Douchen

Discussie in 'De lounge' gestart door DastyQueen, 24 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Elke dag een schone handdoek begrijp ik ook niet. In hotels enzo sturen ze juist aan op het hergebruik van je handdoek. Ik geloof ook niet dat hij na 1 x douchen zo vies is dat je hem geen tweede keer meer kan gebruiken.

    Ik gebruik altijd twee handdoeken, een voor mijn gezicht/haar en een voor mijn lichaam. Die voor mijn gezicht vervang ik wel elke dag, voor mijn lijf om de 2 dagen denk ik.

    O, als hij heel nat is geweest gooi ik m wel in de was, want bij het opdrogen krijg je dan zo'n muffe geur. Niet al mijn handdoeken hebben dat trouwens, zal ook met kwaliteit te maken hebben.
     
    merah vindt dit leuk.
  2. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.358
    5.622
    113
    Mijn groen hart breekt wel een beetje bij deze berichten. Vinden jullie het niet zonde van al dat watergebruik?

    Hier gaan we heel bewust met water om en douchen daarom echt niet elke dag. We pakken een schone handdoek na elke douchebeurt die we dan gebruiken tot de volgende keer douchen. Scheelt echt veel wassen.
     
    Emilie69, Chocolat en Pepijnn vinden dit leuk.
  3. Manque

    Manque Niet meer actief

    Ik douche elke dag, zomer en winter. Ik vind dat een fijne manier van wakker worden. Ik kan heel snel douchen, in 3 minuten ben ik wel klaar. Mijn zoon douche ik sowieso elke avond, maar ook in de ochtend of overdag als dat nodig is vanwege een ongelukje ofzo.

    Wij doen allemaal meerdere keren met een handdoek. Als het goed is ben je schoon als je uit de douche komt en dan wordt de handdoek niet vies, alleen maar nat. De natte handdoek wordt hier meteen uitgehangen en is zo droog, dus kan best nog een of meerdere keren gebruikt worden.
     
  4. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.005
    25.450
    113
    Even een mededeling tussendoor: Vrouwen hebben een vagina , geen 'onderkantje'. Dank u.
     
    snoes79, Roos123, SYRV en 13 anderen vinden dit leuk.
  5. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Ik douche om de dag, was mezelf wel elke dag. Het is dat ik moet douchen om mijn haar te wassen, als ik het nooit meer hoefde te doen dan tekende ik ervoor.
    Wat een gedoe.
     
  6. Pepijnn

    Pepijnn Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Man en ik douchen elke dag kort. Eens per week was ik mijn haar, dan duurt het iets langer. We hebben een waterbesparende douchekop.

    De kinderen gaan 3-4 keer per week onder de douche.

    Handdoeken gebruiken we gemiddeld 3x.
    Mensen die hem na 1x al in de was gooien, snap ik echt niet.
     
    Loetje85 vindt dit leuk.
  7. Pepijnn

    Pepijnn Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Eens! Maar ik heb het idee dat de helft van de Nederlanders het sowieso niets kan schelen. Ook als ik zie hoeveel er besteld wordt vanuit China, of bergen met spullen en kleding die in de stad worden gekocht, hoeveel eten weg wordt gegooid bij de supermarkt.

    Ik kan er echt van wakker liggen.
     
    Vogelinnetje en Loetje85 vinden dit leuk.
  8. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Twee keer per dag, elke dag haren wasssen en schone handdoeken. Kinderen idem.
     
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij douchen elke dag kort, doen wat we moeten doen en dan klaar. De jongste van 8 gaat 1 keer per week in bad en 2 keer per week kort onder de douche, oudste sport heel intensief en gaat daarna altijd even snel douchen (ze begint echt te ruiken) en net als de jongste 1 keer per week in bad (zelfde water ;)). Handdoek gebruiken we een keer of 3.
     
  10. Manderijntje

    Manderijntje Fanatiek lid

    23 jan 2014
    1.161
    1.325
    113
    Wij douchen 4-5x per week. Afhankelijk van het weer, wat we gedaan hebben etc. De handdoeken waarmee we ons afdrogen gebruiken we meerdere keren. De oudste gaat wel dagelijks. Anders is hij echt vies. Maar dat is dan snel nat maken, water dicht, inzepen, en dan afspoelen. Sowieso houden we wel rekening met het water, dus tijdens het inzepen/scrubben/ontharen gaat het water gewoon dicht en we douchen zeker niet langer dan nodig. Jongste gaat 1-3x per week met zn broer.
     
  11. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik ben altijd heel groen met vanalles, maar douchen is echt een dingetje.. Ik ga elke dag, regelmatig 2x per dag onder de douche. Probeer wel snel te douchen, maar zeker 's winters word ik niet wakker zonder douche en ik blijf zo lang koud als ik zonder douche in bed stap.
    Bovendien helpt de warme douche bij mijn pijnklachten beter dan pijnstillers.
    Juist zomers douche ik iets minder vaak en sneller, ik zweet niet zo snel en ik heb er dan minder behoefte aan.

    Ik doe wel meerdere keren met een handdoek.

    @DastyQueen voel je je al wat beter?
     
  12. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik douche elke dag ong 5 min, alles dus! En ik gebruik mijn handdoek pas als ik alles gewassen heb, dus ik zou niet weten waarom ik er niet 3-4 dgn mee zou kunnen doen.. Ik kom schoon uit de douche!

    En als hij niet meer lekker ruikt, dan gooi ik hem eerder in de was...
     
  13. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik noem het mn "flamoes"

    Mag dat ook? :p
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  14. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Douchen gemiddeld 1x per anderhalve dag. Haren 1x per week. Grote handdoek voor boven gebruik ik een paar keer. Kleine handdoek voor beneden 1x. We douchen beiden een kind. Voor 2 personen zo n 4 minuten totaal. Als ik mijn haren was 10 minuten en dat doe ik alleen.
     
  15. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik douche eens per dag of eens per twee dagen, een beetje afhankelijk van mijn activiteit. Mijn haar was ik niet elke keer mee, en ik ben nu aan het kijken of ik haar wassen nog verder kan minderen. Ik zit nu op twee keer per week en wil naar maximaal een keer per week, misschien zelfs wel minder.

    Oh ja, en mijn handdoek vervang ik wel elke keer. Dat heeft er voornamelijk mee te maken dat we geen goede plek hebben om ze te drogen te hangen. Tussen de was wil niet, en de badkamer is een soort bezemkast.
     
  16. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.005
    25.450
    113
    Nee :o:
     
    Bubblez, Youtan, suus1983 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Henk dan?
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  18. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Om de dag.
    We pakken altijd een schone handdoek.
    Kinderen douchen samen of met mijn vriend.
     
  19. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.005
    25.450
    113
    We gaan erover nadenken
     
    Caithy vindt dit leuk.
  20. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    HAHAHAHA :D
     

Deel Deze Pagina