Hallo Allemaal, Wij zijn op dit moment een half jaar aan het proberen voor een tweede kindje. Erg spannend! Ook ik houd al die tijd al een temperatuurcurve bij. Niet zo mooi als die van jullie op de computer, want dat lukt niet zo goed. Ik houd het bij op papier. Nu heb ik een vraag: kan de warmte van de afgelopen dagen van invloed zijn op je lichaamstemperatuur. Mijn kaartje ziet er opeens zo vreemd uit! Heel anders dan de vorige maanden. Er zitten opeens hele rare pieken in zoals die van de laatste dagen, maar ook de pieken rond dag 12. Wie o wie wil er even naar kijken? Ik snap er echt niets meer van. Bovendien heb ik in de afgelopen maanden nog nooit een waarde gehad boven de 36,69. Vandaar mijn vraag over de invloed van de warmte van de laatste dagen. Alvast bedankt! Hieronder de waardes: (sorrie dat ik niet zo een mooi linkje heb als jullie!) 36,3;36,4; 36,3; 36,4; 36,4; 36,3; 36,3; 36,3; 36,3; 36,3; 36,3; 36,5; 36,5; 36,2; 36,3; 36,2; 36,5; 36,5; 36,6; 36,6; 36,8; 36,6; 36,8; 36,7; Nu dus op dag 24 van mijn cyclus. Ik heb altijd een cyclus van 28 dagen.
Als ik het zo even moet doen, wat redelijk moeilijk is, denk ik dat je ei is gesprongen toen je een temp had (de laatste) van 36,2. Alles daarna is een stuk hoger. Als je je aanmeld bij Fertility friend kun je je kaartje ook in je handtekening zetten. Dan kunnen we makkelijker meekijken en meedenken met je. Het is engelse site, maar is heel makkelijk in gebruik, dus eigenlijk hoef je geen engels te kunnen lezen/spreken. Ik persoonlijk heb nooit last van weerswisselingen, maar hoor het wel vaker, dus het zou zomaar kunnen. Maar nogmaals, het is een beetje moeilijk bekijken zo zonder kaartje.
Ik zelf heb geen stijging door de warmte, kun je in mn kaartje zien. Terwijl het de laatste dagen 28 graden op onze slaapkamer is. Mijn vorige kaartje (kun je volgens mij ook zien als je op mijn banner klikt) zit vol pieken en dalen. Een aantal heb ik niet mee laten tellen omdat ik al een week tegen de buikgriep zat te hikken. Ik had geen koorts toen maar wel dus iets verhoging. Ook heb ik soms 37.1 na mijn ei... maar helaas zegt een hogere temp ook nog niet veel. Trouwens... als je via mijn kaartje op Fertility Friend komt kun je meteen jezelf aanmelden. Echt een heel handig programma! Deze geeft een paar dagen na je ei aan wanneer je eisprong is geweest Hoef je ook niet meer te gissen.
Hallo dame's, Bedankt voor jullie reactie! Ik zal zeker eens op ff kijken, het ziet er zo mooi uit bij jullie. Vanmorgen temp flink gedaalt. Wel drie uur eerder getempt dan anders omdat ik moest werken (5 uur in plaats van 8 uur). Vandaag 36,4. Vind ik erg laag ook al was het dan drie uur vroeger dan normaal. Menstruatie komt er aan denk ik... Jammer! Deze maand was de laatste kans en als je kaartje dan zo anders is als anders ga je zo hopen! Maar helaas, we zullen maar nergens meer op rekenen.
Sanneke.... het is echt het beste om elke dag dezelfde tijd te tempen. Ik zet mijn wekker dus elke dag om 6 uur. Dat is ook de tijd dat ik er uit moet als ik moet werken. Vandaag ook, maar omdat ik vrij ben heb ik vanmorgen perongeluk mijn wekker uitgezet zonder te tempen Achja... zit nog maar op dag 9 dus byzonder zal het niet geweest zijn. Hoezo is deze maand je laatste kans? Ga je de mmm in?
Hallo cynthtje, Ik weet dat ik elke dag dezelfde tijd moet tempen. Ik ben kapster en moest vanmorgen gasten voor een bruiloft opsteken. Dit komt maar zelden voor, en verder slaap ik altijd tot een uur of acht.... Onze kleine jongen van twee slaapt ook zo lang en mama dus ook... lui hé?! maar wel lekker! Dus eigenlijk temp ik altijd op dezelfde tijd... met heel af en toe uitzonderingen. Ja, we lopen al vanaf onze eerste pogingen bij de gyn, ook al voor de vorige zwangerschap. Ze dachten toen dat we geen kinderen zonder IVF konden krijgen, vanwege ernstige endometriose. Ze hadden het mis . Onze zoon is op een natuurlijke manier in mijn buik terecht gekomen! We hadden nu een half jaar de tijd gekregen... en dit is al ronde 6... maar wie weet als er op de echo geen endo te zien is dan mogen we vast weer verder oefenen! We zullen zien... we hopen echt op nog een kindje! Bedankt voor je reactie, en we zullen zien wat de temp morgen doet! Die van vanmorgen tel ik dan maar even niet mee... om 9 uur was de temp 37,8. Stom om dan nog te gaan tempen maar kon het niet laten! Erg hé, als je zo graag zwanger wil zijn. Dan doe je de raarste dingen.
Ohh hier ook een luie mama hoor Ik zet mijn wekker uit, temperatuur en slaap weer verder op vrije dagen. Maar zoonlief wil er vaak om 7.30 toch wel uit. Wat bijzonder dat jullie zoontje er toch gewoon is gekomen he? Nou, hopen op nog zo'n spontaan kindje dus!
Nou, onze zoon was echt een spontaan kindje! Ik dacht dat ik een langdurige griep had vanwege misselijkheid en moeheid... was ik gewoon al bijna 8 weken zwanger. Cyntje: jij ook al in ronde 19.. wordt je niet ongeduldig? Lekker hoor dat onze zoons zo lang slapen 's morgens! Mijn temp is trouwens nog steeds hoog: vanmorgen zelfs 37,2.... (het is vandaag mijn NOD), spannend hoor... al ben ik bang dat hij morgen helemaal gedaald zal zijn. Heb altijd een cyclus van 28 dagen, daar kan ik de klok op gelijk zetten... ma ja: de dag is nog niet om...
Ik vind je curve helemaal niet raar. Ik vermoed je eisprong op dag 16. Daarna netjes 0.3 omhoog en hoog gebleven. Als je 3 uren eerder tempt dan normaal kun je er in je hoofd per uur 0.1 bij oprekenen . Duim voor jullie het zou nu wel extra fijn zijn dat je zwanger bent natuurlijk!!
Hallo BabyD, Bedankt voor je lieve berichtje... ik ben toch wel een beetje zenuwachtig aan het worden: nog steeds geen bloed! En wat ik al zei: in dat half jaar nooit een cyclus gehad langer dan 28 dagen... ik durf er bijna niet op te hopen: zou te mooi wezen om waar te zijn!
Spannend hoor!!! Erg is dat altijd dat tempen vlak voor nog... terwijl het eigelijk vaak nog weinig zegt. Ik heb een lf tussen de 8 en 12 dagen en die dagen durf ik bijna niet te tempen sochtends. Want vaak daalt ie flink en dan weet ik al hoe laat het is. Tja, we beginnen allebei voorts ongeduldig te worden. We hadden nooit verwacht dat nummer 2 zo lang op zich laat wachten ALS het nog gaat lukken. Ik heb namelijk een holte overgehouden in mijn bm van de keizersnede litteken. De gyns zeggen dat het geen kwaad kan. Fertiliteits onderzoeken oktober 2012 waren goed dus nu kan ik volgende week een afspraak maken voor een HSG. Ergens in augustus weten we hopelijk meer.
Hallo cyntje, Nou das zeker spannend! Ik hoop voor je dat het lukt... een brusje zou toch wel heel gaaf zijn! We tempen verder, en hopen maar niet te hard.... dan valt het ook niet zo tegen. Ik heb sowieso volgende week donderdagmorgen een afspraak bij de gyn... nog maar even niet aan denken! Hier een traumatische bevalling van onze eerste: drie dagen over gedaan, spoedkeizersnede, geboorte van een 10!ponder, twee infecties opgelopen. Zoon en moeder aan antibiotica... niet eens samen na de geboorte... Diep in mijn hart hoop ik op nog een zwangerschap maar ergens in het andere hoekje zou ik er ontzettend tegen op zien.... wilde maar dat ik een kind in de winkel kon kopen! Welterusten! enne... we houden elkaar op de hoogte! Bedankt voor je berichtje!
Nou meiden, vanmorgen hondsberoerd uit bed gekomen: erge buikpijn, hoofdpijn en misselijk. Zal dit een aankomende ongi zijn? Dan wel een hele erge denk ik... nu op dag 29. Temp nog steeds hetzelfde (dus hoog) Heb nog even naar vorige kaartjes gekeken, daar had ik ei wel eerder dan deze ronde, ik denk dat nod vandaag of morgen is zo achteraf gezien. Had op vorige kaartjes een lf van 13 a 14 dagen. Dus ik denk: ei op dag 16, lf van 13 of 14 dagen is een nod op dag 29 of 30. Op vorige kaartjes daalt temp meestal 1 dag voor nod. Moest even klagen...! We wachten maar af, hoop wel dat ik me wat beter ga voelen!
Hoi Meiden, Nu ga ik twijfelen, misschien toch zwanger? Temp op dag 30 nog steeds hoog en vreselijke buikpijn en rugpijn. Verder overigens geen klachten. Temp zit nog steeds op 37,1. Lf is vandaag 15 dagen, is in het afgelopen halfjaar nog nooit zo lang geweest. Zit niets anders op dan afwachten hé? Iemand hier een mening over?
Hej BabyD, Ik heb zo een buikpijn dat ik denk dat ik ongesteld ga worden. Kan niet zonder paracetamol, zo erg is het. Dat heb ik nooit zo erg hoor als ik ongesteld moet worden maar ja... ik ga nog maar wachten met testen! Trouwens, ik heb nog nooit een positieve test in handen gehad, zelfs niet toen ik 4, 6 ,8 weken zwanger was van onze zoon. Dus: ik ga nog wachten... Hoe is het met jouw? Al een beetje over je teleurstelling heen, vind het zo rottig voor je!
Oh,dan is testen misschien toch niet je ding Maar tóch zou ik er 1 proberen als ik jou was.... misschien deze keer wel?? Spannend hoor!! Poeh... en je bevallingsverhaal! Een 10 ponder? Kanonnen! De mijne was 3,5 pond Dus ook geen leuke kraamtijd gehad daardoor. Ook ik mocht "op bezoek" bij mijn zoontje. Maar alles is goed gekomen behalve mijn baarmoeder. Nou ik heb vandaag een posi ovutest gehad! Heerlijk eens vroeg op dag 14 Gisteren avond geklust en vanavond ook nog maar eens. Ben al blij dat mn ei niet tijdens mn nachtdiensten valt. Heb je toevallig nog een linkje van je kaartje? Vind dat altijd leuk om te zien en te speculeren haha!
Hallo Cyntje, Zo, 3,5 pond dat is klein? Ik kan me voorstellen dat je kraamtijd daar ook niet leuk door was... is je zoontje te vroeg geboren? Nou ja, ik ga toch nog even afwachten. Buikpijn is nu minder... heb zelfs nog even gepoetst in huis Ja, onze zoon woog 10 pond, of 5 kilo... Ik houd jullie op de hoogte! Misschien een testje doen in het weekend als ik nog niet ongi ben... Enne, ik ga duimen voor jullie! Wie weet, kunnen we over een paar weken allemaal op roze!