ik ben heel benieuwd, of de dames die zwanger zijn/zijn geweest. Toevallig hun dpo lijstje hadden van die maand. Dus alleen de maand dat het raak was.
Dit was mijn lijstje de maand dat ik zwanger ben geworden. 1t/m3 DPO : niks 4 DPO : Af en toe steekjes in mijn rechterlies 5 DPO : Wat vaker steekjes rechterlies en licht maagzuur. Een ziek gevoel. 6 DPO : Moe, trekkerig gevoel rechterlies en nogsteeds een ziek gevoel. 7 DPO : Moe, nogsteeds trekkerig gevoel in mijn rechterlies en mijn darmen zijn flink aan het rommelen. 8 DPO : Geen eetlust maar wel honger, nog wat last van mijn lies. (Ik denk een lichtpositieve test?!?) 9 DPO: "menstruatie"kramp, extreme winderigheid hahah, niet kunnen slapen s'nachts, veel afscheiding en weer geen eetlust. Positieve clearblue test. 10 DPO:"menstruatie"kramp, veel afscheiding. 11 DPO: vanacht helse darmkramp (heb dit vaker) hierbij val ik dan ook bijna flauw op het toilet. Hierdoor was ik erg bang dat het toch door iets anders kwam. Af en toe nog "menstruatie"kramp. Veel afscheiding en onzekerheid. Ik kan ook alleen eten waat ik echt zin in heb, iets anders gaat er niet in. 12 DPO: nog af en toe lichte "menstruatiekramp" , weinig eetlust, af en toe steekjes en ook bij bepaalde bewegingen. s'Nachts rommelende darmen. Borsten worden licht gevoelig, voornamelijk met de trap aflopen voel ik een groot verschil. Dat doet nu gewoon een beetje pijn. 13 DPO: Flink wat steekjes rechts, borsten worden wat gevoeliger. Weeig gevoel op de maag. 14DPO/NOD: Vermoeid, gevoelige borsten, lage rugpijn en geen menstruatie!
1 t/m 3/4 DPO: niets alleen veel witte afscheiding, alsof het er uit lekt soms. 4/5 DPO: Een soort lange rug pijn zo door de dag heen, een trekkend gevoel.. 5/6 DPO: Veel afscheiding, verder geen bijzonderheden. 6/7 DPO: vannacht in en in ziek geweest. Trekkend gevoel rond m’n baarmoeder en lage rug, niet slapen, overgeven en diarree.. vanmorgen ook weer misselijk en overgeven. Buikgriepje lijkt het wel. Gelukkig is het nu wat weg getrokken. Hopen dat het zo blijft want ik ga een weekend weg.. het trekkende gevoel rond m’n baarmoeder is er nog wel en het straalt uit naar m’n benen. Blehh 7/8 DPO; nogsteeds niet lekker, rommelende darmen, diarree, gelukkig niet meer overgeven en het trekkende gevoel is ook weg. Soms een soort steken in mijn borsten Eten smaakt me niet lekker helaas.. 8/9 DPO: nogsteeds diarree maar wel weer wat fitter. Wat licht emotioneel en soms wat steekjes en plopjes rondom lies en baarmoeder.. borsten licht gevoelig bij aanraking 9/10 DPO: moe, maar ook kort geslapen. Heel de dag een beetje zweverig gevoel blehh.. slijmerige afscheiding en soms zwaar gevoel in m’n buik, steekjes e.d. met vlagen licht misselijk. Hoofdpijn achter m’n ogen. Ik dacht eerst dat ik echt ongesteld ging worden na m’n vreetbui toestraks maar toen ik stond te koken was ik nogsteeds helemaal zweverig op m’n benen. Soms ook was duizelig. Dus ik weet het weer niet.. 10/11DPO: Vannacht wakker om te plassen, gelijk getest en positief Hopen op een plakker dit keer maar zoals de huisarts zei moet het nu wel goed komen. Verder vandaag wel oké, licht gevoelige borsten. Speldenprikjes in mijn baarmoeder hier en daar. Verzuring in mijn benen als ik fiets, kom amper vooruit pff.. Trillerige benen en als ik honger heb moet ik ook echt wat eten. Ook mn hoofd is wat snel overprikkeld, wordt leuk komende tijd op werk haha... 11/12 DPO: gister niet geschreven omdat ik het druk had, Prikkels in mijn buik, snel moeie benen, soms misselijk na dat ik wat gegeten heb, opzich toch wel wat energie, snel honger, gevoelige borsten bij aanraking. 12/13 DPO: Mooie oploop van de testen, Vandaag is NOD, verder niet echt klachten, soms wat gevoelige borsten. Morgen of overmorgen gooi ik de digitale er tegen aan! Nu inmiddels 4+5 nog steeds niet echt klachten alleen minder eetlust en een borst is groter als de ander geworden haha. De lange rits is vanaf ovulatie test Die action en kruidvat test waren gister avond clear blue was zondag
CD34 getest. Geen klachten vooraf. Ik werd alleen niet ongesteld tussen mijn normale CD29-33. Wel op CD24 spotting gehad wat achteraf innestelingsbloeding was geweest. Ik dacht nog: oh, dan ben ik deze keer sneller ongesteld dan de verwachtte CD29-33… Maar de dagen erna niet meer aan gedacht totdat ik besefte dat ik CD34 was en nog steeds niet begonnen was. Had toen ook een enorme knaltest.
1 DPO - obstipatie, buikpijn. 2 DPO - lage rugpijn en heupen. Borsten wat gevoelig 3 DPO - zero klachten 4 DPO - verstopte neus. Kort lontje, chagrijnig 5 DPO - Kan de nacht weer niet doorslapen. Veel piekeren. Vreemd buikgevoel en hongerig. Dit waren absoluut mijn eerste hints dat ik dacht oh dit is andere. (En dus voor innesteling al: oestrogenen en progesteron) 6 DPO - rampzalige nacht. Nachtmerries, piekeren. Met extreem honger gevoel wakker geworden. De hele dag dorst (en ik drink normaal weinig) Overdag steeds heel warm en dan weer koud. Enorm vermoeid om 15 uur al. 7 DPO - betere nacht. Vreemd buikgevoel. 8 DPO - nachtelijk wakker. weinig ochtend klachten meer behalve dat borsten wat groter zijn. Hartslagmelding gehad dat deze >120 was in rust voor 10 minuten. Veel zweten en daarna koud. 9 Dpo - weer om 5 uur wakker met buikpijn en honger gevoel. In de loop van de ochtend steekjes in baarmoeder. Middag en avnd geen klachten tot slapen gaan bij horizontaal liggen misselijk. 10 DPO - iedere 4 uur plassen. Onrustig slapen, misselijk en hongerig wakker worden. Obstipatie. Borsten gespannen. Omo witte test nog 11 DPO - obstipatie, opgeblazen gevoel. Boobs zijn echt enorm voor mijn gevoel. Heel dun streepje te zien op test maar CB digital is positief 1-2 weken
Dit was mijn lijstje; 1 t/m 5DPO: geen klachten, behalve erg koud hebben. 6DPO: overdag nog niks aan de hand, savonds ineens heel beroerd, misselijk, keelpijn. griepje denk ik! 7DPO: niet door kunnen slapen in de nacht, erg verkouden, het koud hebben, maar warm aanvoelen volgens m'n vriend. Steekjes in m'n maag, opgeblazen buik. 8DPO: tot nu toe nog steeds erg verkouden, niet door kunnen slapen. En afgelopen nachten gesnurkt volgens vriend. 9DPO: slechte nacht gehad, zoveelste op rij, nog steeds beroerd, last van onderrug, en gekke steekjes in baarmoeder. 10DPO: iets beter geslapen vannacht, voel me ook iets beter, verder veel afscheiding, met vlagen heel iets misselijk, en ontiegelijk koud hebben. Had een kruik nodig om mijn voeten op te warmen.vanochtend even mijn temperatuur opgemeten en deze was 37.19°c nog nooit zo hoog geweest, ondanks slechte nacht en 1x eruit geweest. Vaak bij slechte nachten rond 37°c en niet hoger. 11DPO: Eindelijk een nacht doorgeslapen! Mijn borsten worden gevoelig, niet meer gehad na eisprong sinds Letrozol! Dus stiekeme hoop? Verder krampjes in baarmoeder, krampen in buik, en echt vlagen van misselijkheid. 12DPO: Hier had ik een positieve test. 13DPO: 14DPO:
1 dpo wat buikpijn misselijk en zere tepels, nog doorzichtige afscheiding maar veel minder dan dagen ervoor 2 dpo zere tepels en zeurend gevoel onderbuik, nog doorzichtige afscheiding maar niet veel meer 3 dpo nauwelijks afscheiding, pijnlijke tepels en borsten beginnen zwaar te worden, zwaarder gevoel achter schaambot, avond rommelende darmen 4 dpo levendige dromen, rommelende darmen, tepels en borsten gaan meer pijn doen, weeiig gevoel in buik, intens moe, amper afscheiding 5 dpo rommelende darmen, borsten heel pijnlijk, weeïg gevoel, moe maar niet meer zo intens als gister, amper afscheiding 6 dpo, ik slaap als een malle, borsten heel pijnlijk aan zij en onderkant, flinke menstruatiekrampen, amper afscheiding, weinig eetlust (ik denk een progesteron piekje ) 7 dpo, dromen, borsten zeer pijnlijk en dikke aders, tepels groot en donkerder, buikgevoeligonderin maar niet meer zo erg als gister, moe 8 dpo, moe, borsten zeer pijnlijk, dikke geleafscheiding, rommelende darmen, weeiiggevoel 9-11 dpo zoals hierboven alleen geen afscheiding, migraine 11/12 dpo dikke kabels op borsten, tepels gaan weer pijn doen, uitpuilende buik in avond, licht misselijk, rommelende darmen, afscheiding wit of doorzichtig en heel weinig. Hoofdpijn is weg. Slaap heel licht 13/14 dpo zoals 11/12 alleen meer misselijk.
1 t/m 9 dpo niets anders dan anders: gevoelige borsten, meer honger dan normaal (maar meer honger nam altijd af vanaf ongeveer 7/8 dpo.) 10 dpo: erge honger/ergens specifiek trek in (normaal was dit dus weg in de tweede week na ovulatie), ook mini beetje misselijk van lege maag. Toen dacht ik hmm, dit is anders dan anders. 11 dpo: lichte steekjes onderbuik, heel graag willen testen terwijl ik dat niet meer deed. Positieve test !!! Vanaf 12 dpo: borsten bleven gevoelig zoals altijd (hele zwangerschap ook) en ik kreeg lichte menstruatiekrampen. Normaal had ik menstruatiekrampen alleen op 14 dpo. Duurde tot ruim 8 weken zwangerschap.
Zwanger van 2! Eerste cyclus na borstkanker en dus symptomen checken zonder borsten. 0dpo- kromliggen van de pijn, ik vertel mijn man dat als dit een eisprong is, dan zit het ei vast klem. 1dpo- tempstijging, buikpijn is foetsie 2dpo- temp is enorm hoog voor na ei, griep? 3dpo- temp nog steeds zo hoog, geen griepklachten. Puistjes parade 4dpo- temp blijft enorm hoog, mijn hele rug zit onder de puistjes. 5dpo- rugpijn, kramp, mijn huid is zo vet dat mijn bril afglijdt. 6dpo- rugpijn, kramp, puistjes en vette huid. 7dpo- temp daling (achteraf innesteling) twijfel of mijn ei wel is geweest. Korte LF? Kan geen innesteling zijn, die heb ik altijd op 9dpo gehad. Diarree en vaak moeten plassen, rugpijn, overtuigd van einde cyclus. 8dpo- temp weer omhoog. Huh? De enige keer dat ik ooit een tempdip heb gehad was ik zwanger. Onmogelijk zo vlak na Chemo. Rugpijn, vette huid, puistjes. 9dpo- positieve test (3 stuks). Wow! Vette huid, puistjes, rugpijn. 10dpo- test loopt op, vette huid, puistjes rugpijn. 11dpo- clear blue 1-2 weken, ja hoor! Vette huid, puistjes, rugpijn. 12 dpo- vette huid, puistjes, rugpijn 13dpo- vette huid, puistjes worden puisten, rugpijn. 14dpo- vette huid, puisten. Rugpijn over, donkere test. Ik heb sterk het gevoel dat het een dubbele eisprong is geweest, omdat mijn temp na ei 2x zo hoog was als normaal na ei. Toen ik 2 dagen eerder positief testte dacht ik, ze zijn alle 2 bevrucht! Eerste echo 4+4 vanwege recente chemokuren. 2 blobjes gezien! Geen garantie dat ik ga bevallen van 2 kindjes, maar voor nu is deze zwangerschap dubbel gestart! Duimen!
mij dacht ik zal niet te veel reageren, dan word t topic zo onduidelijk, maar wat een prachtig nieuws na zo’n zware tijd!!! Het is je ontzettend gegund! Geniet van je zwangerschap♥️
1dpo - Ongelofelijk opgeblazen. 2dpo - Moe, droge ogen, meer plassen. 3dpo - Erg moe, ook door warmte denk ik. Meer plassen. Last van stuitje. Duizelig bij opstaan. Weinig afscheiding. 4dpo - Weer erg moe maar er begint ook wat rust te komen na een hectische en chaotische periode dus er is ook wat meer ruimte om de vermoeidheid toe te laten. Meer dorst en meer plassen. Weinig afscheiding. Kleine hormonale puistjes rondom kin/kaak beginnen weer op te komen. 5dpo - Diarree. Meer plassen. Af en toe duizelig bij opstaan. Vol gevoel in m’n maag. Weinig tot geen afscheiding. Borrelende darmen en opgeblazen na avondeten. Verder niets opvallends vandaag. Edit: in bed paar steken rechts achter schaambot en licht misselijk/vol gevoel. Bij toiletbezoek toch ineens meer afscheiding. Het gebeurt nooit maar ik ben zowaar ineens veel warmer dan mijn man. 6dpo - Gevoeligere tepels en wat jeuk op de borst. Puistjes zetten nog niet door. Weer wat duizelig bij opstaan. Afscheiding begint weer een beetje te komen. Paar steekjes in lies. Waar ik in de ochtend/middag energie voor 10 had ben ik vanavond helemaal leeg.. 7dpo - Vroeg wakker geworden, met vlagen wat licht misselijk en duizelig. Beetje hoofdpijn. Wat diarree. Wisselende hoeveelheid afscheiding. 8dpo - Negatieve test. Slecht geslapen (zoontje lag tussen ons in) en moest nodig plassen. Gevoel dat ik bepaalde geuren sterker ruik. Rommelende darmen. In de avond soort warm gevoel in m’n onderbuik, soortgelijke warmte alsof je alcohol gedronken hebt maar dat heb ik niet. Wisselende afscheiding. 9dpo - Twijfel tuurstreepjes op dr Original Early en Predictor Express. Negatieve clear blue early digital. Licht misselijk/weeïg gevoel. Vaker plassen. Rommelende darmen en erg winderig en opgeblazen. Wisselende afscheiding. Best wel moe en droge ogen. Volgens mijn man ben ik een kacheltje. Paar x lichte krampjes. Borsten lijken wat minder gevoelig en puistjes beginnen ook weer iets op te komen. Zo bang dat het toch niets gaat zijn.. Wel tegen de avond een duidelijker streepje dan vanochtend! Zo spannend.. 10dpo- Oplopende testen! Hele dag beetje licht misselijk gevoel, alsof ik iets te veel speeksel heb. Ook nog steeds rommelende darmen. En erg moe vandaag, voor de tweede avond op rij in slaap gevallen tijdens serie kijken. 11dpo - Veel speeksel en beetje licht misselijk. Voel me bij opstaan al vermoeid en dat is de rest van de dag zo gebleven. M’n oor jeukte rondom m’n oorbellen, had ik in juni ook toen het raak was. Hele erge spierpijn in m’n billen? Bloedend tandvlees. Nog steeds last van winderigheid. Afscheiding lijkt licht toe te nemen. 12dpo - Oploop van vandaag maakt me wat onzeker. Minimale oploop bij predictor en denk geen oploop bij dr original. Wat minder misselijk maar wel super vroeg wakker geworden. Af en toe wat lichte steekjes. Borsten lijken wat gevoeliger, zie verder geen verschil. Vermoeidheid begint in de middag weer toe te nemen. Met vlagen licht zeurend menstruatie gevoel in onderbuik. 13dpo - Duidelijke oploop bij dr original en minimale oploop bij predictor! Diarree. Af en toe wat lichte steekjes en nog steeds met vlagen licht zeurderig menstruatiegevoel. Borsten nog gevoelig maar geen zichtbaar verschil. Laatste 24 uur eigenlijk amper afscheiding, in de avond wat meer. Puistjes achter in nek bij haargrens. Random rood opgezwollen jeukende oorschelp. Tegen de avond super moe. 14dpo - Oploop bij de testen! Wordt bij predictor wel lastiger te zien inmiddels. Impulsief clearblue met wekenindicator gedaan, geeft nog 1-2 weken aan dus natuurlijk weer onzeker haha. Weer zo vroeg en licht misselijk wakker geworden. Buik is in de ochtend en na eten zo opgeblazen dat het bijna pijn doet. Last van onderrug, alsof het er elk moment in kan schieten.