Bezoek na bevalling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chica82, 5 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Hi, ik ben benieuwd of er hier iemand is die ook een buitenlandse partner heeft en hoe zij dit aanpakt met het bezoek uit het buitenland.

Mijn partner is Italiaans, en hij wil natuurlijk meteen na de bevalling dat zijn hele familie komt logeren in ons appartementje. Ook al weet ik niet wat er allemaal bij komt kijken na de bevalling ik heb zo'n vaag vermoeden dat ik het niet erg prettig zal vinden:).
    Dus ik heb gezegd tegen mijn vriend dat alleen zijn ouders mogen komen om te logeren, maar dan wel ongeveer een maand na de uitgerekende datum, mocht ik 2 weken te laat bevallen dat ik in ieder geval de eerste een a twee weken geen mensen over de vloer heb.

Mijn vriend wil ook graag dat zijn zus met haar man en kinderen komt, maar na hoeveel tijd zal ik hun dan uitnodigen? Ik denk dat ik er niet op zit te wachten als die ouders weggaan dat ik meteen 2 weken later weer logeerbezoek heb. Maar ik weet niet wat nou fair is in deze situatie, aangezien ik ook heel goed kan begrijpen dat hij dit met zijn familie wil delen, net als ik.

En nog iets anders, wie wil zijn moeder bij de bevalling hebben? Ik heb tegen mijn moeder gezegd een tijd geleden dat ik haar er graag bij wil hebben, maar ga de laatste tijd twijfelen aangezien hoeveel ik ook van haar houd ze soms het bloed onder mijn nagels vandaan kan halen met haar gekibbel en bemoeizucht. Aan de andere kant lijkt het me fijn mijn mams erbij te hebben, omdat ik best bang ben en het me een veilig gevoel geeft.

2. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    hey meid,

wat toevallig, mijn partner is ook Italiaans (kan me dus een beetje inleven in de cultuur) wij hebben al 1 dochtertje bijna 1 nu en verwachten onze tweede in maart.

op het moment dat ik bevallen ben hebben we lekker samen met zn drietjes even genoten en is alles mooi opgeruimd waarna we vervolgens de familie gebeld/smst hadden. In de ochtend had ik wel mijn moeder gebeld en mijn vriend zijn moeder dat het om 7.00 begonnen was, ze me niet moest bellen en wel hoorde zodra ons kindje er zou zijn (italie is in de tussentijd een kaarsje gaan aansteken,oma) had hier gewoon echt geen behoefte aan om heel de tijd gebeld te worden ect. Nadat we mede gedeeld hadden rond (17.00 geboren) 18.00 dat onze dochter er was, kwam de familie (Italiaanse niet) die kwamen de dag er na, alleen zijn ouders, was erg leuk dat ze zo snel konden komen, maar ze sliepen niet in ons huis, dit wilde ik echt niet hebben, kon de rust heel goed gebruiken die ik krijgen kon, en ook voor de nachten had ik dit niet prettig gevonden het is toch iets heel erg speciaals wat je echt samen wilt delen. Ze zijn 2/3 dagen gebleven en sliepen in een bed en breakfast 5min bij ons vandaan (hadden ook bij mijn ouders of zo kunnen slapen) misschien is dit wel een idee voor jou, weet niet hoe je man/vriend hier tegenover staat, maar je krijgt al veel mensen over de vloer, dan is het heelrijk om toch even rust te hebben en de momenten voor jullie samen.
    Zijn broers en schoonzus zijn ongeveer toen ze 1 maand was overgekomen, ook geslapen in de bed en breakfast. Wij zijn toen ze 3 maanden oud was zelf naar Italie gegaan, zo kon de rest van de familie haar bewonderen en overgroot oma (een dag of 4 zijn we geweest ivm eigen bedrijf) nu zijn we 2 weken geleden ook bij hun geweest voor 4 dagen en gaan we met kerstmis 1 week, omdat we dan voorlopig ook even niet meer kunnen gaan ivm de tweede.

Denk wel dat het iets is om goed over na te denken, en je echt moet doen wat je zelf het liefste wilt, zeker omdat dit een hele speciale tijd en iets nieuws is voor jullie. Het is dus belangrijk dat jij je prettig voelt en familie heeft dit zo te respecteren.

wil je nog iets weten, gewoon vragen.

3. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    ohh ja, en mijn moeder bij de bevalling... kon er nog niet aan denken!!! Als is ze ontsettend lief, dit is iets van ons samen, wat ik nu bij de tweede ook weer zo zal doen zoals hierboven beschreven.

4. Meara

Meara Niet meer actief

Is het geen optie dat ze met elkaar een weekje in een huisje gaan vlakbij jullie. Zo kun je op sommige dagen dat je er even geen zin in hebt gewoon nee zeggen.

Moeder erbij mij niet gezien

5. sarahay

sarahay Lid

14 okt 2010
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik kom zelf oorspronkelijk niet uit Nederland, mijn man ook niet(woon wel in nederland hoor). dus ik ben een beetje gewend aan de drukte, maar ik zit er ook niet te wachten dat 4 volwasenne en 2 kinderen gelijk na de bevalling in me huis komen logeren. zeker familie van me man, haha een persoon met wie ik het goed kan opschieten vind ik prima.
    ik heb mijn moeder bij man eerste bevalling derbij gehad, vond heel fijn. mijn moeder is vroeger verpleegkundige geweest dus ik vertrouwde haar 100%. ik weet niet of ik haar bij de tweede ook der bij wil. zover zijn we nog niet.

6. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    1 tip: niet doen! Laat die Italiaanse familie maar lekker wachten tot kind een maand of 4/5 is en je zelf ook weer opgeknapt bent. Ik heb ook buitenlandse familie en mijn schoonma had zelfs al bijna een ticket geboekt, ware het niet dat ze gebonden is aan een visum. Echt, kom eerst tot jezelf en neem je rust na de bevalling en nodig na een paar maanden de familie uit. Als je een pasgeboren baby hebt dan wil je echt geen andere mensen over de vloer hebben die zich gaan bemoeien met van alles en nog wat. Bovendien zul je aardig wat slapeloze nachten krijgen en dan je schoonfamilie over de vloer, de hele dag dat gekakel...mijn god, moet er niet aan denken!

7. chupa

chupa Bekend lid

17 jan 2010
    504
    13
    18
    Vrouw
    Groningen
    Ik ben zelf bosnisch en het grootste gedeelte van mijn familie woont daar. Ik ben ik januari uitgerekend maar wij gaan lekker in de zomer naar Bosnie, ik moet er niet aan denken om mijn familie na de bevalling ook nog te moeten opvangen en verzorgen, hoe veel ik ook van ze hou;)

Maar goed mijn ouders wonen in nederland en ik kan me voorstellen dat de ouders van je vriend hun kleinkind graag willen zien, dus misschien een idee om idd een huisje/hotel in de buurt op te zoeken zodat ze niet altijd op je lip zitten:)

8. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    kan ik me wel grotendeels bij aansluiten, maar vond het wel erg leuk voor mijn man dat zijn ouders (alleen zijn ouders) de dag nadat ze geboren was over zijn gekomen voor 2/3 dagen, het is tenslotte ook hun kleinkind en net zo als degrootouders wonende in nederland komen deze ook meteen kijken naar hun kleinkind. Wel wilde ik ze echt niet in huis hebben en waren ze mooi in het bed en breakfast, zelf zag ik ze niet heel erg veel omdat ik boven in bed lag en de kleine ook boven, ben even beneden geweest met wat visite, maar dit was toch best al vermoeiend, dus lekker weer naar boven en je laten verwennen door de kraamhulp:D:D:D ga ik nu bij de tweede nog veel meer doen, het wordt druk genoeg als ze weg is ;););)

denk er goed over na en bespreek het met je partner, weet niet hoe hij er over denkt

9. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    italianen kennende als ze met meerdere zijn zijn ze ontsettend druk;);)

10. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Schaapje, als de familie in een apart appartement zit zeg maar, dan is het waarschijnlijk een ander verhaal.

@TO, misschien moet je man ff een bed&breakfast of een appartement voor je schoonfamilie huren. Ik zou ze toch echt niet over de vloer willen.

Trouwens, bij mij komt mijn moeder wel 2 weken hier in huis. Maar ja, da's mijn moeder. Zij komt kramen. Vind ik iets anders dan je schoonma zeg maar.

11. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    chebu
    zeker, dat is ook haar vraag hoe ze dit kan doen of wat te doen, als mijn schoonouders de keuze hadden gelegd, bij jullie in huis of niet, dan had ik mooi meteen gezegd blijf dan maar lekker thuis. Had ook echt tegen mijn man gezegd dat ik niemand in huis wilde hebben die bleef logeren en hij was het hier helemaal mee eens, gelukkig.

12. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Zijn ouders komen dus niet meteen na de bevalling, ik ben 19 januari uitgerekend en heb gezegd dat ze vanaf 15 februari welkom zijn, dus mocht ik 2 weken te laat bevallen dan heb ik nog steeds 2 weken alleen. En ik hoop dat ik op tijd beval dan heb ik zelfs een maandje alleen met man en kind. Ik woon in Amsterdam en vraag me af of ik wel iets goedkoops kan vinden voor een week zoals een hotel...en mijn moeder woont vrij klein.

Achteraf heb ik wel een beetje spijt dat ik nu al heb toegezegd dat ze in huis mogen blijven...

Het vervelende is dat mijn partner hier niet zo erg begrijpvol in is, omdat hij zo erg naar zijn familie verlangt en dat zo erg belangrijk vindt en misschien zich niet realiseert wat het betekent zo'n hele bevalling.

Moet je nagaan dat hij zijn zus en kinderen (2 en 6 jaar) met man zelfs wou uitnodigen voor een aantal dagen rond de bevaldatum, ik zei toen ook spontaan ja, maar na het te bespreken met mijn moeder krabbelde ik gauw terug en mijn vriend was toen best beledigd. Daarna draaide hij wel een beetje bij..gelukkig hadden ze net nog niet de tickets geboekt.

Ik hoop maar dat die moeder van hem niet al teveel gaat bemoeien als ze hier is, ze mag van mij best koken en schoonmaken enzo, maar de baby is van mij:p!

Ik ga gewoon tegen mijn vriend zeggen dat ik voorlopig nog niet wil dat zijn zus een ticket boekt aangezien ik niet weet hoe ik me dan voel, dat ik dat pas beslis als die ouders hier zijn geweest.

13. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Wat leuk trouwens dat jouw partner ook Italiaans is:)!! Dan kan je vast begrijpen hoe hecht die mannen zijn met hun mama...

14. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    heel verstandig dat ze pas echt later komen, hopen dat je da 1 maand hebt, zou evengoed eens kijken welke logeer opties er zouden zijn. Denk misschien dat je partner zich pas echt gaat realiseren na de geboorte of hij het dan prettig vind om toch nog wat privecy over te houden om het zo maar even te noemen, je bent dan ook heel blij met je momentes rust.
    Voor de zus en kinderen, gewoon wachten met boeken, de vluchten zijn toch heel goedkoop er zit niet echt heel veel verschil in of je nu 2 maanden of 1 maand van tevoren doet boeken, ook voor hun zou ik zeker een logeer adres proberen te vinden, woon helemaal niet in de buurt, maar de rust is voor je kleintje ok heel belangrijk.
    Zelf heb ik het geluk dat mijn man meer nederlands ingeburgerd is dan wat er van italiaan over blijft, niet echt mama dus we worden al moe van haar als we 1 dag daar zijn van dat getetter...;) probeer het toch een beetje over te brengen op je partner, als je iets voor zijn ouders moet doen ok, die staan er ook veel dichter bij, maar zus, die kan echt goed wachten hoor neem zelf de tijd en bekijk hoe alles loopt, zodra je er aan toe bent laat je het weten wanneer ze welkom zijn, misschien gaat je alles makkelijk af, maar het kan ook best zwaar vallen, en zie je er straks misschien helemaal tegenop dat ze komen omdat het al geboekt staat, dat is natuurlijk niet de bedoeling, je wilt jezelf op en top presenteren met je kersverse kleintje!!

15. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    komen je schoonouders lang?
    Is het misschien niet een optie om te zeggen voor zijn zus dat jullie naar italie komen? Vliegen met een kleintje is echt geen probleem, makkelijker zelfs dan als ze wat ouder zijn.....;);) spreek wel uit ervaring, Lisa is met 3mnd naar italie gevlogen, 5 maanden naar egypte en met 11 maanden naar italie en zal met 13 maanden weer naar italie gaan..... (,eer gevlogen dan ik heel mn leven....)
    Als jullie dan een paar daagjes daar verblijven kan familie daar genieten van jullie, is maar een ideetje, zelf vond ik het heel erg leuk en lisa is heel gemakkelijk (wel even er van uitgaand dat je kindje geen huilbaby of probleem heeft)

16. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    Ik sluit mij aan bij de vorige reageerders....
    in mijn man's cultuur is het ook heel normaal dat er gelijk familie komt en soms ook blijft slapen...
    Ik ben heel blij dat ik die boot toendertijd heb tegengehouden...ik was zooooo moe na de bevalling,
    al kon ik niet slapen van alle adrenaline en onze mooie dochter maar van beide families zijn ze maar 'eventjes' langs gekomen op de eerste dag en de eerste week heb ik bewust zo weinig mogelijk visites ontvangen!
    Sterkte meid!!

17. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Het probleem ligt meer bij mij hihi...ik heb om een of andere reden de laatste 2 jaar telkens meer vliegangst gekregen, heel vreemd want ik heb heel vaak gevlogen zelfs alleen op mijn 17e naar Amerika met overstap in ijsland. Maar dit laatste jaar was de vliegangsr zo erg dat ik zelfs niet meer mee wou naar italie...

18. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Dus ik denk dat ik de huilbaby zal zijn;)

19. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0

hihhi... dat kan ook natuurlijk! Dan is dat al van de baan af...
    Het is iets om goed over te denken en te bespreken, maar ook ls je bevallen bent, is dit misschien wel een heel gemakkelijke keuze voor jou en je partner.

(voor ons was het een mooi voorproefje met 3mnd even oefenen voor de langere vlucht en vakantie in egypte)

net zo als de laatste reactie vond ik het fijn dat ze een korte visite deden 2 dagen ook voor de broers die waren zelfs later.

20. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik heb niet alle reacties gelezen maar wil wel graag reageren op je eerste berichtje.

Ik wil niet bot of l*llig overkomen, maar ik vind je wel een beetje ego :)
    De ouders van je man mogen pas een maand na de bevalling komen, maar je eigen moeder wil je zelfs bij de bevalling hebben.
    Ik denk als ik dat tegen mijn man zou zeggen hij me een schop onder mijn kont zou geven.
    Natuurlijk wil je man ook zijn moeder in de buurt! Papa en mama worden is het mooiste wat er is en dat wil je ook met iedereen delen waarvan je houd en wil je je kindje ook aan hen laten zien.
    Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je ze niet in huis wil, maar er zijn toch vast wel andere mogelijk heden?
    Een huisje van een vakantiepark in de buurt ofzo? Lastminute is het ook nog goedkoper ;)

Deel Deze Pagina