Hoi! Ik ben net 5 weken zwanger van de 2e, allemaal heeeel pril dus nog. Maar ik voel me al een paar dagen wel 'maanden' zwanger. Het steekt in mijn liezen, mijn darmen rommelen en heb een opgezette buik (darmen vermoed ik). En mijn (.)(.) staan op ploffen... en jeuken ontzettend. Ben ook steeds een beetje dizzy enzo. Dit is mijn 2e zwangerschap en ik schrik ervan hoe heftig die symptomen zijn. Volgens mij had ik dat met de 1e helemaal niet zo. Hebben nog meer moeders van de 2e (of 3e, 4e...) dit zo ervaren? Thanx voor jullie reactie! x Mamalief
hier nog een hoor! ik ben nu 9 weken zwanger en lig al 4 weken misselijk, ziek, zwak en met huge breasts op de bank... Het is deze keer allemaal veeeeeel heftiger! rommelende verstopte darmen heb ik idd ook al vanaf t begin en ik heb een opgezetten buik ! Had hier bij de eerste allemaal geen last van maar elke zwangerschap is ook anders he! Schijnt wel dat bij een 2de je lichaam een zwangerchap herkent en dus weet wat het moet doen! tevens is je baarmoeder net een ballon... blaas je deze voor de eerste keer op dan gaat het moeilijk maar bij een 2de keer gaat het al een stuk makkelijker! De kans dat je wat sneller dik word zit er dus ook dik in! succes ermee
Hallo, Nog gefeliciteerd met je zwangerschap!! Bij mijn eerste 2 zwangerschappen had ik echt nergens last van, de test liet 2 strepen zien en later een echo daaruit kon ik opmaken dat ik zwanger was...Heerlijke zwangerschappen!!! Nu is dit mijn 3de zwangerschap... En moet zeggen deze is wel heel anders als de andere 2... Ben heeeeeel erg moe en misselijk kan ik niet echt zeggen het is meer een weeig gevoel waar ik elke dag mee wakker word... Ik moet ook zeggen dat de eerste 2 kids echt in 1 schot raak waren... en deze hebben we 3 jaar waarvan 2 jaar MMM over gedaan... dus denk dat ik deze zwangerschap niet zo als vanzelfsprekend meer beschuw en nu alles heel bewust meemaak... Alicia
De eerste paar weken had ik deze keer echt nergens last van, dus ik dacht: MOOI! maar vanaf 7/8 weken was ik weer heel misselijk en zooooo moe. Ik kon me niet herinneren dat ik bij de eerste ook zo moe ben geweest. Ik denk dat ik het vergeten was, of verdrongen had. Want volgens verschillende vriendinnen zag ik er toen ook uit als een vaatdoek, en wisten zij nog heel goed dat ik toen ook voortdurend bekaf was. Dus het kan ook best zijn dat je het gewoon niet meer herinnert van de eerste... Enne... iedere zw is anders. het feit dat je nu al een kleine hebt rondlopen brengt ook al met zich mee dat je er minder aan toe kunt geven dan de vorige keer.
Hier ook. Eerste zwangerschap verliep redelijk probleemloos. Maar deze...pffff... Ben tot week 15 heel misselijk geweest en veel overgegeven (bij de eerste niet) en vanaf 20 weken heel veel pijn in mijn buik en harde buiken. Mijn vk zei ook al dat je lichaam herkent wat er gebeurt en daardoor heftiger kan reageren. Bovendien rent er een peuter rond, waardoor rustig zitten, uitrusten en uitslapen er niet echt in zit (alhoewel vriendlief gelukkig nu in het weekend op beide dagen op staat met onze dochter waardoor ik heerlijk kan blijven liggen!)
Gefeliciteerd! Ik had tot week 5 a 6 nergens last van, voelde me geweldig maar daarna! ZOOO alsof er 3 inzaten! zo ziek... Na week 16 was dit weg en kwamen de bekkenklachten, ook 3 keer heftiger als bij de eerste! Ik zal weten dat ik er 2 wil hoor! hahaha! succes!
geen symptomen bij de tweede, sterker nog, ik kwam er pas achter toen ik 16 weken was en mijn baarmoederrand voelde... bij de derde wist ik vanaf de bevruchting af aan dat ik in verwachting was, grotere donkere tepels, met vlagen misselijk, en geen vlees meer lusten.......
Het is ook zo bizar. Ik hoop ook steeds dat al deze klachten ook betekenen dat alles in orde is daar beneden. Heb ooit een mk gehad, en dat blijft toch altijd een beetje je angst.
Hier ook 1 hoor! Had bij de eerste nergens last van, bij deze MEGA moodswings en andere verschijnselen. Dacht dan ook dat ik deze keer vast een zoontje zou krijgen, de eerste is namelijk een meisje, maar niets bleek minder waar; weer een meid dus over het geslacht zegt het echt niets. Heeft waarschijnlijk toch te maken met dat het de tweede keer is ofzo...
Ik weet niet meer zeker of de klachten eerder begonnen, maar ze zijn wel heftiger! Ik ben vooral veel misselijker dan bij de eerste en heb nu al echt een buikje (terwijl dat bij de eerste heeeel lang duurde). Maar ja, ik heb het weer allemaal voor over hoor!
Ik heb het juist andersom! Bij de eerste hing ik wekenlang kotsend boven de wc, werd ik misselijk van alle sterke geuren. Maar nu heb ik totaal nergens last van. Het is dat ik al 5 goede echo's heb gehad, anders had ik echt niet geloofd dat ik zwanger ben... Maar het maakt me wel vreselijk onzeker na 3 miskramen. Ik heb liever dat ik doodziek ben, dan voel ik tenminste dat ik zwanger ben.