Ik lig samen met mijn zoontje in het ziekenhuis en omdat ik flink ziek ben loopt de voeding terug. Af en toe wil hij het niet eens proberen omdat mijn borsten zo slap zijn. Ik kolf me een ongeluk en zo vaak het lukt drinkt mijn zoontje zelf, maar ik moet af en toe toch een beetje bijvoeden. De kinderarts heeft me Pepti gegeven omdat hij kma heeft, zelf grondig uitgezocht en in de praktijk bewezen, maar niet door een arts vastgesteld. Nu krijgt mijn zoontje na een klein beetje kunstvoeding weer de typische reflux klachten die hij eerder ook had toen ik nog zuivel gebruikte. Je ziet de voeding constant omhoog komen, hij slikt t weg en uiteindelijk komt zo'n beetje alles er weer uit. Vieze scheetjes, krampjes en dat alles alleen na zo'n flesje. De kinderarts vindt me volgens mij vreselijk eigenwijs en zei zelfs dat hij wel over kon op gewone voeding want dit was maar overdreven, aangezien zijn klachten toch van zijn ziek zijn komen. Noem me maar eigenwijs, maar ik ben zijn mama en ik weet 100% zeker dat het door die flesjes komt. Moet ik nou zelf andere voeding gaan aanschaffen, even iemand naar de winkel sturen? Hij heeft t al moeilijk genoeg nu hij ziek is, ik zie het nut niet zo van voeding geven waar hij zich nog beroerder van gaat voelen. Wat moet ik dan kopen? Is voeding op basis van geitenmelk wel goed?
Pepti is maar de eerste stap qua dieetvoeding, daarna is er nog Nutramigen en neocate. Maar ik weet niet hoe dat werkt in Nederland, in Belgiƫ kan je dat enkel op voorschrift krijgen. Voeding op basis van geitenmelk heeft geen zin. Baby's met kma reageren daar meestal ook op.
Welke soort weet ik niet. Maar anders moet je even lactatiekundige van het ziekenhuis vragen. Zij kan je ook tips geven om productie omhoog te krikken. Hoe oud is je zoontje? Als hij zo heftig reageert zou ik geen bijvoeding geven, als hij nog voldoende plas en poepluiers heeft, dan is het goed. Heb je niets meer in de vriezer? Je zou kunnen overwegen om donormelk te vragen, waarschijnlijk hebben ze ook wel iemand die een kma dieet volgt.
De lactatiekundige komt regelmatig even om het hoekje kijken en geeft goeie tips gelukkig, ik heb vandaag nog maar 50cc bij hoeven geven en dat kwam er allemaal weer uit. Krampjes, scheetjes, reflux, alles komt weer terug. Heel vervelend, maar ik kan het tot een minimum beperken en ik hoop dat het morgen niet eens meer nodig is. Goed om te weten dat geitenmelk dus ook geen zin heeft, heb een blik staan maar nog dicht, dat is duur zeg! Als t helpt vind ik dat geen probleem, maar anders gaat dat dan maar terug. Andere voeding op recept krijg ik niet omdat de kinderarts het niet serieus neemt. Vriezervoorraad heb ik helaas niet en ze doen hier eigenlijk niks met donormelk zeggen ze. Ik heb wel nog 60 cc in de koelkast hier dus ik hoop gewoon dat het niet meer nodig is en dat ik tussendoor nog wat extra kan kolven. Bedankt voor het meedenken dames. Wat rot is dit, hij wilde vanmiddag eerst niet eens meer uit mijn slappe borsten drinken 😳 Maar er zot verbetering in!
Wat vervelend zeg Heb je al oxytocine neusspray om je toeschietreflex te helpen bij t kolven? Wil ook nog wel eens helpen... Beterschap!
Dat heb ik niet, maar ik voed hem nu bloot zeg maar, en dan de biological nurturing houding, dat werkt aardig tot nu toe. Wat een opluchting! Vanochtend was de eerste opmerking al binnen: 'dan maar gewoon aan de fles!' Maar dat wil ik echt niet, borstvoeding is voor mij zoveel meer dan alleen voeding, ik zou het echt heel erg vinden als het niet meer goed komt. Maar ik krijg er steeds meer vertrouwen in. Vannacht ging het helemaal niet goed, maar nu alweer drie succesvolle voedingen gehad. Als de productie weer verder toeneemt dan denk ik dat we het wel voor elkaar krijgen samen!
Sterkte, als jij je in de komende dagen beter gaat voelen zal de productie ook weer gewoon toenemen waarschijnlijk. Een vrouwenlichaam zit goed in elkaar hoor. Als je zelf gewoon kunt eten dan zou ik volle kwark nemen, volle melk, havermout, avocado. Goede vetten, goede verzadiging. Kom op he. Blijf bij je standpunt. En evt een second opinion vragen wbt kma allergie, mbt de dieet voeding.