Ivf Vu amsterdam

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lamisha1980, 18 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    Hey lieve dames,

Wie heeft ook ivf behandelingen in Amsterdam Vumc ziekenhuis Amsterdam?
    Heb namelijk een belangrijke vraag

2. Cinderella2030

29 dec 2016
    39
    2
    8
    NULL
    NULL
    Ik loop in het VUMC. Wat is je vraag?

3. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    Fijn dat je reageert! Hoelang doe je al ivf in vu? En zijn ze december/januari druk? Heb je ook 2 maanden rustmaand voor je naar volgende cryo mag gaan? En op welke dag vriezen ze embryo’s in? Heb in oktober verse TP gehad dat helaas is mislukt en krijg pas in januari mijn eerste cryo terugplaatsing mits er plek is en de embryo goed ontdooit. Hoe groot is de kans dat ze goed ontdooien? Sorry voor al de vragen maar alles is zo nieuw voor mij en vind het allemaal nogal zo spannend

4. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Volgens mij houden ze nu verse tp 1 rustmaand aan. Bij cryo’s mag je door elke maand, kan zijn dat er geen plek is, dan heb je de maand erop voorrang. Bij mij is het even geleden, maar ze werden op dag 3 ingevroren. Ik weet niet zeker of dat nog zo is. Weet wel dat ze minder willen plannen rond de kerst, dus dat kan er mee t maken hebben... de kans dat ze goed ontdooien is volgend mij rond de 80 procent. Dat kun je vinden in de ivf slagingscijfers. Ik vind wel dat je lang mot wachten hoor. :( pfffff Succces!

5. Chanbee

Chanbee Fanatiek lid

19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Ik ben net begonnen met ivf en heb vorige week een verse tp gehad. Mijn ziekenhuis werkt samen met het vu. Het invriezen verdelen ze over 3 dagen (indien de embryo’s dat toelaten) zodat je embryo’s heb van een verschillend aantal dagen oud.

6. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    Welk ziekenhuis zit je? Ik olvg en die werkt samen met vu. Ik had 14 oktober een verse terugplaatsing maar die is mislukt en daarna kreeg ik op 22ste oktober een brief dat ze op 15 oktober beoordeeld hebben de embryo’s in te vriezen ( heb dus 2 embryo’s apart in een rietje) en krijg pas mijn eerste cryo terugplaatsing begin januari ergens.
    Alleen weet ik niet op welke dag ze de embryo’s hebben bevroren en of ze morulas zijn of blastocyste

7. Chanbee

Chanbee Fanatiek lid

19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    @lamisha1980 In Alkmaar en dan in samenwerking met het vu. Ik heb 15 november de verse tp gehad en moet de brief nog krijgen. Dit is wat ze mij hebben uitgelegd zowel in Alkmaar als in het vu. Mag je daar niet voor bellen? Zodat je weet hoe en wat

8. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Ik zou gewoon bellen. Bij ons was het zo dat de embryo’s niet bevrucht waren bij IVF. Ik heb om de embryoloog (laborant) gevraagd en kreeg deze keurig aan de telefoon. Was een heel fijn gesprek waarin ik veel uitleg heb gekregen, dus dit kun je ook altijd proberen.

9. Cinderella2030

29 dec 2016
    39
    2
    8
    NULL
    NULL
    Ik loop al sinds 2016 bij het VU. Inmiddels een dochter gekregen van de tweede verse tp en nu gaan we door voor een tweede kindje. Bij mij zijn de cryos altijd goed ontdooid (een stuk of 6), volgens het VUMC ontdooien 9 van de 10 bij hen goed. Ze vriezen ze in op dag 3 dan na dat ze ontdooid zijn laten ze ze nog 24 uur goeien en pas op dag 5 als het embryotje een blastocyste is geworden wordt het teruggeplaatst. De rusttijd na een verse tp is een maand maar december is altijd heel druk dus waarschijnlijk vandaar dat je pas in januari door kan. Veel success!

10. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Die rustmaand na de verse tp is vrijwel overal. Om het risico op OHSS zoveel mogelijk te voorkomen adviseren ze een maand rust.

Deel Deze Pagina