down na kolven

Discussion in 'Borstvoeding' started by miss geul, Jun 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miss geul

miss geul Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,587
    0
    0
    hoi meiden,

mijn zoon is nu 1 maand en 1 week oud.
    ik ben sinds gister begonnen met kolven en vandaag 1ste fles met de fles gegeven.
    herkennen jullie dat je daarrna eerst heel trots voelt en daarna heel down??
    ik denk kraamtranen maar ik voel me ineens heel down, moe en heb vreetbuien.

dit is sinds gister al wel een beetje maar toen ik zag dat viktor de fles super goed dronk hij dronk 3 flesjes leeg 3x 40cc weg gedronken.
    daarna wou hij gelukkig ook nog maar meteen uit de borst drinken maar ik heb bijna spijt dat ik nu begonnen ben met kolven en via flesjes drinken geven want ik vind het heerlijk mijn kleine mannetje aan de borst te hebben.

sorry het is verwarrend geschreven maar zo is het op dit moment ook in mijn hoofd:(

groetjes wendy

2. Pomm

Pomm Fanatiek lid

Nov 23, 2010
    4,554
    116
    63
    Ach meis toch.. Ik had het zelfde. Zo trots dat ik was op mijn eerste afgekolfde melk en dat hij meteen zonder problemen het flesje leeg dronk, wat voelde ik me overbodig!

Aan de andere kant.. hoe fijn! Het is nog steeds jou melk wat hij drinkt. Heel verstandig dat je hem nu alvast laat wennen om te drinken uit een flesje!

Snap je gevoel goed maar d'r is niks aan het handje :)

3. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    1,037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Hier kreeg ze meteen dag 1 een fles en daarin ook nog eens kv, omdat ze ernstig ziek was. Later een sonde, eenmaal thuis alleen de borst en later dus ook afgekolfde melk en pfffff ook dat voelde zwaar, t zijn gewoon de hormonen die met je lopen te sollen. Neem je rust duik met je zoon in bed rust en voed, en alles komt goed ( ook in dat flesje zit Jou melk hè) vloeibare liefde!!!! En dat kan ook met de fles!!!!

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,587
    0
    0
    vandaag al weer gekolfd en mijn oma van 87 verrast met de fles ze mocht de fles geven, en viktor dronk zonder enige moeite even 160 cc weg, wat waren we trots.

ik ben wel blij dat het inderdaad mijn melk ik en gelukkig drinkt hij nog steeds heerlijk aan de borst en is hij een heerlijke kroelaap.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #5 dirksmama, Jun 7, 2012
    Last edited: Jun 7, 2012
  6. miss geul

miss geul Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,587
    0
    0
    ik geef zoveel zodat hij 1 voeding per dag gaat drinken en omdat hij het gewoon echt super goed drinkt. maar misschien dat kleinere hoeveelheden ook helpen.

ik heb je link bekeken maar ik herken me er niet in, ik heb gewoon een soort van scheidingsangst. hij wordt zo snel groot gevoel.

7. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Wat drinkt victor veel zeg! Jeutje...

En je gevoel herken ik niet, begrijp het wel. Ik vind echt dat je super goed je best doet en het is je allemaal goed gelukt. Je hebt het immers ook veel alleen moeten doen. Ik lees altijd met respect je berichtjes. Dus dat jij je zo voelt is echt niet vreemd. Maar net wat dirksmama zegt, ik zou gewoon kleine beetjes geven en de rest dus gewoon bij jou. Je weet nu dat hij uit de fles kan drinken. Je hoeft echt niet te blijven oefenen elke dag. Gewoon 1x per week blijven proberen.
    Je doet het hartstikke goed meid!

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kijk wel uit met flessen.
    Een kind dat zoveel drinkt kan heel goed last hebben van het 'doordrinkeffect', en veel meer drinken uit een fles dan nodig of goed is.

Melk komt op een heel andere manier uit een fles als uit een borst. Aan een borst moeten ze eerst even werken, dan krijgen ze wat slokjes en dan, als de tsr komt, worden ze beloond met grote stralen melk. Als ze langer aan de borst drinken komt de melk weer langzamer en is de melk vetter. Op het laatst komt de melk weer druppelsgewijs, en dat is voor kind het teken dat het bijna 'klaar' is.

Uit een fles komt de melk meteen, zonder moeite, en van begin tot einde in een gestage stroom. En dan is het opeens op, zonder dat kind het waarschuwingssignaal van de druppels gehad heeft. Een kind dat borst gewend is wacht op die druppels om te stoppen met drinken, maar omdat je dat bij een fles niet hebt blijven ze doordrinken tot het niet meer kan.

9. miss geul

miss geul Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,587
    0
    0
    dank je driksmama.

hij dronk inderdaad goed door, maar gaf geen voeding terug vanmiddag daarin tegen gaf hij behoorlijk wat terug na een 2de borst gedronken te hebben want hij gaf nog honger signalen na de 1ste borst.

boney misschien dat dat wel handig is gewoon minder vaak kolf melk aanbieden. en vaker de brost vandaag ook nog geen kolf melk aangeboden.

10. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Heb je gekolfd met syntocinon neusspray? Dat kan ook down gevoelens veroorzaken.

11. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Ohw wat grappig!
    Heb ik 11 maanden FT gekolfd en hier ook wel eens last van gehad...
    Maar nooit geweten dat t dat was!
    Manlief wel regelmatig gewaarschuwd van nu even niet :)!
    Maar nu weet ik dus waar t vandaan kwam... best fijn om te weten, ook achteraf ;)!

Share This Page