bespaar tips

Discussie in 'De lounge' gestart door siriel, 19 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    ik weet niet of hier al wel eens wat over geschreven is, maar hebben jullie nog handige bespaar tips.

Ik heb laatst gelezen dat je zelf wasmiddel kunt maken van sunlightzeep of marseille zeep. Je hebt dan voor ongeveer 1euro liters wasmiddel. :$ Echt ideaal, je was wordt net zo schoon, en ruikt heerlijk fris. Recepten kun je zo even googelen, ik voeg alleen geen soda of natuurazijn toe omdat hier de meningen over verdeeld zijn (dit zou slecht kunnen zijn voor je trommel vd wasmachine)
    Weten jullie nog meer van dit soort handige bespaar tips?
    Ik kan zeggen dat ik het gelukkig niet voor het geld hoef te doen, maar eerlijk is eerlijk, waarom zou je veel geld aan wasmiddel uitgeven als het zo ook kan.

Wie heeft er nog leuke tips :D

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wasmachine op 30 graden ( soms een keer heet uiteraard)

3. socoldasice

socoldasice Actief lid

13 jul 2011
    197
    0
    0
    Verzorgende IG
    Zoetermeer
    meer eten maken en dan bewaren / invriezen
    zoals pasta, soep, rijst etc.
    gewoon een volle pan maken en dan in bakjes doen en in de koelkast voor dag / paar dagen daarna of in de vriezer.

nog een bespaartip ; voordeelpakken vlees kopen, verdelen en in porties in de vriezer doen

en in de supermarkt de onderste schappen pakken

4. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ow leuk topic :D

even denken bespaartips..

ik weet alleen even de voor de hand liggende :

- verwarming uur voor slapen gaan wat graden lager doen
    - dingen in de aanbieding kopen
    - in de uitverkoop kleren kopen

maarja niet echt goede tips, want die weet iedereen wel hahaha

@siriel heb jij het ook geprobeerd dat zelf wasmiddel maken? ist veel werk of?

5. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    make-up van essence, dit verkopen ze alleen bij kruidvat. Erg goedkoop maar super spul! eigenlijk alles bevalt me, mouse foundation, oogschaduw, nagellak, eyeliner enz. Alleen de mascara heb ik nog nooit geprobeerd, omdat ik daarbij zweer bij een iets duurder merk maar daar is dit topic niet voor;)

6. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ow ik bedenk me net, je eigen groente's en kruiden kweken :)

wil ik namelijk wel gaan doen als we zijn verhuisd en een (hopelijk) grotere tuin hebben :)

7. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Een aantal dingen die nu in me op komen:

Bij eten koken zoveel mogelijk de deksels op de pannen en bijvoorbeeld aardappelen en groenten in dezelfde pan koken (of groenten stomen terwijl de aardappelen koken). Scheelt gas.
    Je huis goed (laten) isoleren.
    Maar 1 of 2 keer per week boodschappen doen en van te voren bedenken wat je de hele week gaat eten en een lijstje maken (mijn grote zwakte.. ik geef teveel geld uit aan supermarktbezoeken).
    Kleding buiten laten drogen (of bij slecht weer binnen) en niet in de droger doen. Of sterker nog: de droger wegdoen of uberhaupt geen droger kopen.
    Kleine kindjes ipv dure koekjes gewoon een kaakje geven, 35 ct voor een heel pak en daar doen we zeker 2 weken mee!
    Een bedrag pinnen per week en de pinpas thuis laten.
    Bij iedere aankoop denken: heb ik het nodig?
    Je vriezer gebruiken om restjes te bewaren (en die restjes ook echt gebruiken). Ook vlees en groenten gaan hier vaak in de vriezer. Zo hoef je minder weg te gooien.
    Aardappelschijfjes zijn in supermarkten erg duur. Goedkoper is zelf aardappelschijfjes maken of als je daar geen zin in hebt (zoals ik) diepvries aardappelschijfjes kopen in zakken van 1 kg. Net zo lekker maar veel goedkoper (en handig om altijd in je vriezer te hebben).
    Apparaten uitzetten ipv stand by en stekkers zo veel mogelijk uit het stopcontact.
    Fietsen en lopen ipv de auto nemen! Klinkt simpel maar scheelt zoveel geld!
    Leuke uitstapjes maken naar de natuur, park of speeltuin. Zoveel goedkoper dan allerlei dure dagjes uit (en leuker!)
    Sparen met een bepaald doel. Dat maakt het gemakkelijker.
    Later op de dag boodschappen doen, bij de AH bijvoorbeeld zijn dan veel producten in de bonus (-35% bedoel ik). Vlees koop ik bijna altijd in de aanbieding en doe ik in de vriezer.
    Boodschappen doen bij Turkse of Marokkaanse winkels. Vlees, groenten en fruit zijn daar (hier in de regio tenminste) goedkoper en van betere kwaliteit.
    Shampoo verdunnen met water. Schijnt ook beter voor je haar te zijn.

Maar die van het wasmiddel kende ik nog niet! Heb je ook een 'recept' daarvoor? Is dat makkelijk te maken?

8. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Toen wij een aantal jaren terug de computer op een standby stand zetten ging de meter ineens een stuk langzamer. Tegenwoordig hebben veel mensen natuurlijk een laptop, maar ook die staat nog vaak de hele tijd aan het stroom en met het scherm open. En de wasdroger de deur uit.

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Moet je bepaalde grote aankopen doen.... het loont de moeite om te googelen cq independer oid te gebruiken om eens goed prijzen etc te vergelijken!

Die van die zeep zelf maken heb ik vande week ook voorbij zien komen... ik zal even zoeken. ;)

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Gebruiksaanwijzing voor het maken van vloeibaar wasmiddel voor de machine:

Neem 1 liter heet water.
    Voeg 60 gr Marseillezeepvlokken toe.
    Voeg 40 gr Soda toe.
    Roeren en 1 nacht laten staan.
    Gebruik 100 ml per wasbeurt.
    Bewaren in een fles met afsluitdop.
    Deze hoeveelheid is geschikt voor minimaal 10 wasbeurten.
    De kosten per wasbeurt zijn nog geen 10 cent.

Meer lezen: http://www.tipsomtebesparen.nl/gezin/aanschaf/maak-zelf-je-wasmiddel#ixzz1SZeQwSEF

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Handwas of machinewas

Handwas: 1 handvol vlokken voor 5 liter water
    Los de zeep goed op in een beetje heet water
    Voeg koud of lauw water toe

Hete Machinewas: Strooi 1x tot 3x (afhankelijk van de hoeveelheid wasgoed) een handvol vlokken in de trommel voor het inbrengen van het wasgoed.
    Normaal wassen - goed spoelen (geurloos)

Voeg aan het laatste spoelwater een beetje azijn toe voor een nog zachter resultaat.

Wilt u toch een lekker geurende was voeg dan een wasverzachter toe aan het laatste spoelwater

Meer lezen: Maak zelf je wasmiddel van Marseille zeep vlokken - Tips om te Besparen

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Hihi en ook het googelen op Marseille zeepvlokken loont de moeite.... ik ben al prijsverschillen van bijna 5 euro tegengekomen voor een grootverpakking van die vlokken.

Oh en er werd hier iets gezegd over het niet gebruik van azijn of soda.... het lijkt me juist wel goed voor de machine aangezien het natuurlijke en zachte produkten zijn. Ik draai eens in de zoveel tijd de machine op 90 graden met azijn of met soda, de machine draait dan leeg om goed schoon te worden.

13. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo dat is zeker goedkoop wasmiddel ja!!

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik vind deze blog heel boeiend om door te lezen. Een gezin met 10 kinderen die rondkomen van 1 modaal salaris. Een hele andere wereld bijna, maar heel interessant om te lezen. En daar staan ook tips als zelf wasmiddel maken in.

Eenvoudig Leven

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Korter douchen

een hele goeie voor mij.... ik mag nl graag uitgebreid douchen

Oh ja .... en een douche nemen ipv een bad. Dat scheelt vele liters water

16. socoldasice

socoldasice Actief lid

13 jul 2011
    197
    0
    0
    Verzorgende IG
    Zoetermeer
    in Amerika heb je allemaal kortingscouponnen, mensen hebben soms karren boodschappen voor 10 dollar ofzo , zo bizar... is een heel programma over op TLC ( na animal planet )

17. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Zelf jam maken van bijvoorbeeld vlierbessen (groeit gewoon in t wild) Ook kun je er zelf limonadesiroop van maken. Je kunt van de bloesem heerlijke vitamine-C-rijke siroop maken en je kunt ze ook met een kleine beslagje frituren.

Wij hebben drie vlierbessenstruiken staan en ik maak jaarlijks minstens 40 potten jam.

18. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    - nog eens goed naar bv je autoverzekering kijken. bespaarde ons ruim 15,- in een maand (2 auto's)
    - kortingsbonnen gebruiken
    - aan het eind van de zaterdag naar de markt, gaat veel goedkoper weg
    - naar kledingbeursen gaan.

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ook hier zou je bijv best fruit/vruchten kunnen kopen die wat vlekjes etc hebben. En dan daarvan zelf jam maken.

20. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    De meeste besparingen zijn al genoemd, maar ik heb de afgelopen vier jaar aardig leren besparen op kinderkleding.
    Kinderkleding koop ik voornamelijk bij de Moeder Theresa-stichting in Ulft (Achterhoek), is een organisatie die oude kleding en weet allemaal niet wat nog meer inzamelt voor Roemenie. Ze krijgen van kledingmerken kleding die over is en verkopen die tegen lage prijzen. Zo loopt de oudste in Villa Happ en Tumble and Dry voor een prikkie.

Deel Deze Pagina