Douchewand/muren schoonmaken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Koraal82, 12 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Dasty!!! Even in laren trekkenen je spoelt de kalkaanslag er zo af!

    Ik doe de douchecabine wel met een trekker na het douchen. Maar ben de enige.
     
  2. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Hier ook echt spijt dat ik dat niet met de nieuwe tegels heb gedaan.
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  3. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    Na het douchen maak ik niets droog. Kalkaanslag hebben we niet, we hebben een waterontharder. Voordat we die hadden maakte ik de glazen deur en de kraan wel altijd droog.
    1x per week poets ik de douche.
     
  4. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Hier precies hetzelfde
     
  5. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Man en ik maken de glazen wand en de muren na het douchen droog. Scheelt heel veel poetswerk.
    Wij hebben erg kalkrijk water. Merk jij veel verschil met een waterontharder?
     
  6. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Spoel de zeepresten weg, maak de kraan droog en de vloer.
     
  7. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    ja een groot verschil! Gewoon nergens kalk meer. Veel minder schoonmaakmiddel en verzorgingsproducten nodig. En ook veel zachter voor de huid.
     
    Mooiezomer vindt dit leuk.
  8. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik doe het nooit en het ziet er goed uit.

    Ik maak de badkamer 1 keer per week goed schoon.

    Met Dasty.
     
  9. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.465
    1.509
    113
    Vrouw
    Muur en glazen wand beide na elke douchebeurt afspoelen en met de trekker.
    Daarna de vloer ook met een andere trekker, en dan het raam open dat het overige vocht dat niet opgezogen is door de afzuiging alsnog naar buiten kan.
    Omdat wij heel kalkrijk water hebben, hebben wij alsnog wel kalkaanslag. Hier gebruik ik Hg kalkreiniger voor in een schuimvorm. Inspuiten, inwrijven, inwerken en afspoelen, TOP spul, alleen de geur is minder..
    Dit doe ik eens in de 2 weken ongeveer.
     
  10. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113

    Hebben ook een waterontharder, en die werkt goed. Maar toch heb ik op mijn tegels en glazen wand druppel vorming. Volgens deskundigen kont dat door de zeepresten, overig ‘spul’ wat in water zit en lichaams materiaal. Gek word ik er van. Niks helpt. Jij hebt dat niet? Of als je Get wel hebt: wat doe je er tegen?
     
  11. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Ik doe de muren en de vloer met een trekker. Zet ook gelijk het raam open. 1x in de 2 weken met de paarse dasty
     
  12. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    wij hebben tegels waarop je weinig ziet. Als je heel goed kijkt zie je inderdaad wel wat druppelvorming. Ik had ook niet verwacht dat dat helemaal niet meer te zien zou zijn. De glazen douchedeur doe ik zo nu en dan grondig met glassex. Daamee lukt het wel om het goed schoon te krijgen
     
    Anan vindt dit leuk.
  13. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Ik douche altijd als laatste savonds. Droog daarna eerst alles met trekker, spuit dan alles in met antikalk en boen dat in. Daarna droog ik heel badkamer af. Tegels, wand etc. Is dwang matig . Want als om niet douche bijv omdat ik smorgens ben geweest of op de sportschool doe ik het voor ik ga slapen. Kan echt niet tegen kalk of schimmel
     
  14. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.417
    113
    Nee ik maak niks droog. Zo wakker ben ik niet hoor 's ochtends. Ik maak eens in de vier weken de muren schoon met antikal, dat vind ik voldoende. We hebben een grote inloopdouche met matte grijze tegels, daar zie je niks op. Bewust geen glazen deur. In ons nieuwe huis krijgen we precies dezelfde douche, ook zonder deur.
     
  15. Noenoe

    Noenoe Bekend lid

    14 okt 2010
    878
    31
    28
    Midden-Nederland
    Probeer glansspoel voor de vaatwasser eens? Dat doet wonderen
     
  16. Joyciejj

    Joyciejj Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    1.429
    210
    63
    Welke autowax gebruik je dan? Iemand had er het ook over dat dat ook helpt op kunstof kozijnen..
     
  17. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.519
    113
    Ik heb geen zin om langer bezig te zijn met schoonmaken/drogen dan met douchen zelf.....

    Dus ik doe alleen de glazen douchedeur en het rvs bedieningspaneeltje van de douche met mijn handdoek nadat ik mezelf heb afgedroogd.
    We hebben inderdaad wel schimmelvorming in de voegen en op het plafond. 2/3 keer per jaar gaat mijn vriend een week lang douchen met schuursponsjes en dan poetst hij alles weer blinkend schoon :)
    De wastafel/spiegel/wc/ badrand ed poets ik wekelijks.
     
  18. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Wij doen douchewand na elke douchebeurt sinds moment we de nieuwe badkamer hadden. De kraan ook en de vloer van de douche ook. Is een gewoonte nu. De kraan hangt nu al vol aanslag die ik niet meer weg krijg ondanks we het elke keer afdrogen. Dus als we dat niet hadden gedaan vanaf begin was het nog veel erger.
     
  19. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Heldin!!!

    Man is al een uur aan het poetsen met pure glansspoelmiddel en het is echt zeker 75% beter!
     
  20. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Door je muren en vloer na te drogen voorkom je kalk en schimmel.
    Als je dit 6 dagen laat zitten en dan 1 keer schoonmaken denk ik dat je uiteindelijk alsnog kalk gaat zien, schimmel valt mee.

    Maar dan moeten ze wel altijd alle muren en vloeren poetsen. En ik vraag mij oprecht af of ze dat doen.

    Wij drogen de hele douche en bad altijd na. De muren vloer kraan en het bad zelf. Kost 5 minuten werk.
     
    Nina Sanders en DQueen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina