moet van mijn hart

Discussie in 'De lounge' gestart door , 27 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Het moet toch even van mijn hart....
    :confused:
    Wat wordt er ontzettend slecht geschreven op dit forum (en waarschijnlijk elders ook). De ene spelfout na de ander wordt gemaakt. Wordt met of zonder t, me in plaats van mijn etc.. Typefouten zijn natuurlijk weer heel wat anders.
    Misschien vinden anderen dat ik me druk maak om niets maar het stoort me dat de Nederlandse taal zo toegetakeld wordt.
    Jammer, heel jammer. :(

P.

PS: ik wil niet roomser zijn dan de paus, dus ik zal ook wel eens een foutje maken! ;) maar dat is wat anders dan echt slecht schrijven.

2. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

20 jun 2007
    632
    0
    0
    Ik ben het helemaal met je eens. Sommige berichten zijn nauwelijks leesbaar vanwege de gebruikte MSN-taal!

3. esther 7

esther 7 Bekend lid

18 jan 2007
    628
    0
    0
    meide heelemaal mee eens da kan gewoon eg nie.

ach wij wete teminste hoe het wel mot.

bij,bij ....

4. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    God het hoeveelste topic is dit nu dat over spelfouten gaat .... ff tellen hoor zeker het 5de ofzo.

5. wolly

wolly Niet meer actief

Ik maak zelf ook wel is spelfouten maar vind dat je iedereen in z'n waarde moet laten hoe iemand schrijft/typt

6. Gaan we nu alweer over spelfouten beginnen...

ZUCHT

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
  8. Luuntje

Luuntje Lid

3 feb 2007
    74
    0
    0
    zucht........ :rolleyes: daar gaan we weer

9. Zucht............. Waar gaat dit over,het gaat toch niet om hoe je het schrijft,maar over de inhoud?

:(

10. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Niet iedereen heeft er aanleg voor om goed Nederlands te schrijven. En het is nog een moeilijke taal ook nog. Wat maakt het uit als je begrijpt wat er staat.

Er zijn wel dingen in het leven die veel erger zijn.

Sorry maar dit is mijn mening.

11. Dat heb je mooi verwoord Ischa. Ben het helemaal mee eens.

Wie weet heb ik dit wel verkeerd geschreven.

:confused: haha

12. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    :rolleyes: Er bestaan wel ergere dingen in het leven..

De les spelling Nederlands ligt al jaren achter mij en ik ben zeker de helft vergeten van wat ze mij daar hebben geleerd. Ik ga denk ik nooit onthouden wanneer het d of dt is..

Privé-les misschien? :)

13. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Tja.....een dtje of een tje meer of minder..wat maakt het uit? Zolang het maar normaal leesbaar is. Niet iedereen is een ster in de nederlandse taal.

14. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ik heb Dyslectisch ( woordblindheid). Ben ook aan 1 kant doof. Dus schrijf ook vaak woorden op hoe ik ze hoor. Vind Nederlandsetaal soms wel lastig.
    Kan er ook niks aan doen. Als ik dit zo leest heb ik weer zo van zucht....... Dan vind ik het niet meer leuk om hier te komen en mee te schrijven. Omdat ik bang ben dat ze mijn topics niet lezen en zo.

En nog wat jij bent net lid hier..... 12-12 en nu al moe van de spelfouten :(

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    :rolleyes:
    Gaan we weer.
    Het is toch leesbaar, volgens mij zijn er wel dingen die er erger zijn

16. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Waar een mens zich al druk om kan maken! Gebruik die energie, die je nu vergooit aan ergernis, liever aan mooiere dingen. Als het je zo stoort, lees het dan niet. Zo val je mensen aan, die zich dan heel erg rot kunnen gaan voelen en zoals ik hierboven al lees, geen zin meer hebben om hier te komen. Sommigen kunnen gewoon niet goed foutloos schrijven, maar wat maakt het uit? Jij zal iets anders niet goed kunnen.... SO WHAT!

Laat iedereen toch in haar waarde, met fouten geschreven kun je toch hele nuttige tips krijgen en dat is waar het hier om gaat toch?

Ik vind dit zo jammer hé.....

17. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Man idd (<afkorting voor inderdaad of is dat ook storend? :p ), waar gáát dit over! Als dit al iets is waar je je druk om kan maken dan moet je maar eens een dag in míjn schoenen staan, dan weet je pas wat ergenissen en frustraties zijn :rolleyes:

Laat iedereen lekker typen zoals ze zelf willen, het gaat er uiteindelijk om dat je begrijpt wat er staat toch?

18. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Volgens mij is dit een zwangerschapsforum, en niet het nederlandse taal forum!

En als jij je er zo aan irriteerd, waarom heb je je dan aangemeld :rolleyes:

19. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik ben het ook eens met de andere meiden. Dit is een leuk forum en het is niet de bedoeling om andere aan te spreken op spelfouten. Daarom ga ik dit topic dichtdoen.

Ik wil jullie wel ook vragen rekening te houden met sommige leden met dyslectie. Het is in mijn ogen bijzonder respectvol dat deze dames toch mee willen en durven schrijven.

Elvira

Deel Deze Pagina