Kinderstoel wanneer en welke?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Shaana, 28 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Onderwerp zegt het al...
    Onze kleine meid kan nog niet goed zitten, valt naar de zijkant om zeg maar :D
    Wel ben ik al begonnen met het geven van vaste voeding. Dat doe ik nu nog in de wipstoel.
    Maar vroeg mij af of het nu toch al zou kunnen in een kinderstoel?
    Zo ja, welke raden jullie aan?

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Met 6 maanden ongeveer en ze moet goed kunnen blijven zitten erin.
    Hier fan van stokke en de ikea stoel.

3. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tripp trapp ! Hier ongeveer met ik dacht 6 maanden gebruikt

4. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Zodra hij zelf kon zitten, met een maand of 6 of 7 denk ik.
    En we hebben de Ikea stoel. Oudste 2 hebben er in gezeten, die is nu naar buiten verhuisd, omdat we zodra het kan buiten eten, en ik heb een nieuwe gekocht voor de derde. Lekker goedkoop, makkelijk mee te nemen naar mensen zonder kinderstoel, zodat we ook ergens anders rustig kunnen eten :)

5. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Wij hebben een tripptrapp maar daar is het nu nog te vroeg voor. Nu hebben we ook de baby base 2-1 gekocht van Ingenuity deze is echt ídeaal! Kan ze nu al in zitten en kan je overal op of neerzetten :)

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Triptrap stoel van stokke. Ik gebruik hem nu met newbornset.

7. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Wij hebben een kinderstoel van Tiamo, gebruiken m vanaf 6 maanden ongeveer. Daarvoor kreeg ze haar hapjes ook in de wipstoel

8. bloesem88

bloesem88 Lid

13 mei 2015
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze moeten inderdaad goed kunnen zitten. Merk maakt niet. Koop wat je leuk lijkt en handig. Zo als wil je stoel mee kunnen nemen. Hoeveel ruimte heb je, makkelijk schoonmaken enz.

9. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een kinderstoel uit 1960 en een Ikea stoel. Werken beide prima 😅

10. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wij hebben de tripptrapp en de ikea kinderstoel. De ikea kinderstoel vonden wij vooral handig toen ze net begon met eten. Dochter kreeg eten op de rapley manier en het tafelblad was daardoor erg handig omdat ze vooral in het begin vaak het eten laten vallen.
    Nu dochter wat groter is zit ze in de tripptrapp en staat de ikea kinderstoel buiten. Scheelt slepen als we buiten eten.

11. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wij hebben de triptrap. We hadden de newborn set vervangen door de babyset rond de 6,5 maand ongeveer.

We hebben ook de Ikea stoel voor als we ergens op visite gaan waar geen stoel is, of voor buiten in de tuin.

12. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.879
    5.128
    113
    Tripp trapp stoel van Stokke. Nu met newbornset en vanaf 6 maanden ongeveer met babyset

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wij hebben bij dochter de kinderstoel van Geuther gehad, maar kochten na de geboorte van de 2e een tripp trapp voor erbij. Wat een ideale stoel zeg. Gaan ook lekker lang mee. Onze dochter van 4 zit er nog graag op. Hier zaten ze met 6maanden zelfstandig dus toen ook in de kinderstoel. Maar goed ik raad echt de tripp trapp aan van Stokke.

De Ikea stoel is super handig voor erbij (buiten en dagje weg), maar verder struikel je over de poten die iets naar buiten staan.

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier ook een tripp trapp kinderstoel met een newborn zitje erop.

15. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Hm veel tripp trappjes zie ik voorbij komen, maar die zijn niet de goedkoopste!
    Newborn set is niet van toepassing meer...
    Maar de babyset is vanaf 6 maanden? Begrijp ik dat goed?
    Is dat ook te gebruiken als ze nog niet helemaal zelfstandig kan zitten?
    Want ze valt nu nog om naar 1 van de zijkanten zeg maar...
    Maar op de wipstoel wiebelt ze natuurlijk heen en weer en dan hapt ze of niet goed, of de lepel gaat te ver naar achteren. Niet zo een fijn idee..

De Ikea stoeljes lijken me ook wel wat, maar dat is echt ze zelfstandig kunnen zitten toch?
    En welke Ikea stoel hebben jullie het over? Zie op de website 3 soorten.

16. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.687
    113
    Wij hebben een Chicco polly magic. Niet extreem prijzig en ook al te gebruiken als je kindje nog niet zit. Wij zijn er erg blij mee!

17. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Net even een filmpje van bekeken. Ben onder de indruk! Weet je toevallig tot welke leeftijd het te gebruiken is?

18. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ikea stoel is de goedkoopste.

19. bloesem88

bloesem88 Lid

13 mei 2015
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Shaana volgens mij kan bijna iedere wipstoel wel op slot zeg maar. Vaak kan je iets uit schuiven waardoor hij niet meer heen en weer wipt. Of je kan je voet er tege houden.

20. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Absoluut triptrap, dochter van 9,5 zit er nog op!

Deel Deze Pagina