Bij m’n 1e 2 kindjes was ik in ronde 1 zwanger. We willen na de zomer voor een 3e gaan, dus heb de afgelopen periode mijn mijn menstruatie bijgehouden en er valt me toch wat verandering op. Ik wil me er geen zorgen over maken, maar toch blijft het in m’n hoofd meespelen: - m’n menstruaties zijn niet meer zo ‘precies’ als 7 jaar geleden. M’n menstruatie cyclus is tussen de 25-35 dagen. Is dit nog normaal? - m’n menstruatie komt moeilijk op gang lijkt het wel. Vorige maand had ik een druppel bloedverlies op dag 25 en uiteindelijk werd ik pas ongesteld op dag 29. Is dit iets om met de huisarts te bespreken of valt dit nog onder ‘normaal’? Uitstrijkje op m’n 30e was goed, wel HPV, dus na een jaar nog een keer controle en ook goed. Ik ben nu 33.
Ben je gestopt met de pil? Dan kan het nog wel duren voordat je menstruatie weer normaal is. Cyclus tussen de 25/35 dagen is normaal
Dankjewel voor je reactie. Ik ben niet gestopt met de pil, die heb ik nooit geslikt. Normaal was m’n cyclus 30-32 dagen, maar nu dus met regelmaat 5 dagen eerder. Plus dat bloedverlies soms een aantal dagen ervoor en dan een paar dagen niks en dan breekt ineens m’n menstruatie door. Is dat normaal?
Hoe oud ben je @Vivalaes ? En hoe lang heb je al deze wisselende cycli? Je houdt het pas sinds kort bij, maar heb je ook enige kijk er op hoe lang je al kortere cycli hebt? Toen ik nog iets jonger was had ik ook een hele nette cyclus maar na mijn derde (8 jaar na de eerste) werd het een puinhoop, kortere cycli, langere menstruaties. Ipv weinig bloed de eerste dag ging hier de kraan vol open. Totaal niet wat ik gewend was dus ik ben doorverwezen naar de gyn. Je cyclus kan veranderen in de loop van de jaren dus op zich is dat niet zo gek. Als je je zorgen maakt zou ik sowieso het wel met de huisarts bespreken maar ik denk dat je pas echt doorverwezen wordt wanneer het zwanger raken niet wil lukken. Ivm HPV is het misschien een ander verhaal, dat weet ik niet.
Ik ben nu 33 jaar. Heb eigenlijk altijd m’n cyclus wel bijgehouden. Het is sinds vorig jaar zomer ineens zo is gaan schommelen en dat het me op is gaan vallen. Ik ben meer bang dat er iets ‘ernstigs’ is zoals toch afwijkende cellen. Maar weet niet of dit soort symptomen daar bij horen.
Dan zou ik zeker even naar de huisarts gaan. Sowieso wanneer je het niet vertrouwt. Volg altijd je gevoel!