Naamsverandering voor meisje Isis

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Prins03, 3 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
  2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Onze dochter heeft als Initialen IS

Oeps

Maar wat erg voor dat kind...ik ken ook meerdere mensen die Isis heten en ik vond het zelf ook altijd een hele leuke naam.

Maar Isabella is echt heel leuk ( ha ha...hoe zou mijn dochter heten...:D) maar wel heel erg dat ze dat nu zo moet

3. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ik snap die moeder wel. Je geeft je kind met liefde een naam maar die naam wordt nu geassocieerd met een terreurgroep. Isabella is leuk, dus waarom niet. Als zij daar gelukkiger van worden..

4. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik snap het wel.. En ik denk dat ik het ook had gedaan. Vervelend (en triest) dat het 'moet'

5. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik snap die moeder ook wel. Er kleeft nu zo'n negatieve connotatie aan die naam. Wij hadden ten tijden van de oudste de naam Isis op ons namenlijstje als tweede naam. Uiteindelijk is het gelukkig iets anders geworden, maar voorheen vond ik Isis een leuke naam.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind het nogal overdreven eigenlijk....in tranen om een naam:(
    Hier op school heten echt veel meisjes isis en daar heeft echt nog nooit iemand een link met IS gelegd.
    Ik heb het idee dat die moeder vooral zelf die problemen ziet.

7. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik snap die moeder wel en begrijp ook dat ze er verdrietig om kan zijn.
    Ze heeft waarschijnlijk die naam met liefde aan haar kindje gegeven, en dat "moet" nu veranderd worden omdat er een terreurgroep ook die naam heeft gekregen.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Vind het wel een mooie naam Isis nu het gegeven is zou ik het denk niet zo snel veranderen.

Alleen nu niet meer zo snel geven.

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

De kraamzorg organisatie waar mijn buurvrouw werkt heet Isis. Denk niet dat ze die gaan veranderen.

10. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik vind Isis nog steeds een mooie naam eigenlijk. Het is ook nog steeds één van de belangrijkste godinnen in de Egyptische mythologie. Jammer dat er zo'n gedoe van komt, niet nodig vind ik.

11. Islah

Islah Niet meer actief

Tja... En als je Rafael heet en je naam wordt afgekort dan noemen ze je dus ook naar een terreurgroep.

12. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Er is ook een zwangerschapkledingmerk dat Isis heet. Ik moet overigens bij de naam Isis altijd aan DJ Isis denken.

13. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ira komt wel veel in Amerika voor. Nog een terreurgroep.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Daar dacht ik dus ook aan nadat ik m'n berichtje plaatste... Maar geen zin meer om te wijzigen haha.

15. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Dit dus!
    Ze zegt zelf dat mensen de link niet hadden gelegd.

En haar moeder is ook fraai. Als je je kind kwijt bent en je roept Isis kijkt iedereen om, maar dat gebeurt ook als je Kees roept, of wie dan ook.

16. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Jammer hoor. IS heeft zichzelf overigens niet zo genoemt het is de nederlandse vertaling. In het engels noemde ze het ISIL. Dus in die zin is men hier in Nederland verantwoordelijk voor die naamgeving en heeft men totaal niet stil gestaan bij het effect.

Daarnaas wordt de benaming Isis nouwelijk nog gebruikt alleen door vastgeroeste politici 😖 Ik denk dus dat het wel overwaait.

Wel vreselijk dat die moeder zich er zo naar onder voelt.

17. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    In de VS wordt ISIS nog steeds heel veel gebruikt in de media. Het is zeker niet bedacht in Nederland.

18. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik hoor obama altijd isil en tegenwoordig vaan daesh zeggen maar goed het is de naam hier aan het beestje is gegeven niet door is zelf. Boko haram hebben we toch ook geen vertaalde naam gegeven?

Ik vind het oprecht jammer dat die moeder er zo'n probleem mee heeft. Er zijn zoals hier boven genoemt meer namen die te linken zijn aan een terreurgroep.
    Het waait wel weer over...

19. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Een hele tijd geleden las ik ergens op dit forum dat een vrouw niet voor Isis kraamzorg koos omdat ze zich daar niet prettig bij voelde.
    Belachelijk natuurlijk maar er zijn meerdere mensen die zo denken en daarom snap ik deze moeder wel.
    Met Isabella als naam heeft dat meisje het later toch iets makkelijker.

20. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zelf had ik nooit de naam van een van mijn kinderen gewijzigd hierom. Maar als een ander dat wel wil doen, ik heb er geen last van ;)

Deel Deze Pagina