Wanneer alles echt klaar maken??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ilo30, 6 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilo30

Ilo30 Actief lid

2 jan 2011
    100
    0
    0
    Ik vraag me af wanneer jullie alles echt klaar hadden, of van plan zijn te hebben.
    Ik wil nl dolgraag m'n bedje bijvoorbeeld op gaan dekken, maar ben nu pas 31 weken. Dat betekent dus dat het nog 9 weken (even van 40 weken uitgaan ;)) zo moet staan. Is dat niet erg bijvoorbeeld ivm stof?
    Alles wassen en 9 weken in de kast laten liggen?
    Ik hoor graag hoe jullie dit doen... Heb een beetje last van nesteldrang geloof ik :p

2. eyvie

eyvie Lid

7 mrt 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Hier ben ik lekker laat met van alles.
    Maar ik denk dat er geen tijd aan vast zit.
    Bedje heb ik nog niet op gemaakt, omdat ik het lekker in de box leg en in de nacht ligt het lekker in de kinderwagen bak.

Tja kleertjes ik heb her en der wat gekregen, zelf 1 pakje gekocht en rompertjes. Wat ik gehad heb, heb ik gewassen en in een kast gelegd.

De geboorte kaartjes heb ik vandaag besteld.
    Nu wacht ik op donderdag, want ik vermoed niet dat er eerder een kindje komt.
    De kleine word donderdag gehaald.
    Ben benieuwd naar andere reacties.

Eyvie

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik had enorme nesteldrang bij mijn eerste zwangerschap en ben vanaf 30 weken gaan wassen en strijken. Gewoon voor het geval dat.. Uiteindelijk heb ik met 38 weken alles opnieuw gewassen voor de stof. Het bedje had ik al heel vroeg opgemaakt, vondt dat zo leuk staan :)! Toen mijn meissie geboren werd hebben we het bedje opnieuw opgemaakt met schoon spul omdat het er al weken op lag natuurlijk.

4. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ik zou gewoon lekker toegeven aan je nesteldrang hoor, zeker nu je er nog de energie voor hebt :D Lekker gaan wassen!

5. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    ja dat is t mooie aan nesteldrang
    je wilt poetsen en klaarmaken

dus jou part was je het 10 keer
    NOU EN hahaha

geef er lekker aan toe en keutel er lekker mee zou ik zeggen

ik ben pas 6 week onderweg en heb soms al rarigheidjes

ik had 2 nijntjes en een daatje staan in onze slaapkamer
    voor sier...

die MOEST ik gisteravond gewoon naar de as kinderkamer verplaatsen (tot nu toe nog gewoon de waskamer haha)

ja tegen de tijd dat t zover is moeten die knufjes eerst door de wasmachine :p

6. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Gewoon doen en eventueel nog een keer wassen opmaken als je 37 weken bent :D

7. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    de babykamer is hier ook al echt WEKEN klaar haha. De box staat al 12 weken te wachten in de woonkamer :D
    Gewoon lekker doen. Alles is al opgemaakt enzo, maar als de kleine er echt is, maak ik alles opnieuw op. Vind het er zo leuk uitzien.;)

8. Ik ben in mijn 15e week nu, heb de meubels al gekocht en kan niet wachten tot we kamers gaan wisselen. Maar er moet eerst nog een beetje geklust worden voor het zover is. Ik wil alles nu al wel klaar hebben, dat is vast errug op tijd!

Ik zou gewoon lekker doen waar je zin aan hebt (zoals al gezegd werd, nu je de energie er nog voor hebt). Kleertjes kan je gewoon in de kast bewaren, eventueel een fris geurbuideltje ofzo erbij. En het bedje verschoon je gewoon op het laatste :D

9. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik heb de kleertjes ergens tussen 37 en 38 gewassen, en het bedje hebben we pas na de geboorte opgedekt.
    Het zou alleen voor de sier zijn, want vanwege de stof moet je inderdaad alles naderhand weer wassen. Ik vond dat nogal onzin, maar als je niks beters/leukers te doen hebt... je wordt er ook niet slechter van :).

10. Mams255

Mams255 Actief lid

10 apr 2010
    291
    0
    0
    Overijssel
    Hallo,

Ik heb ook de kleertjes net gewassen en lakens en zo nu nog strijken en dan in de kast met geurbundeltje van robijn hihi.
    En bedje maak ik pas op als het geboren is.

11. Ilo30

Ilo30 Actief lid

2 jan 2011
    100
    0
    0
    Bedankt voor jullie leuke reacties!
    Ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo vroeg bij is...
    Het bedje ga ik idd gewoon lekker opdekken, ziet er zo ook zo leeg uit!
    En dan als hij geboren is zien we wel weer verder, de kraamhulp heeft anders ook zo weinig te doen ;))

12. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    ik heb hier al verschillende kleren uitgehaald en gewassen en gestreken en in de kast gelegd, ik heb ook de dingen vd maxicosi etc uitgewassen om tegen eind vd rit nog is uit te wassen lol, ik ben er graag mee bezig

13. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    bij sem t kamertje met 20 weken al klaar haha. kleertjes enz in eerte weken verlof gedaan. bedje toen inderdaad voor de mooi opgemaakt maar opnieuw gedaan toen de beeb er was.
    nu wil ik sem naar haar "grote meiden kamer" doen als ze ongeveer 1 jaar is, ik ben dan 26 weken zwanger ongeveer. dan gaan we dus ook de babykamer helemaal in orde maken, lekker vroeg dan heb je tenminste nog puf. wassen doe ik wel weer rond de 36 weken. (leg verder wel alles al in de kast)

14. Chai

Chai Niet meer actief

Gewoon lekker aan toegeven zoals andere dames al zeggen.
    Ik heb zelf ook heeel erg uit gevoel gehandelt wat die dingen betrefd.
    Zelf had ik ook het bedje al lekker snel opgemaakt, ook gewoon omdat ik dat leuk vond.
    Ik deed gewoon elke 5 dagen ofzo ff goed afschudden en een andere erom. Zelf heb ik dat misschien 4 keer gedaan in totaal.
    Verder als je in het ziekenhuis bevalt kom je eerst thuis met je kindje in de maxi cosi, nou dan hebje nog tijd zat om er een schoon setje overheen te doen. :)
    Verder hadden wij bijv de erkenning pas met 40 weken gedaan, erg he.. Maarja we hadden gewoon het gevoel dat ze nog langniet kwam en dat was ook zo.
    Geef lekker toe trouwens aan je nesteldrang, dat is juist leuk.

15. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    geloof dat ik onder de categorie heel laat val. Ben ruim 38 weken nu en ach alles is wel in huis. Net maar de klossen onder het bed gedaan. Eerste kwam pas met 41 + 3 dus denk dat ik nog wel even heb.

16. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Ik was ook al vroeg aan het popelen om alles klaar te maken. Heb geloof ik alles gewassen rond 35 weken. Het kamertje heb ik vanaf toen gewoon elke week bijgehouden met afstoffen, stofzuigen en dweilen. Het bedje heb ik rond week 37 opgemaakt omdat het kindje vanaf dan echt te verwachten is, wel heb ik er plastic overheen gelegd zodat er geen stoflaag opkomt.

17. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Ik had op de dagen dat het goed ging (dus zonder rug en bekken klachten) wel nesteldrang. Maar vanaf week 33/34 kon ik nog maar heel weinig i.v.m voorweeen. Uiteindelijk ben ik met 35 weken al bevallen en ik had nog maar heel weinig klaar. Zelfs de babykamer was toen nog niet af. Weet voor een volgende keer dat ik eerder ga beginnen met alles haha. Beter te vroeg als te laat dan maar!!!

18. Mauzelino

Mauzelino Actief lid

5 sep 2011
    151
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 34+3 en heb alles zover klaar. Met ongeveer 30 weken heb ik alles gewassen en in de kast gelegd en bedje op gemaakt. Maar ik heb hier thuis een erg nieuwschierige kat die graag even in het bedje of op het aankleedkussen willen liggen dus ik moet straks alles er toch weer afhalen en opnieuw wassen. Het bedje heb ik wel beschermd met een grote handdoek trouwens. Jaaa ik weet het, het is niet goed dat de katten op de babykamer komen maar met die deur dicht is het zo donker boven. En straks maak ik alles weer schoon en gaat de deur dicht en dan is het gebeurd met de pret!
    Ik vind ook als je het er aan toe hebt moet je alles klaarmaken, en dan doe je het gewoon nog een keer als het bijna zover is! Want je kleintje moet natuurlijk niet in een stoffig bedje komen... Maar daar ben ik ook niet bang voor dat dat zou gebeuren!!!
    Succes ermee!!!

19. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    hoi hoi
    Ik ben vast een hele slechte as moeder maar bij mij is er alleen nog maar 2 deuren geschuurd moet er nog een kozijn worden geschuurd. Alles schoongemaakt en geschilderd.Ook moet de vloer nog uitgezocht en gelegd. De meubels en bijna alle spullen heb ik al maar die staan in opslag her en der door het huis. Wassen doe ik pas als het kamertje klaar is.

20. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ Jessi, enorm ontaarde moeder ben je! :D. Euhm, ik ben ruim 32 weken, moet alle accessoires voor de kamer nog shoppen en alles nog wassen. Meubels in elkaar zetten is vorige week pas gedaan...:)

Deel Deze Pagina