doucheputje verstopt......wat te doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door dds, 11 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoi!

    Ons doucheputje is verstopt. Er zit geen haar in , dat heb ik al 2 keer gecontroleerd. (voorheen altijd wel haar, nu niet:()

    1 week geleden flink wat afwasmiddel door het putje laten lopen, dit hielp een paar dagen. Helaas loopt het water weer niet goed weg. Zojuist Dasty ontvetter erdoor gegoten. Mijn man wil morgen een agressieve middel kopen, maar ik ben een beetje huiverig.....

    Wie o wei heeft de oplossing?
     
  2. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Gewoon even ontstopper. Of soda en kokend water.
     
  3. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Hg ontstopper, werkt hier goed! Waarom ben je huiverig voor iets agressievers?
     
  4. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.236
    2.640
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Gewoon gootsteenontstopper gebruiken. Ja is agressief, maar kan voor af en toe echt geen kwaad voor je leidingen. Natuurlijk is het niet fijn voor t milieu, maar als t een keer echt nodig is, zou ik t gewoon gebruiken.
     
  5. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Ontstopper erin, liefst die blauwe van Fifax, agressief spul maar hier werkt het zo goed als altijd
     
  6. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.400
    113
    Heb je zo'n ouderwetse ontstopper, oranje rubber met stok.

    Bij ons werkt dat bij de douche prima. Erop zetten, duwen en dan snel weer eraf trekken.
    Komt zo'n ranzige klont met haar en drab uit.
    Maar van die korrels die je gewoon bij de gootsteen gooit en dan heet water werken ook prima.
     
  7. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Ik ga voor HG ontstopper, de dubbele fles, ja agressief en goedwerkend. Waar ben je huiverig voor dan? Eens in de zo eel tijd zit er zoveel viezigheid in zo'n putje dat je het beter gelijk goed kan doen dan 10x minder oplossend.
     
  8. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.839
    2.715
    113
    't Gezellige Brabant
    Action verkoopt een goede vloeibare ontstoppper. Ik gebruik 'm hier eens in de zoveel tijd preventief. Even een kopje in alle afvoeren...
     
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier van die korrels, twee eetlepels erin, kokend water erover gieten en het bruist en bubbelt helemaal weg. Hier gewoon een fles ontstopper van Kruidvat geloof ik.
     
  10. BloemJK

    BloemJK Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Als je oude pijpen hebt mag je er niet zomaar agressieve middelen doorheen spoelen anders vergaan de leidingen en krijg je lekkages!
    Wij hebben zulke oude leidingen (appartementencomplex uit '65) en ik heb een loodgieter laten komen om met zo'n trilding het vuil uit de afvoer te trekken. Bezoekje heeft me zo'n 60 euro gekost en nu, 5 jaar later is de afvoer nog steeds prima in orde en loopt goed door (4 tot 6 persoons huishouden)
     
  11. Beckje

    Beckje VIP lid

    12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier doe ik het met een vacuumonstopper, die heb je ook bij de action. werkt super
     
  12. Dizzy

    Dizzy Fanatiek lid

    23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Hg ontstopper idd, werkt hier altijd goed. Ik doe het ook wel preventief 1 per 2 maanden.
     
  13. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik heb het tot nu toe nog maar 1x hoeven doen in de 11 jaar dat we hier wonen.
    ik heb die van mr muscle gebruikt en werkte goed.
    alles liep weer mooi door
     
  14. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.692
    3.476
    113
    Hier met enige regelmaat die van mr Muscle, werkt heel goed.
     
  15. nazli21

    nazli21 VIP lid

    28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Kristalsoda ingooien en achteraf gekookte water gieten..
     
  16. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

    Hier net zo.. is al weer een paar jaar geleden. Verder geen problemen meer gehad.
     
  17. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.606
    431
    83
    Vrouw
    Soda in het putje strooien (ik duw het altijd door met mm vingers zodat het goed in het putje zit). Schoonmaakazijn koken met water (is meteen je waterkoker ontkalkt) en dat er dan overheen gieten. Werkt als een tierelier!
     
  18. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Had dat laatst ook. alles geprobeerd maar elke keer naar 1a 2 dg weer terug. Nr mr muscle erin gedaan. Halve fles. Halve dag laten zitten, weer doorspoelen. Nog is halve fles ( hoeft eigenlijk maar 1x 5 min) en tot volgende ochtend voor ik door het gespoelt. Resultaat al 3 wk goed doodlopend putje. Nog geen plasje erop ;);).
     
  19. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    1 tip: pas op met wat je gebruikt en houd het bij 1 product.
    In ons vorige huis eerst mr muscle gebruikt. Werkte 2 weken. Toen verstopte t weer. Toen nog een Muscle. Zelfde verhaal paar weken later. Daarna maar HG want dat zou vast beter werken...

    Toen begonnen de problemen. Mega verstopping niets liep meer weg. Moesten de douchebak legen met emmers...
    Iemand gebeld ntl, loodgieter met een veer eerst geprobeerd erdoorheen te komen. Lukte niet.
    Ergens in het midden van de badkamervloer was in een leiding waar viezigheid zat restjes muscle en HG achter gebleven. Dat reageert sterk op elkaar kennelijk en is een stuk steen gaan vormen... nooooooit van gehoord. Heb t gezien iig... de vloer moest open om dat stuk te vinden en nieuw stuk leiding erin. Wat een drama was dat... heeft ons veel geld gekost :(
     
  20. Yale

    Yale Actief lid

    26 okt 2011
    292
    2
    18
    Ik ben heel erg fan van de korrels!! Kun je van kruidvat eigen merk krijgen. Korrels erin strooien, kokend water erop en naspoelen met water. (Kijk uit met dicht in de buurt staan, het gaat bruisen!) als het heel heftig is doe ik na het kokend water nog een beetje korrels erop.
     

Deel Deze Pagina