Hoi even een vraag zit sinds kort gezellig mee te lezen aangezien mijn man en ik erover uit zijn dat we allebei heel graag nog een derde kindje willen...(mogen krijgen) Ik lees heel vaak zoveel dagen na dpo(day past ovulation) Hoe moet ik dit berekenen ik had afgelopen zaterdag een knal ovulatietest zit ik dan nu 3 dan na dpo of is dit pas 1 dag?ivm dat eitje na 24-48 uur springt?
Temp je ook? Zo niet dan zou ik er vanuit gaan dat hij inderdaad zondag gesprongen in (was hij super knal?) dus dan ben je vandaag 2dpo
DPO is niet 1 vaste dag, maar een eenheid om dagen na je eisprong te tellen. Je ovulatie (of bij IVF: punctie) is dag 0, de dag erna dag 1 enzovoorts. Je zegt dus 'ik ben zoveel days past ovulation/dagen na ovulatie' en dat wordt afgekort tot 'ik ben zoveel dpo'. Dit kun je natuurlijk alleen maar met zekerheid zeggen als je je eisprong weet. In jouw geval kun je op 1 of op 2dpo zitten. Ik heb zelf geen ervaring met ovulatietesten, want ik heb meteen IVF nodig gehad. De meeste dames testen al voor hun NOD (niet ongesteld dag), bij de meesten is die 14dpo. Ikzelf testte bijvoorbeeld op 12dpo voor het eerst positief deze ronde. Als je gaat tellen in zwangerschaps weken en dagen, dan krijg je twee weken voor je ovulatie cadeau. Op de dag van je eisprong start dus week 3. 16dpo is dus 2 weken + 16 dagen = 4weken 2 dagen = 4w2d. Succes!