt puberen is nu ook steeds vaker.

    Zaterdag was trouwens echt afwijkend, we kwamen namelijk echt veel te laat thuis van een verjaardag (lees 00.15 uur :|), zoon had het koud en wilde opwarmen onder de douche. Dus de douche is aangegaan en hij sliep rond 00.30 uur... :oops:
     
    Youtan vindt dit leuk.
  8. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Serieuze interesse, wat zijn de gevolgen daarvan?
     
  9. Mama&Go

    Mama&Go Actief lid

    5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Wat gaan sommige mensen toch vaak en ook lang.
    Zou bij 2x per dag geen veel meer overhouden, ik ga om de dag, maar dat is voor mjn huid al te vaak zeker in de winter. Maar langer niet douchen voelt ook niet fris.
    Handdoeken gebruik ik 2x : eerste keer om mijn hoofd voor mijn haar en de tweede keer voor mijn lijf
    2x voor mijn lijf vind ik niet fris.

    Kinderen hangt ervan af hoe ze eruit zien, maar in de zomer vaker dan in de winter. Sowieso na het sporten, ze sporten beide 3x per week minimaal.
     
  10. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Om de dag en eigenlijk is dat nog teveel voor mijn huid (eczeem).
    Ik was mezelf elke ochtend met een washandje met water, zo ben ik toch schoon en droogt mijn huid niet uit door de douche

    Zoontje gaat meestal om de dag en soms elke dag.
    Met warm weer gaat hij elke dag en anders om de dag.
    Sowieso was ik hem elke ochtend met een bakje warm water en een washandje
     
  11. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
  12. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik meestal 2x per dag. De kinderen 2 a 3 keer per week en tussendoor de mini douche zoals de oudste dat noemt. Bij extreem warm weer vaker.
     
  13. Me26

    Me26 Fanatiek lid

    29 sep 2012
    4.743
    719
    113
    Nou echt niet dagelijks, is niet goed voor je huid. Drie keer per week en wel dagelijks bij de wasbak, zelfde met de kinderen.
    Als het echt zweterig weer is of ergens vies van geworden dan wel extra keer natuurlijk.
    Handdoeken worden eenmaal gebruikt.
     
  14. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Mijn man en ik douchen elke dag, zonder douche 's morgens ben ik niet goed wakker. De kinderen op warme dagen elke dag (als ze gezweet hebben of zonnecreme op) maar op gewone dagen of in de winter 3 a 4 keer per week. Vaker hoeft echt niet.
     
  15. Olicha

    Olicha Niet meer actief

    Same!

    Kinderen in bad (ochtend en avond) en soms laat ik ze douchen inplaats van het bad gebruiken.

    Zelf ga ik overigens zelden in bad, want ik vind dat nooit zo fijn. Ik douche voordat ik in bad ga liggen, maar ook als ik uit bed ga spoel ik nog eens af. I know.. a bit weird:o:.
     
    louan vindt dit leuk.
  16. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    meestal 3 x per week. bij warm weer of vies geworden vaker.
    Kinderen ook. als wil dochter nog wel eens 4 x gaan in de week. Elke keer schone handdoek,
    Gebruiken wel vaak de handdoek van de eerste die klaar is met douchen om op te gaan staan na het douchen.
     
  17. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    Ik durf niet meer :D








    Maar wij douchen elke dag, elke dag een schone handdoek en ook mijn dochter gaat hier elke dag onder de douche of in bad. Dit doen we al zo vanaf haar geboorte.
    Ik ben nl van mening dat kinderen viezer worden dan grote mensen, poep en pies en zand en modder etc, maar als ik dat zeg hier op het forum, dan lezen mensen dat ik ze allemaal vies vindt omdat zij het anders doen! Of mensen zijn beledigd omdat hun kinderen een droge huid hebben en eczeem hebben en ze maar eens per week in bad mogen.... vandaar dat ik niet meer durf!
     
  18. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.259
    113
    Ik douche elke dag 2x (ochtend en avond) en gebruik 1 handdoek per dag.

    Kinderen gaan of in bad of douchen elke dag, altijd voor het slapen gaan.
     
  19. Zusterke

    Zusterke Niet meer actief

    Een keer per jaar als mijn collega’s echt flauw vallen van mijn geur en mijn onderbroek bijna breekt.
    En dan wacht ik nog bewust een weekje en ga dan twee minuten douchen.
    De tenenkaas gebruik ik de volgende dag voor een luxe ontbijt.
     
    Chocolat en Marchella vinden dit leuk.
  20. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Snap dat met een washandje ook niet zo goed hoor... vind het ook maar ellende..

    Als ik ze douche, dan zet ik ze eronder, ze wassen zichzelf, ik ruim ondertussen ff snel wat op en daarna droog ik de middelste af, oudste doet dat zelf...

    Met alleen een washand heb ik ook niet t idee dat je lekker fris bent..

    Wij douchen hier dus elke dag, in de avond, muv de jongste.
    Het idee is dat de jongste om de dag gaat, soms zit daar een dag extra tussen en soms gaat ze een paar dagen achter elkaar omdat ze vies is...
    Nu ik erover nadenk, is het meestal het laatste:p


    Oh en de handdoeken gebruiken we 2x, tenzij ik ongesteld ben uiteraard;)
     

Deel Deze Pagina