Woensdagmiddag hebben we een reunie van vriendinnen cq. klasgenoten van school (het kleine groepje wat er van over is gebleven dan). Dit doen we 2x per jaar. Gezellig een lunch bij iemand thuis. Dit keer is het bij mij - super gezellig! Ik was van plan om erwtensoep te maken, gezien deze afgelopen week zo goed is gelukt (zie mijn andere topic), en ook omdat ik van 4 van de 5 meiden weet dat ze er gek op zijn (van de andere weet ik het niet zeker, heb voor de zekerheid ook kippensoep in huis). Maar wat maak ik hierbij??? Ik vind een heleboel wat ik in gedachte had helemaal niet passen bij erwtensoep.... Broodjes vind ik zo gewoon, wil er verder wel wat speciaals bij maken. Wat vinden jullie, kan dit; - tortillahapjes met zalm - gevulde, hartige croissantjes - quiche Wat vinden jullie??? En o ja, roggenbrood lusten we allemaal niet
manlief roept hier stellig pannenkoeken???????? hij zegt dat deden ze vroeger ook??? ach we schelen 12 jaar dus dat zal het verschil wel zijn hahahahhahaha
Haha! Dat past volgens mij net zo min als mijn tortillawraps met zalm Maar misschien moet ik het gewoon los van elkaar zien....Gewoon een aantal lekkere dingen maken, ze kunnen toch kiezen wat ze wel en wat ze niet pakken, toch!? (soort lopend buffet) En dan past het er gewoon bij
O niet teveel denk ik. Hieronder wat ideetjes misschien? Recept - Erwtensoep met bacontosti's - Albert Heijn mamwatetenwevandaag: Erwtensoep met uienbrood
Hier ook niet gewend dr iets bij te doen...brood, roggebrood met spek en verder niet. Ben benieuwd wat je keuze gaat worden en of het smaakt
Lekker afgebakken brood erbij. (met eventueel wat kruidenboter) tja, je gaat er wel vanuit je giecheltje ruiken. Dus een grote bak pepermunt erbij is geen overbodige luxe Of knoflookbrood. Spek. Tosti? Succes ermee!
Nou, ik wil niet perse iets bij de erwtensoep doen. Maar het moet een soort 'lopend buffet' voorstellen, vandaar! Maar omdat ik er toch een soort 'geheel' van wil maken ben ik aan het denken wat er een beetje bij past. Kom alleen niet zo ver, haha!
Mijn s.m. maakt de allerlekkerste erwtensoep. Zij kookt altijd een groot stuk spek mee. Dit haalt ze als we gaan eten uit de soep, wordt in reepjes gesneden en dan lekker op vers witbrood. Echt overheerlijk. Ook lekker: rookworst op wit brood. En ik zou idd zeggen roggebrood, maar dat lusten jullie niet. De hapjes die je zelf noemt vind ik eerlijk gezegd helemaal niet passen bij erwtensoep, alleen de quiche gaat nog wel.
Haha toen ik de titel las dacht ik: wij eten er weleens een bolletje met zalm bij... leek me raar maar je stelt zelf ook zoiets voor haha
O je bedoelt iets erbij. Ik zou er gelijk een thema van maken. Hollandse winter. Met bitterballen, haring er cetera. leuk aankleden met hollandse spulletjes ( Xenos of Blokker)
Idd. het past er ook helemaal niet echt bij. Wat de 'toebehoren' betreft kan ik beter tomatensoep maken Maar ik weet van 4 meiden/vrouwen dat ze er dol op zijn, vandaar! Ms. 2 soorten soep maken, dan is daarnaast 'alles' geoorloofd, toch?!
Kan broodje kroket ook nog bij. Kaasplank. Worstjes Verder weet ik zo niet. Goh ik ga denk ik ook eens zoiets doen. Ik had het er laatst nog over met een vriendin.
Kan ik idd. ook doen; gewoon wat gefrituurde hapjes... Zie je, zo kom ik er wel Leuk hoor, lekker gezellig bijkletsen onder het genot van hapje en drankje!
Als het niet iets hoeft te zijn wat echt bij erwtensoep past, omdat je gewoon verschillende dingen aan wilt bieden dan vind ik idd dat alles wel zo'n beetje kan. Ik zou er dan juist weer kleine puntjes quiche bij doen, lekker!
Misschien totaal niet passend, maar wel heel lekker: broodjes caprese: besmeren met pesto, en beleggen met plakjes mozarella, tomaat, wat rucola, zout en peper!
Ik wilde in eerste instantie bruschetta maken omdat ik daar bijna verslaafd aan ben....zo lekker....maar dat vond ik helemaal niet kunnen bij erwtensoep, hahahaha! Dat is echt een combi voor bij tomatensoep vind ik. Dus; 2 soorten soep maken, dan kan alles erbij
Wij eten altijd erwtensoep bij mijn opa en oma, heerlijk! Eten er altijd wit of bruin brood bij met spek. Als toetje hebben we dan altijd hang-op (uitgelekte yoghurt) met banaan (en slagroom) en nog een prutje van rijst (lust het niet haha dus geen idee wat het is, vind het altijd zo stinken ) Wel gezellig zo'n lunch! Veel plezier!