Oh ja...bevallen moet ook nog...

Discussie in 'De bevalling' gestart door mamavanjuul, 13 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Na bijna 35 weken zwangerschap, valt het kwartje opeens:
    Ze moet er ook nog uit :)

Iedereen lacht me uit dat ik 35 weken aan struisvogelpolitiek heb gedaan, maar het is echt zo! Ik heb er bijna 35 weken niet bij stil gestaan!

Voordat iedereen denkt: Hoe kan je nou zo naief zijn...

Ik heb de eerste keer bevallen als traumatisch ervaren. De vk heeft mij veel te lang laten aanmodderen, waardoor ik 50 uur weeen op moeten opvangen, die volgens de VK enkel voor weeen waren, omdat er haast geen ontsluiting was.
    Op eigen initiatief naar het zh gegaan, waar spontaan de vliezen braken. Daar bleek dat er gepoept was in het vruchtwater.
    De weeen kwamen meteen weer op gang, maar waren niet sterk genoeg. Het ging heel snel allemaal want door het vruchtwater, moest de baby die dag wel komen. Maar ook met wee opwekkers kwam er te langzaam ontsluiting. Gelukkig wel een ruggeprik kunnen krijgen, want ik was inmiddels kapot.
    Maar goed, om een lang verhaal kort te houden:
    - Hartslag baby zakte steeds weg
    - Ik kreeg hevige koorts
    - Baarmoeder begon uitputtingsverschijnselen te tonen
    - Baby bleek sterrekijker te zijn
    - Na bijna 60 uur 5 cm ontsluiting.
    Er is toen overgegaan op een spoedkeizersnee. Baby heb ik even bij me gehad, omdat zij ook koorts had. (was overigens binnen 2 uren weg).
    Met mij ging het alleen maar slechter omdat ik uitgeput was en ik moest een nachtje naar de hartbewaking.

Dit alles heb ik heerlijk kunnen verdringen en er zogenaamd heel goed over gepraat, waardoor ik een jaar later alsnog jankend eindigde bij de huisarts, die mij meteen heeft doorverwezen naar maatschappelijk werk.

Dus die bevalling, de voor- en nasleep heb ik nu wel verwerkt, anders waren wij niet voor een 2de gegaan!

Maar nu.......vorige week te horen gekregen dat ons 2de dochtertje niet alleen een lekker dikkertje wordt, maar ook in een stuit ligt.
    Hierdoor zit een stuitbevalling er gewoon niet in.
    Maar....over 1,5 week MOET ze gedraaid zijn! Zo niet, dan moeten wij de keuze maken tussen een versie of keizersnee.
    (hier had ik al een topic over geopend).
    Dus....nu komt die bevalling wel heeeeeeel dicht bij!!!

En ik begin me toch een partij zenuwachtig te worden ;)
    Als een speer dit weekend de babywasjes gedaan, manlief aan de schoonmaak gezet :D
    Want ja, mocht het een keizersnee worden, dan toch over zo;n 3 weken!!!

En tja, als ze wel zelf nog draait, dan duurt het natuurlijk ook geen weken meer ;)

Overigens wel een hele leuke, goede gyn waarbij alles is besproken en een bevallingsplan klaar ligt.

Maar begin wat last te krijgen van koudwatervrees :cool:

2. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    heeeel herkenbaar ... haha

De bevalling van de eerste heb ik ook niet als prettig ervaren, inleiden, flinke ruptuur, 1600 ml bloedverlies en mocht nog door naar de ok omdat er stolsels achter zijn gebleven in de baarmoeder...

Maar echt de bevalling van de jongste was zooooo anders we wisten dat ze zwaarder was dan de eerste Nica was 8 pond dus ik dacht ja hoor nu scheur ik zeker tot mn keel uit ;) ... nou dus niet hihi ik voelde me zoooo goed na de bevalling en t was echt een eitje ... Ik zei nog tijdens de weeen, ik wil een ruggenprik want ik weet wat er nog gaat komen !! Nou euhmm de weeen werden niet erger en ik wachten dus op een weeenstorm maar die kwam maar niet haha .. En ik heb dus ook geen ruggeprik gehad ...

Gewoon of nou ja gewoon ;) rustig de bevalling in gaan t komt helemaal goed :D

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Denk dat ik inderdaad ook errug opzie naar die weeenstorm....die was echt erg!
    Heb in ieder geval aangegeven dat ze de ruggeprik klaar mogen leggen :D

Ach ja, en aan de andere kant: Kan niet wachten....
    Maar zo spannend als nu heb ik het de vorige keer absoluut niet ervaren.

4. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    spannend he? helemaal als je zo'n heftige eerste bevalling hebt gehad...maar ik merk nu ook dat ik er minder nuchter in sta dan de vorige keer... je weet al wat er ongeveer gaat komen he?

veel sterkte voor straks!

5. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn tweede bevalling was echt heel erg anders dan de eerste. Probeer los te laten hoe het de eerste keer ging.
    Sterkte meid, ze komt er hoe dan ook uit!

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    mijn 2e was ook echt heeeel anders dan de eerste.
    ik moest mezelf de hele zwangerschap rustig houden met :"als het weer zo gaat, krijg je gewoon weer een ruggenprik".

En uiteindelijk ben ik met een hele heftige, maar korte (7 uur) bevalling bevallen, juist ja, zonder de ruggenprik.

Weet je, je kunt er niks aan doen. Het komt zoals het komt en je kunt het!!!!!!!!!!!!

7. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Ik snap je hoor. Ik kreeg ook zo nu en dan een paniekaanvalletje...en dat terwijl ik een een redelijk makkelijke eerste bevalling heb gehad.
    Komt goed hoor, als het moment daar is is het gewoon ´go with the flow´...

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Je gaat er inderdaad minder onbevangen in...
    niet meer zo naief denk ik.

Nou ja, eerst volgende week maar eens afwachten, want het is nu zo druk in mijn buik, dat ik werkelijk geen idee meer heb hoe ze er bij ligt!

Maar inderdaad, er uit moet ze toch :D

9. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    hier hetzelfde, bevalling, welke bevalling? ik houd mezelf maar vast aan de gedachte dat het niet erger kan dan bij de eerste, maar dan lees ik jouw verhaal ;)

ik heb in ieder geval geregeld dat ik bij de gyn mag bevallen, en dan een ruggenprik kan krijgen maar het blijft eng!

mijn eerste zoontje is met 36 weken nog gedraaid, dus het kan nog hoor! wat staat er eigenlijk allemaal in zo'n bevallingsplan?

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wat jij er in wilt hebben staan ;)

Ik dus dat het kindje er binnen 12 uren moet zijn, anders overgaan tot een KS.

Duidelijke en eenlijnige communicatie, geen handelingen zonder overleg of zonder duidelijke uitleg.

Dat ik mag bellen als ik een half uur lang, om de 5 minuten weeen heb

Dat ik de mogelijkheid heb tot pijnbestrijding.

Tja, dat soort dingen eigenlijk....

11. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Je loopt net een paar dagen voor op mij, maar zo te zien zitten we in hetzelfde schuitje. Hier ook een groot kind dat in stuit ligt.

Hoe was het donderdag gegaan? Is je kindje al gedraaid?

Wel goed van je om een geboorteplan te hebben. Dat had ik met de vorige twee, maar ik had er niet veel aan. Dus nu ook nog geen energie gevonden om er eentje te maken, maar misschien komt dat wel tijdens m'n verlof.

Succes en sterkte met de laatste loodjes!

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou....mevrouw ligt nog in een stuit....aankomende donderdag horen we meer. Ben heel erg benieuwd of we ook meteen een afspraak in kunnen plannen voor een keizersnee ofzo?
    Heb geen idee wat ons nu te wachten staat....

13. Liesl

Liesl Actief lid

9 jul 2007
    219
    0
    0
    Utrecht
    Wat heftige bevallingen betreft: Ik heb een keer een collega geholpen met EMDR. Dat is een manier om traumatische ervaringen te verwerken die snel en goed helpt. Het is niet zweverig en aantoonbaar effectief. Bij mijn collega waren we met 1 sessie klaar en die is, na 2 traumatische bevallingen heel relaxt haar 3e bevalling ingegaan. Dus misschien een tip...

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik heb eerlijk gezegd heel veel baat gehad bij maatschappelijk werk. Het hielp alleen al om met iemand te praten die "buiten" de situatie stond.

Maar goed, het komt nu steeds dichterbij.....struisvogelpolitiek helpt nog steeds ;)

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    "helaas" begint de struisvogelpolitiek steeds minder zijn vruchten af te werpen!
    Het komt steeds dichterbij en ik ben in mijn dromen al tig keer bevallen, wel elke kee een makkelijke bevalling moet ik zeggen :p

Het enige waar ik nu heel erg tegen op kijk, is overtijd gaan!
    Vorige keer 12 dagen!!!!
    Daar zit ik dus echt niet nog een keer op te wachten, want dat duurde zooooooo lang!

16. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Sterkte met de laatste loodjes! Hopelijk ga je niet (teveel) overtijd!!!
    En fijn dat je kindje nu gedraaid en ingedaald is!!

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik zie dat jij al bevallen bent?
    Gefeliciteerd, alles goed gegaan???

18. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Ja, afgelopen vrijdag ben ik bevallen. Bevalling ging op zich goed, behalve dat de placenta niet wilde loslaten. Gelukkig was ik al in het ziekenhuis (poliklinisch) en stond het OK-team met gyn nog klaar, dus kon ik gelijk door. Vandaag thuis gekomen, omdat ik teveel bloed was verloren. Maar verder is het allemaal goed gegaan.

Sterkte en succes met de laatste loodjes!!

Deel Deze Pagina