hey dames nou vroeg ik mij af wanneer jullie vent thuis is na de bevalling?? wij zitten er aan te denken dat manlief de week na de kraamzorg vrij neemt zodat ik de eerste 14 dagen niet aleen ben . hoe doen jullie dit ?? heb namelijk geen idee wat handigst is
Hebben wij ook gedaan, zelfs nog iets langer i.v.m. complicaties bij de bevalling. En mijn moeder is daarna nog regelmatig komen helpen. Gelukkig heb ik langer hulp gekregen op medische indicatie. Het ligt er maar net aan hoe je jezelf na de bevalling voelt en hoe snel je weer opknapt.
Mijn vriend was de kraamweek thuis. Maar doordat nieuwjaarsdag er ook in viel hoefde hij maar 1 verlofdag op te nemen. Ik vond het wel heel bijzonder dat hij de hele eerste week erbij was, maar ik vond het wel zwaar, opeens na een week helemaal niemand meer om te helpen. Maar bij deze baby gaan we het waarschijnlijk wel hetzelfde doen, misschien dat mijn vriend een week extra vrij neemt. Ik voelde me trouwens prima na de bevalling, ik kon en mocht alles makkelijk zelf weer doen een paar dagen na de bevalling, maar psychisch vond ik het best zwaar. Vooral omdat Eva de eerste 5/6 maanden niet zo'n zin had om te slapen overdag.
vanaf het moment dat ik wee-en krijg neemt mijn vriend 3 weken vrij! Dat is zeg maar zijn "zomer"vakantie
hier is mijn vriend 2 weken vrij geweest ik had maar 3 uur kraamzorg(meer als genoeg trouwens) en het was zo bijzonder om de eerste week met zijn 3en te zijn
Hier is vriendlief de eerste week vrij geweest en heeft hij veel geleerd van de kraamhulp. Ik was blij dat hij erbij was in de kraamweek zodat we het echt samen deden, ook het middagdutje. De tweede week heeft hij halve dagen gewerkt. Als het lukt gaan we dat nu weer doen
Ik vond het wel fijn dat hij - ondanks dat ik 10 dagen 8 uur per dag kraamzorg had - de eerste paar dagen thuis was. Trouwens, hij werd (en dat hoor ik van veel vrouwen) echt flink ingezet door de kraamhulp als boodschappenjongen. Kolf huren, andere zoogcompressen halen, receptjes voor spruwmiddelen bij de apotheek halen etc. Na 4/5 dagen ging hij weer werken en was vervolgens de dag vanaf het vertrek van de kraamhulp bijna 2 maanden vrij omdat hij (hij is interimmer) tussen 2 opdrachten zit. Dit keer loopt zijn opdracht eind september af, dus ik hoop dat we zo'n situatie weer hebben. Heerlijk!
Mijn man neemt 3 weken vrij. De vorige keer had hij maar een paar dagen vrij ivm zijn afstudeerstage en dat was echt te weinig door mijn ks. Nu loopt er sowieso een kleintje rond en lijkt 3 weken me niet teveel ofzo.
Mijn man was bij Stijn meteen na de bevalling 6 weken vrij. Bij deze kleine neemt hij 4 weken vrij omdat hij niet langer gemist kan worden en anders zijn dagen helemaal op zijn en hij wil graag met kerst ook nog vrij zijn..
Ik ben 8 augustus uitgerekend.. Mijn vriend werkt nu nog in de bouw, maar 24 juli is zijn laatste dag. Dan is hij vrij tot 3 augustus.. en begint dan met zijn nieuwe baan. Dus echt vrij nemen zit er waarschijnlijk niet in. Behalve de 2 dagen die hij mag opnemen als kersverse vader. Hulp heb ik gelukkig wel in huis. De vriendin van mijn broertje trekt hier binnenkort voorgoed in dus ik heb dan gelukkig vrouwelijke hulp in huis.. Sowieso hoop ik SNEL weer op de been te zijn want vind het echt moeilijk om het huishouden in zijn geheel uit handen te geven.
Mijn man was de 1e keer vanaf de dag van de bevalling 3 weken vrij (zijn zomervakantie, had hij zo met zijn baas geregeold dat zijn vakantie inging op het moment dat ik ging bevallen). Hij vond het heel bijzonder en leerzaam om er ook tijdens de kraamweek te zijn, ten slotte moest hij ook veel leren. Nu is hij straks weer 3 weken vanaf de bevalling vrij. Ook vanwege onze oudste
Mijn ventje werkt in de bouw, en officieel is de bouwvak afgelopen vrijdag in gegaan. Maar hij werkt wel gewoon komende 3 weken door. Er is werk zat en doordat hij deze 3 weken doorwerkt bouwt hij de dagen op om 3 weken vrij te zijn later in het jaar. Met zijn baas hebben we afgesproken dat ie als de kleine geboren is en na de 2 dagen officeel verlof dat ie al krijgt. die 3 weken dan in gaan. maar gezien het echt druk kan zijn daar. wil ie misschien 4 weken pakken van 2 dagen werken en rest thuis. Persoonlijk vind ik het wel fijn als ie er iig is als de kraamzorg er is. voor allebei is dit de eerste, en je krijgt toch een hoop info en hoop leerstof mee die voor beide handig zijn. Dit wil hij zelf ook
Mijn lief neemt vrij voor de eerste 2 weken. Daarna zal ik met de kleine alleen zijn, dus ik zal die 2 weken vooral veel mijn rust pakken!
Mijn man heeft na 3,5 week vrij gehad...het was de bedoeling dat hij naast de 2 dagen die zo zowiezo krijgen 3 weken vrij zou nemen...maar doordat het weekend er tussen viel (Finn is op vrijdagavond geboren) heeft ie lekker 2 dagen extra gehad! Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vond! en voor hem ook erg leerzaam!
Mijn man heeft zn werk bij huis ( melkveehouderij). Hoeveel hij binnen is hangt mede af van t weer.. Als er gemaaid kan worden, dan krijgt dat vast voorrang. Ach.. met de mobiel op zak kan ik hem altijd bereiken als t even niet goed gaat en ik zijn hulp nodig heb.
hey bij mij is mijn vriend vanaf vandaag thuis voor 3 weken volgende week word ik ingeleid (als het niet vanzelf komt) dus is ie lekker thuis daarvoor heeft ij een week verlof gevraagd (was toch makkelijk met die feestdaghen en de brug die gemaakt word) en de 2 weken erna zijn vaderschapsverlof xxx