DPO meiden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dubbeltje82, 28 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wishmommy84

Wishmommy84 Niet meer actief

Ik wel:), omdat je gewoon heel graag zeker wil weten dat het raak is!! Positieve gedachten jouw kant op❤️

Jootje87 vindt dit leuk.
  2. Jootje87

Jootje87 Lid

7 jul 2020
    75
    80
    18
    Vrouw
    Ja klopt! Morgen spannende dag! Net mn moeder de kv testen laten zien en die ziet ook oploop. Is ook beter te zien bij daglicht.
    Thnx, lief van je:)

linatje, Wishmommy84 en missmommytobe300 vinden dit leuk.
  3. missmommytobe300

missmommytobe300 Niet meer actief

Ik kan wel huilen... en huil ook! M’n ei is weg, gewoon nog restjes over... op de echo was dit te zien. Ik heb vorig jaar last gehad van tussentijds bloedverlies, de afgelopen gingen zo goed... nergens last van! En nu ineens weer... m’n ei was zondag gesprongen, slijmvlies was dik genoeg, alles was op en top. En nu dit... waarom... ze gaan dit nu met elkaar overleggen en waarom heb ik dit zo af en toe? Misschien een kuur tijdens de eisprong om de baarmoederslijmvies dik te houden? Ik baal hier zo van.... :(!!! Eind vorig jaar had ik wat stress maanden en verdrietige dagen, dus ligt het daaraan? Voorgaande keer werd ik 2 dagen te vroeg ongesteld en ook niet veel.. en had daarvoor oook stressvolle dagen, kan het daaraan liggen? Dit noemt ze ook geen menstruatie, ik kan binnenkort ongesteld worden geeft ze aan... en de vermoeidheid die ik nu voel? M’n lichaam die pijn doet? Het bloed dat k weer verlies en dat ik het koud heb omdat veel bloedverlies?! Allemaal vraagtekens.. wordt het me een keer gegund om een liefdevolle moeder te worden? hier een jankende mommy to be, maar wanneer???

4. missmommytobe300

Sorry voor de zinnen die niet lopen. Schrijf alles nu met emoties en heb het even niet nagelezen.

5. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.608
    4.024
    113
    Vrouw
    @missmommytobe300 ik kan inderdaad niet alles evengoed volgen, maar ik snap heel goed dat je er doorheen zit :(
    Je ei is dus niet gesprongen begrijp ik? Of is je ei zondag gesprongen? En hoezo is er dan een probleem als ie wel gesprongen is?

6. Misspinkline25

Misspinkline25 Actief lid

20 jun 2020
    429
    461
    63
    Vrouw
    Hier ook terug van weg geweest na de vakantie. Vorige ronde helaas niet raak, nu wachtend op een eisprong (kan binnen nu en 2 weken gebeuren denk ik).
    Gefeliciteerd voor iedereen met mooie berichten!
    Spannend en ik duim met jullie mee voor iedereen met spannende berichten!
    En ik leef met jullie mee voor iedereen met mindere berichten!

Vooral @missmommytobe300 even een dikke knuffel na het berichtje van net!

Ik blijf mee lezen en hoop snel weer op het wachtbankje te zitten!

7. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @missmommytobe300 allereerst een hele stevige knuffel voor jou! ❤️️ Wat en enorme shit zooi zeg :cry: Snap wel dat je er zo helemaal doorheen zit, stom lichaam! :(

Je moet me even corrigeren hoor als ik het mis heb, ik begrijp het niet helemaal. Bedoelt je gynaecoloog niet dat er niets meer over is van het eiblaasje (corpus lutheum > gele lichaam) wat is overgebleven in je eierstok nadat je eisprong is geweest. En dat je baarmoederslijmvlies nu dus niet meer zo mooi dik is als zondag? Een eicel zelf kun je namelijk niet zien op een echo, daar is het véél te klein voor.

Stress kan zeer zeker een oorzaak zijn waardoor je baarmoederslijmvlies te dun is en/of je luteale fase te kort is. Als je lichaam in stress stand staat dan blijft er weinig energie over voor je lichaam om normaal te functioneren en dan raken je hormonen uit balans.

8. Jootje87

Jootje87 Lid

7 jul 2020
    75
    80
    18
    Vrouw
    Ik snap hem ook niet helemaal maar wel super k*t voor je!! Wat bedoelen ze met restjes van je ei? Is ie helemaal niet gesprongen dan?
    Sterkte!!

9. Wishmommy84

Hele dikke knuffel voor jou meis! Ik volg je niet helemaal, maar los daarvan snap ik dat je er helemaal doorheen zit na negatief nieuws en dat alle hoop en grond onder je voeten weg slaat zo. Het is echt niet eerlijk dat je zo lang moet wachten en hoop zo dat het snel positief voor je gaat zijn. Ik denk aan je ❤️

10. Mommy94

Mommy94 Fanatiek lid

2 jun 2020
    1.438
    1.274
    113
    Vrouw
    Ik zou het wel gewoon doen. Liever een keer te veel dan te weinig. Wie weet is dag later wel te laat.

11. Mommy94

Mommy94 Fanatiek lid

2 jun 2020
    1.438
    1.274
    113
    Vrouw
    Dikke knuffel. Hopelijk komt er wat uit de onderzoeken en kan er wat mee gedaan worden. Stress is natuurlijk wel het slechtste voor alles dus dat kan er zeker wel mee te maken hebben. Vroeg of laat word jij een prachtige mama!

12. Misspinkline25

20 jun 2020
    429
    461
    63
    Vrouw
    Vraagje trouwens, wij hebben al ongeveer een half jaar geen voorbehoedsmiddelen gebruikt, zonder resultaat, nu sinds afgelopen cyclus begonnen met met echt ovulatietesten doen en goed timen. Maar mijn afgelopen cyclussen waren 35 dagen, 39 dagen, 34 dagen, 40 dagen, 50 dagen en 51 dagen. Het jaar daarvoor ook zo onregelmatig.
    Zouden jullie dan door blijven proberen of toch eens contact opnemen met de huisarts?

13. Wishmommy84

Ik ben denk ik niet de maatstaf maar ik zou daarvoor contact opnemen met de huisarts qua verwijzing, maar ik ben dan ook “al” 35. Op zich als je een eisprong kunt vinden dan heb je wel een kans dus kan je het nog even aankijken. Als je in het ziekenhuis terecht komt zullen ze paar onderzoekjes doen om te kijken of ze de oorzaak van de onregelmatige cyclus kunnen vinden (bv PCOS) en ze onderzoeken het zaad. Aan onregelmatige cycli kunnen ze wel wat doen, maar dan zit je gelijk aan de medicijnen en dat moet je wel willen.

14. missmommytobe300

Dames, sorry dat ik een beetje onduidelijk ben/was. Ik was zo emotioneel, dat ik het van mij af moest schrijven, gaat nu iets beter. Het zit als volgt:
    Vorig jaar halverwege 2019 heb ik last gehad van tussentijdse bloedingen, maar ook best wel stressvolle hevige maanden meegemaakt. Soms gaat het goed, want ik heb altijd structureel gemenstrueerd, dus na 28/29 dagen... maar goed, daarvoor ben ik dus doorverwezen naar het ziekenhuis. Al met al ging het weer goed, ik heb allerlei onderzoeken gehad en alles bleek positief. Ze zeiden ovulatiebloeding, want ook ben ik destijds tijdens de bloedingen gegaan en het eitje was gewoon goed te zien, daarmee bedoel ik natuurlijk het eiblaasje...

Dus tot op heden ben ik gewoon onder controle in het ziekenhuis. Afgelopen maanden ging het met m’n ei en menstruatie erg goed. Wat gebeurt er nu? Afgelopen week had ik weer afspraken en zaterdag of zondag is dus mijn ei gesprongen, dat zag je ook heel goed op de echo’s. Nu heb ik dus sinds afgelopen woensdag last van bloedverlies, ik dacht zal vast wel weer een ovulatiebloeding zijn of een nabloeding...maar de bloedingen werden heviger, dus voor alle zekerheid ook weer echo gehad, ze zag zeg maar de restjes van de eiblaas, m’n baarmoederslijmvlies was dus en hij beweerde dat m’n bloed echt uit m’n baarmoeder kwam, want het bloedverlies wat ik heb is dus echt veel bloed, stolsels vol met slijm... maar het is net geen ongesteldheid... ze zei dus we gaan checken waarom dit bij jou zo gebeurt, misschien krijg je een hormoonkuur om je baarmoederslijmvlies dik te houden... dat moet ik dus nog even afwachten. Maar ik heb dus de afgelopen 2 weken veel stressmomenten gehad, veel verdrietig nieuws meegekregen.. m’n vorige menstruatie was ook 2 dagen te vroeg, en weinig bloed... wel echt een menstruatie maar duurde slechts 4 dagen.
    @Sylva ik denk wat jij omschrijft is gebeurt...

Dus het is zo dat ik dus weer ongesteld ga worden, zodat er weer een ei gaat ontwikkelen... maar goed, ik verlies nu weer bloed en ben moe, ik krijg hierdoor allemaal vermoeidheidsklachten etc... omdat ik dus 2 x in de maand bloed verlies...

Sorry dat ik niet op jullie verhalen kan reageren, wat ik normaal gesproken wel doe, maar zit er helemaal doorheen...

Bedankt voor jullie lieve berichtjes en reacties! ❤️

15. Wishmommy84

❤️

16. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Vanmorgen met mijn domme hoofd toch een test gedaan.... Nou ja... 3 testen :oops:

Eerst de Telano dipstick gedaan, daar kwam binnen afleestijd een schaduwstreep... Toen met dezelfde urine de easy@home dipstick... Ook een schaduwlijn.

Als laatste de first response (goedkope predictor via amazon) en die geeft ook een licht tweede streepje. Niet op de foto te krijgen, maar het begint wel spannend te worden zo. Waarom doe ik mezelf dit aan op 7 dpo!?

linatje, Mommy94, Mommytobe090818 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Jootje87

Jootje87 Lid

7 jul 2020
    75
    80
    18
    Vrouw
    Weer zo misselijk vanmiddag....kon het niet laten. Volgens mij ben ik gewoon zwanger!! De test kan nu echt niet oplopen van de pregnyl!

Bijgevoegde bestanden:

linatje, Mommy94, 1991Mamavanvier en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Nou, ik denk ook gewoon zwanger hoor! (Voorzichtig) gefeliciteerd!!

Jootje87 vindt dit leuk.
  19. Misspinkline25

20 jun 2020
    429
    461
    63
    Vrouw
    Voorzichtig gefeliciteerd!

Jootje87 vindt dit leuk.
  20. Misspinkline25