Bloedverlies 18 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ukkie1, 6 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Pfft. Even mn hart luchten, ik heb t niet meer.

Vanmorgen met afvegen helderrood bloedverlies en slijm. Hierna geen bloed meer maar wel harde buiken. Gister denk ik stukje slijmprop verloren, maar verder geen last oid dus even aangekeken. Vanmorgen uiteraard gelijk gebelt, man is nu urine wegbrengen om tr controleren op blaasontsteking en vk belt als ze terug is van huisbezoeken, dan mag ik langskomen. Als ik weer bloedverlies heb, pijn, regelmaat in de harde buiken moet ik gelijk bellen.

Maar ik ben me lam geschrokken!! Met de zwangerschap van mn zoontje dreigende vroeggeboorte met 28 weken, als de dood dat er nu weer wat speelt. Al 2 weken harde buiken maar nog wel heel onregelmatig en geen pijn. Mocht ik ook accepteren vd verloskundige. Maar nu maak ik me wel zorgen.

En dan zo ook nog mn teamleider die al niet blij met mn zwangerschap en klachten is bellen dat ik niet kom werken vandaag en morgen... (moet smiddags werken deze week)...

Ik lig nu op de bank met een kruik en probeer maar even afleiding in de tv te zoeken maar hoop dat ze snel belt, voel me zo ellendig :'(

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ach nee meis :(. Kan me heel goed voorstellen dat je enorm geschrokken bent.

Moet je niet gelijk door naar het zh met bloedverlies?? Ik lag vorige zw naast een dame die met 20 wk bloedverlies had, die werd opgenomen...

Gaan ze je urine ook kweken? Jij was geen drager van gbs voor zover je weet toch?

Ukkie1 vindt dit leuk.
  3. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Wat @madelein zegt. Ik zou toch even langs het ziekenhuis gaan.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  4. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Was het veel of weinig bloed? Ik had laatst ook wat bloedverlies, maar dat kwam waarschijnlijk door een geknapt vaatje.

Veel sterkte in ieder geval! Hoop dat je snel terecht kunt!

Ukkie1 vindt dit leuk.
  5. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    T lijkt voor nu 1malig, maar mn buik is wel onrustig. Ik hoefde niet gelijk door nee... Maar misch adhv mn klachten en controle bij de verloskundige straks? Ik wil iig dat ze mn baarmoedermond opmeten.
    Had mn man gevraagd te zeggen dat t op kweek moest, maar dastie vergeten.... Stick was schoon. Geen gbs indd, er is bij mn vorige zwangerschap ook nooit een oorzaak gevonden.

Zit wel erg met mn werk, ga zo maar even bellen dat ik vandaag en morgen thuis blijf. Maar eerlijk gezegd durf ik niet meer te werken, durf nu eigenlijk even niks meer :(
    Ik herken dit gevoel in mn buik zo van de vorige keer, dat ik bang ben dat t niet goed is. En ik ben pas 18 weken...

6. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Het was 1 keer een wc papiertje vol. Met slijm (lekker praatje) nu is t over, wel veel afscheiding. En harde buiken en wat krampen. Maarja ik let nu ook op alles.

Ik wacht even de verloskundige zo af, er zijn korte lijntjes met t ZH dus ik kan daar altijd naar toe, maar durf nog wel een uurtje te wachten.

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Zou idd zeker thuisblijven. Vervelend maar is niet anders. Jij en uk gaan voor

Eerlijk gezegd, ik zou wel zsm iemand willen zien met je onrustige buik. Had je vorige zw ook dezr klachten bij je verkorting?

Je kan nog even bellen of ze het alsnog willen kweken?

Ukkie1 vindt dit leuk.
  8. toffepeer

toffepeer Bekend lid

14 feb 2017
    581
    258
    63
    Oh wat ontzettend schrikken! Ik zou je ook zeker door laten sturen naar het ziekenhuis.
    Icm je voorgeschiedenis snap ik heel goed dat je niet meer wil werken, je werkgever heeft dat betreft ff dikke pech. Jij en je kindje gaan voor hoor! Kun je op korte termijn naar de bedrijfsarts?

Heel veel sterkte en ik hoop dat het allemaal meevalt. Knuffel!

Ukkie1 vindt dit leuk.
  9. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    @madelein ik mag zo komen om 1300 uur. Ik had toen vanaf 16 wk toenemend harde buiken, onrustig, krampen maar nooit bloedverlies oid. Tot ik ineens met 28 wk ontsluiting en verweekte bmm had.
    Als ik t idee heb dat ze niet grondig genoeg is zometeen, bel ik t ZH maar wellicht wil zij ook wel overleggen. Heb een hele fijne verloskundige dus kan haar dat wel vragen.

@toffepeer ik bek denk vanmiddag mn teamleider dat ik rust moet houden (ongeacht t advies vd vk eventueel) en dan bel ik morgen voor een tel. Afspraak met de bedrijfsarts. Zij is gelukkig heel lief en ik was vd week bij haar, toen zei ze al dat elke week dat ik werk mooi is meegenomen maar we vooral erg voorzichtig moeten zijn. Dus als ik dit meld geeft ze denk ook advies te stoppen.
    Mn teamleider is gewoon een heks. Net ook aan de telefoon totaal geen medeleven. Alleen ooh, oke, bel me maar na de VK hoe t was dan. Pfft.

10. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Ooh en urine, ik zal indd vragen of dat verstandig is te doen, alsnog op kweek. Mocht ik naar t ZH moeten, zullen ze dat zowieso wel doen denk.

11. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    Je hebt nu je afspraak zie ik. Ik hoop dat alles toch oké is!

Ukkie1 vindt dit leuk.
  12. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Ik hoop ook dat het meevalt ! Succes enne maling hebben aan die heks hoor!

Ukkie1 vindt dit leuk.
  13. toffepeer

toffepeer Bekend lid

14 feb 2017
    581
    258
    63
    Wat rot dat je teamleider niks meeleeft zegt... Maar, het belangrijkste is dat je doet wat goed voor je voelt. Ik heb me deze zwangerschap continu voorgehouden dat mocht het mis gaan, ik mezelf de rest van mijn leven in de spiegel moet aankijken en voor mezelf dus het gevoel moet hebben dat ik er alles aan heb gedaan. Als het mis gaat, voel jij dat, en je teamleider niet. En je hebt er al helemaal niet voor gekozen om op deze manier zwanger te zijn!
    Nadat wijzelf al hadden besloten dat het verstandiger was om te stoppen met werken (in week 14:confused:) kreeg ik ook vanuit het ziekenhuis dat dringende advies, je voelt je dan wel een stuk sterker in je schoenen staan!

Nogmaals veel sterkte, ik duim voor je:thumup:

Ukkie1 vindt dit leuk.
  14. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Nou geen enge of gekke dingen. Geen bloed in mn baarmoeder, geen ontsluiting oid. Placenta lag netjes aan. Waarschijnlijk toch vaatje gesprongen maar moet t goed in de gaten houden, zeker icm mn gevoelige buik en laagdrempelig bellen. Vind t wel lastig, ik kan ip wel werken zei ze, als t niet erger word wua buikpijn of harde buiken. Vandaag rust en morgen weer werken, behalve bij onrust. Maar ik weet t gewoon even niet. Ook ik heb zoieta van, ALS ik weer een dreigende vroeggeboorte "krijg" (hoe zeg je dat?) dan wil ik niet mezelf kunnen verwijten.

Bij mn zoontje heb ij doorgewerkt met deze klachten maar dat was achteraf niet verstandig. Maar als de VK niet direct adviseert te stoppen met werken, mag ik dan wel stoppen?

15. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Oohja en baby doet t goed, natuurlijk :)

YasmijnN vindt dit leuk.
  16. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    Fijn om te horen dat het goed gaat met de baby! Ik snap je gevoel m.b.t. werken goed. Ik zou contact opnemen met de bedrijfsarts en de situatie voorleggen. Wellicht kun je halve dagen gaan werken? Ik weet niet of je fysiek zwaar werk hebt maar dat zou voor mij een absolute no-go zijn.

Blijf vooral je eigen grenzen aangeven en luister naar je gevoel. Jij kent je eigen lichaam het best.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  17. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Ja ivm mn bekkeninstabiliteit werk ik al halve dagen inderdaad. Moeilijk hoor!

18. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    Dat is het ook. Maar werk is maar werk. Tuurlijk heb je een inkomen nodig maar dat deze zwangerschap goed verloopt is natuurlijk vele malen belangrijker.

Ik weet overigens niet of je perse advies van de verloskundige nodig hebt om te mogen stoppen met werken. Het lijkt mij voor de werksfeer en jouw gesteldheid ook niet echt bevordelijk als je bij elke stap die je zet je af gaat vragen of het wel goed is voor de baby. Dan zou tijdelijk ziek melden beter zijn.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  19. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Heb afgesproken dat ik morgenochtend even bel of ik kom of niet. Dan kijk ik wel hoe ik me voel!

bozoe vindt dit leuk.
  20. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Fijn dat alles goed is! Ik zou zelf qua werk het zekere voor het onzekere nemen....

Ukkie1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina