ik weet eigenlijk niet hoe dat gaat maar euh, kun je in het weekend ook veel minder uren afnemen, of zelfs een heel weekend niet...? zijn er regels voor? ik zit er eigenlijk niet zo op te wachten om in het weekend ook 5 uur per dag kraamzorg te krijgen, terwijl dit doordeweeks wel handig is aangezien papa dan aan het werk is, en de oudste ook veel aandacht vraagt
Je kunt dit gewoon met de kraamhulp overleggen. Bij mij is ze in t weekend ook minder uren geweest en de maandag en dinsdag juist meer uren omdat mijn vriend toen moest werken
het is niet dat je helemaal geen kraamzorg krijgt in het weekend, dat gaat niet, je moet minimaal 3 uur per dag afnemen. lager mag volgens de CAO niet. Je kan met de kraamverzorgende uren afspreken zodat je wel gewoon je uren krijgt waar je recht op hebt.
Hoi, Dat klopt ik werk zelf als kraamverzorgende. De eerste dagen overleg je met het gezin hoe je de uren indeelt. En drie uur is de minimale zorg die je per dag moet geven. Die zou je in het weekend kunnen geven en dan gedurende de week langere dagen maken. Maar als het goed is is dat bespreekbaar met je kraamverzorgende. Het moet natuurlijk ook wel medisch verantwoord zijn. Bv als je vrijdag op zaterdag nacht bevalt dan vind je het misschien toch prettig als de kraamverzorgende die zaterdag toch meer uur maakt. Omdat je zelf nog niet zo mobiel bent en je de eerste dagen veel info krijgt en nodig hebt. Maar ik zou het tegen die tijd gewoon met de kraamverzorgende bespreken. Liefs Marleen ps geniet nog even van je zwangerschap en van je kraamtijd