Hallo, Mijn zoontje is vier weken en krijgt inmiddels alleen nog maar kv, omdat de bv door omstandigheden helaas is gestagneerd. Gelukkig heeft hij weinig moeite met de fles accepteren, echter is zijn zuigtechniek (evenals aan de borst) niet zo goed. Hij hapt kort aan en maakt een zuinig mondje (krult niet uit zichzelf zijn mondje om). Daarnaast is het best een gulzige drinker, waardoor hij de fles te snel drinkt en lucht naar binnen krijgt. Nu ben ik op zoek naar een goede fles en heb al allerlei merken uitgeprobeerd, maar ben er nog niet helemaal uit wat de beste is. Hij dronk i.v.m. combinatie met bv eerst nog uit Medela. Toestroom was veel te snel en hapte veel lucht naar binnen. Daarna Difrax, zelfde verhaal. Toen toch weer de Avent natural (new born) fles. Die gaat redelijk goed, hoewel hij nog wel krampjes heeft en door zijn zuinige mondje bij zijn mondhoeken lucht naar binnen zuigt. Dr. Brown (brede halsfles) gaat redelijk, maar hetzelfde als Avent; ik moet zijn mond echt goed corrigeren, zodat hij geen lucht mee zuigt. Nu ga ik nog een Tommee Tippee uitproberen. Zijn er mensen die misschien tips hebben of ervaring hebben met een andere fles/ander merk, waar ik nog niet aan heb gedacht?
Welke speen gebruikte je voor dr. Browns? Als hij zo’n gulzige drinker is zou ik sowieso de premature speen proberen
Ik had een starterspakket gekocht en gebruik daarvan de nummer 1 speen voor pasgeborenen. Bedankt voor de tip, misschien is dat inderdaad een idee. Ik moet dan alleen wel weer een andere fles kopen waar de prematuur speen op past
Nee hoor. Die past gewoon op de brede hals! Had ik ook. Je moet alleen ff goed kijken wel speen . Je hebt zo voor smalle en brede hals
Als hij niet goed aanhapt (klein mondje) is de smalle fles van de dr brown misschien beter. Mijn kindjes hapten ook niet breed genoeg aan en kregen daardoor veel lucht binnen met brede flessen. Met de smalle dr brown ging het super!
Juist bij een smalle hap zou ik voor de smalle dr browns fles gaan. Level 1 kan voldoende zijn, maar anders prematuur. Sowieso een fles die te snel leeg gaat of lucht laat happen is geen geschikte fles met die speen voor je kindje. Dus of andere speen of andere fles.
Ik ben zelf fan van de mam collectie. Volgens mij tegenwoordig ook in de winkel te koop, en anders op hun site. (mam baby) Bij ons zoontje echt allerlei flessen geprobeerd en uiteindelijk hier terecht gekomen. Nu voor de kleine meid een roze starterset gekocht (heb nog veel blauw en groen staan, maar vind bij een meisje roze wel zo gezellig haha)
@Hupsje en @Averlhach, ik denk inderdaad ook dat een smalle speen (Dr. Brown of wellicht een ander merk) beter is. Ik had in eerste instantie de brede variant genomen, omdat ik de overgang van bv naar kv voor mijn zoontje makkelijk wilde maken (omdat de brede spenen op tepels lijken).Ik had tussendoor ff een Difrax fles (met smallere speen) gebruikt. Dat ging al beter; zijn mondje sloot er goed om heen, maar de toestroom was veel te snel... Vervolgens weer verder gegaan met het uitproberen van de flessen met brede spenen (Avent, Dr. Brown, Tommee Tippee). Ik zou dus inderdaad eerder naar de vorm van de speen moeten kijken. @Piewy, die mam collectie ziet er inderdaad gezellig uit Wat is volgens jou echt het voordeel van deze flessen/spenen? Had je deze voor jouw zoontje aangeschaft i.v.m. een te klein mondje? Of een andere reden?
Ik ben heel erg zoekende geweest omdat mijn zoontje te veel lucht mee pakte bij de andere flessen en de flessen ook te snel leeg dronk. Welke speen ik ook probeerde. De spenen van de mam flessen zijn in vergelijking tot andere spenen veel platter. Daarnaast vond ik het ventiel in de bodem wel handig en makkelijk schoon te maken en het feit dat de flessen in zichzelf te steriliseren zijn in de magnetron vond ik erg praktisch. Ik heb zelf Avent, dr Brown en de Difrax verder geprobeerd.
Doorgaans is de dr brown fles icm lvl 1 speen de meest langzame speen in vergelijking met andere spenen. Voor een enkeling gaat deze te snel en dan heb je nog een prematuur speen. Dat is het grote verschil. Daarnaast is het ventiel systeem ideaal, bij mij ging difrax of lekken of vacuum zuigen...
Hier voor mijn jongste mannetje een Dr. BRownsfles met een prematurenspeentje. Hij dronk ook te gulzig en had veel krampjes van de lucht die hij mee zoog. Ik heb altijd nogal sceptisch gestaan tegenover het uitproberen van steeds andere flessen, want mijn oudste 2 hebben altijd gewoon uit het flesje gedronken dat in die babydozen zat. Daar heb ik nooit iets anders voor aangeschaft. Maar die kregen BV en pas een flesje toen ik ging werken. Mijn jongste krijgt KV en toen ik, na een tip van @Averlhach voor iemand anders hier op het forum, toch overgegaan ben op Dr. Browns met de prematurenspeen, merkte ik echt duidelijk verschil! Veel langzamer drinken, minder lucht mee happen, minder krampjes. Hij is nu 3 maanden en drinkt nog steeds met de P-speen!
Bedankt voor alle adviezen. Ik twijfel nu tussen het uitproberen van een prematuur speentje voor de Dr. Brown fles of een MAM fles kopen. Prematuur speentje zal dan ook weer een brede speen worden (aangezien ik de brede hals flessen heb) en volgens mij is dat een deel van het probleem. Denken jullie dat ik de set van Dr. Brown nog zou kunnen verkopen? Het is een nieuwe set. Alleen de kleinste fles met één speentje is gebruikt. De rest is ongebruikt. Dan zou ik een set met smalle halsflessen terug kunnen kopen of bijv. een setje MAM flessen. @Roty, de lactatiedeskundige zei dat zijn tongriempje iets verkort is, maar niet heel erg. Over het lipbandje heeft ze niets gezegd. Zou best kunnen hoor, dat hij daardoor klein aan hapt.
Je kunt het allicht proberen. Er is misschien wel een verkoopgroep vaan je woonplaats op fb? Daar zag ik er hier laatst 1 voorbij komen.
Ik heb bij de oudste 2 dr Brown gebruikt. Bij de jongste werkten deze flessen absoluut niet. Ze deed ruim een uur over haar flessen en met een grotere speen verslikte ze zich. Difrax spenen ook geprobeerd, maar dat was hetzelfde verhaal. En ook Avent of difrax flessen waren hetzelfde verhaal. Veel te langzaam of veel te snel. Op advies van iemand hier heb ik een MAM fles gekocht en ze deed weer keurig 20 minuten over een fles. Ik vind het hele fijne flessen.
Ik heb inmiddels een MAM fles gekocht en ben in ieder geval heel blij met de speen die er aan zit. Dit is de goede vorm speen voor zijn mondje. Wel vind ik ook hier de toestroom nog te snel, maar dit ligt wel aan hoe hongerig hij is. De ene keer doet hij er keurig wat langzamer over, bijvoorbeeld een kwartier, maar vandaag 'schrokte' hij het weer naar binnen. Jammer dat MAM geen prematuurspeentje heeft. Hopelijk went hij gauw aan deze speen en leert hij er wat rustiger uit drinken! De Dr. Brown flessen heb ik inmiddels op FB groepen gezet en op Marktplaats. Nogmaals dank voor de adviezen.