Inslikken batterij levensgevaarlijk; Nani (1) overleed eraan

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door iMoeder, 12 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Deze week waarschuwde de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde voor het gevaar van het inslikken van kleine batterijtjes door kinderen. De 21-jarige Laura van der Puijl weet er alles van. Zeven maanden geleden verloor zij haar net 1 jaar oud geworden zoontje Nani. Ondanks het feit dat ze de huisarts wekenlang alert maakte op het feit dat haar zoontje een batterij had ingeslikt.

Video: Nani (1) dood na inslikken batterij - SBS6

Ik las net in de andere topic dat de arts ondertussen een berisping heeft gehad. Maar wat een verhaal zeg. Nooit geweten dat batterijen zo gevaarlijk kunnen zijn.

2. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28
    Vreselijk. Ik wist al dat het heel gevaarlijk was, daarom leg ik alle afstandsbedieningen bovenop de boekenkast. Verschrikkelijke fout, het kán gebeuren, je kán een batterij over het hoofd zien. Hier had mijn vriend laatst zo'n platte batterij op de vensterbank gelegd, niet bewust van het mogelijke gevaar. Ik zag het gelukkig en heb hem er meteen attent op gemaakt. Hij schrok er zelf ook van en is nu veel alerter.

3. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Nou ik bewaarde de dus boven in een keukenbakje in bovenste keukenkast

Ik was hoogzwanger en dacht blijf nog even nadutten in bed kids van 4.6.8 jaar waren al beneden zoals soms vaker gebeurd tv kijken of spelen

En ineens komt me zoon van 4 na boven met zo grote ballon en zaten dingentjes in waardoor het geluid maakte lette er verder niet op. Later hoorde ik hem zeggen ja eentje in me buik tegen de zusje beneden ik meteen naar beneden en vraag wat dit in je buik

Kijk ik in die ballon zitten van die kleine platte baterijen was net nadat ik het verhaal gelezen had

Zegt die ja eentje in me buik ik in paniek vragen of die geintje maakte of dat echt was ik zei andere gaan we nu naar ziekenhuis toe

Man inmiddels beneden. Ben ik verpakking gaan zoeken en die baterijen gaan tellen

Gelukkig waren ze er allemaal. Lagen verder geen losse want had bakje pas opgeruimd

Maar wat was ik geschrokken zeg

Als ik zou twijfelen zou ik direct na ehbo gaan en foto eisen

Kleine kinderen grote kinderen het maakt niet uit soms doen ze gekke dingen en dan Denk je ze kunnen er niet bij

Heb ze nu nooit meer in huis

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn schoonmoeder koopt altijd kaarten voor onze zoons die geluid maken en mijn oudste vindt die kaarten meestal heel leuk. Dus werden die kaarten tussen het speelgoed bewaard. Totdat ik me in ene realiseerde dat het hier dus om platte batterijen gaat, waar mijn zoon heel makkelijk bij kan komen door de kaart te verscheuren. En hij verscheurt heel graag papier. Sindsdien gaan de kaarten dus regelrecht door naar een bewaardoos, buiten het bereik van de kinderen. Hielp me weer eens te realiseren dat het gevaar echt in een heel klein hoekje zit.

5. susy26

susy26 Niet meer actief

Wat verschrikkelijk

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik had vorig jaar ook van die lampjes bij de Hema vandaan met een knoopcel batterij erin.
    Ik heb ze direct allemaal opgeruimd.
    De onderkant zit ook niet vast met een schroefje en als die wat harder zou vallen of de jongste gaat eraan peuteren dan kan ze hem makkelijk open maken.
    Ik wist tot een aantal jaren geleden ook niet dat het schadelijk is totdat ik op mijn werk eens werd gebeld door een KDV waarvan ze het vermoeden hadden dat één van de peuters zo'n batterij had ingeslikt.
    Ik werk in een dokters praktijk.
    De aanwezig arts heeft direct een echo/scan van slokdarm,maag etc geregeld voor dezelfde dag.
    Was achteraf niet nodig geweest want de knoopcel batterij werd uiteindelijk gevonden achter een plint maar het was wel direct een spoedgeval.
    Ik kwam het later ook tegen in speelgoed van de kinderen want daarin worden die ellendige dingen ook vaak gestopt.
    Ze zouden het echt moeten verbieden die dingen en anders een waarschuwing erop zetten mbt het gevaar van het inslikken van zo'n dergelijke batterij.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb de klepjes van de batterijen van de led kaarsjes dichtgeplakt met plakband. Had vorig jaar de berichten al gelezen dus was al gewaarschuwd. Vreselijk dat hij er met een berisping vanaf komt zeg.

Deel Deze Pagina