Douchewand/muren schoonmaken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Koraal82, 12 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noenoe

    Noenoe Bekend lid

    14 okt 2010
    878
    31
    28
    Midden-Nederland

    Topppp
     
  2. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wij trekken altijd na het douchen de douche even droog met een trekker en drogen de kraan, douche kop, tegels en de deur even na. Als je het bijhoudt is het zo gedaan en het scheelt gigantisch veel werk met een schoonmaakbeurt (Wij hebben geen hulp).
     
    lovewinnie en DQueen vinden dit leuk.
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Edit: wij douchen dan wel allemaal na elkaar :thumup:
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Is ook geen verplichting ofzo he? Wij hebben idd wat kalkaanslag, kan me er niet echt aan storen. Poets de badkamer 1x per week en 1x per maand grondig, maar ziet er prima uit. Ga echt niet elke week alle tegels etc doen hoor. Wat een werk. Schoon genoeg zo.
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ben trouwens net ook even met glansspoelmiddel bezig gegaan. Dat lijkt idd goed te werken.
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  6. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit idd.
    Gedoetje altijd, maar 1x in de 3 weken badkamer volledig poetsen en kalkvrij maken is meer moeite.
     
  7. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Azijn werkt hier goed tegen schimmel op plafond en werkt op zich ook goed tegen kalkaanslag voor de douchekraan.

    Ik zou elke week moeten poetsen maar het komt er gewoon niet van. Gevolg: schimmel en veel kalkaanslag.
    Ik ben een sloddervos denk ik. Maar het lukt qua tijd nu ook gewoon niet. Komt wel weer als de kinderen wat ouder zijn.

    Ik geef me zelf een week nu voor 1 ruimte grondig en daarnaast in die week de rest op de normale manier. Want stofzuigen en dweilen gaat gewoon door natuurlijk.
    Dus de douche is echt 1x in de zoveel tijd aan de beurt.
    Maar het lukt nog niet goed om deze ruimte bij te houden en mee te pakken.
     
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier krijgen we trouwens begin 2021 nieuwe badkamer en wij willen in de badkamer geen tegels meer. Alleen idd in de douche zelf (grote inloopdouche) en geen glazen deur meer. Even tegel zoeken waar je weinig op ziet, maar enkel een douche wandje nadrogen vind ik ook geen probleem.

    Liefst wil ik mat grijsgroene tegels maar die lijken niet te bestaan? Scheelt zo veel schoonmaak werk, als enkel je douche nog maar uit tegels bestaat..
     
  9. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ik snap de aanvallende toon niet helemaal?

    Ik zei ook niet dat iedereen het zo en zo moet doen. Ik zei alleen; dat ik twijfel of een schoonmaakster de badkamer wel zo grondig schoonmaakt als je zou willen als je zelf het maar half half doet.

    Joh het kan mij niet boeien hoor hoe jij je badkamer schoonmaakt. En hoeveel kalk en evt schimmel er zit. Er werd gevraagd hoe je je badkamer schoonmaakt en daar gaf ik antwoord op :)
     
    DQueen vindt dit leuk.
  10. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.523
    1.063
    113
    Wij drogen altijd alles met een trekker na het douchen en de kraan met de handdoek. Maar helaas hebben we wel schimmel bij de kitranden. De schimmel zit er niet buiten op maar er in/achter. Iemand nog een tip hiervoor? De andere soort kit van de glazen wand heeft het totaal niet. Heb het idee dat het aan de soort kit ligt die gebruikt is :(
     
  11. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ik denk dat er niet goed gekit is (of de kitrand is gewoon aan vervanging toe, het ene merk kit gaat langer mee dan het andere merk en je geeft zelf aan dat er 2 soorten kit zijn gebruikt) waardoor er vocht achter komt en jij daar niet bij kan met schoonmaken en drogen. Enige oplossing is kitrand eruit en opnieuw laten kitten.
     
    missle vindt dit leuk.
  12. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.523
    1.063
    113
    Binnen 3 jaar vind ik wel erg snel, alles was nieuw... Het ziet er nu ook niet mooi meer uit, dus toch maar nieuwe kit overwegen.
     
  13. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Dat is inderdaad te snel, dan kun je de conclusie trekken dat er niet goed is gekit. Ondergrond niet goed schoon of klein beetje vochtig geweest waardoor het kit toch niet helemaal aangesloten heeft bij de tegels en er daardoor dus vocht achter kan komen.
     
    missle vindt dit leuk.
  14. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    Wij hebben net grote grijze ruwe tegels besteld voor onze badkamer, en hebben zwarte kranen. Niet de mat zwarte, maar de geborstelde zwarte chromen variant. Hopen dat hier veel minder kalk of aanslag op zichtbaar zal zijn. Ook bewust geen glazen douchedeur, maar gewoon een open inloopdouche.
    Gaan ook proberen dan telkens de muren en vloer even met wisser te doen. Raden jullie toch ook nadrogen met handdoek aan?
    De tip van autowax neem ik ook zeker mee!
     
  15. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ik denk dat op zwart juist witte opgedroogde druppels goed zichtbaar zijn. Ik zou de tegels en vloer met de trekker doen maar zeker je kranen wel goed nadrogen met een handdoek.
     
  16. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Mag je het kraanwater dan wel nog drinken? Want je doet er zout in om te ontharden,toch? Is dit niet juist slecht voor de huid?
     
  17. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    Het is dus de kleur zoals op de foto. Het ‘zwarte’ (eerder donkergrijs) zit in het metaal zelf, dus lijkt me niet dat er zo snel vlekken op zullen komen? Maar denk inderdaad niet dat het zoveel extra moeite zal zijn om ze telkens even droog te wrijven...
     
  18. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    super mooi
     
  19. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    Dankje! Hebben er zelf ook eventjes achter gezocht. Ik had graag mat zwarte kranen, maar alle sanitairwinkels raadden dit af (kleur zit er ‘bovenop’, zou er na een tijdje grondig poetsen dus ook weer af gaan, en natuurlijk kalkaanslag). Deze is dus ook donker genoeg, maar met voordelen van gewone chromen kranen.
    Dit is de kleur brushed black chrome/ geborsteld zwart chroom van Hansgrohe (axor) en Ben sanitair...
     
  20. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Mooi! En dat de kleur er bij het andere op zit klopt wel. Wij hebben witte kranen overal en het begint enorm te bladeren. Gelukkig toch inmiddels wel toe aan wat anders, maar toch.
     
    Pioenne vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina