vijf maanden oude baby moeite met poepen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door willow23, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. willow23

willow23 Niet meer actief

Hoi,

Onze zoon is nu vijf maanden oud, hij heeft nu een week lang niet gepoept, en vandaag kwam er wel wat maar dat was zo hardt als klei en er zat wat bloed op hij moest hier heel veel moeite voor doen zo zielig......
    nu is mijn vraag wat kan ik hier aan doen?

hij krijgt nog volledige borstvoeding maar ik heb het idee dat mijn bv niet goed meer loopt, omdat hij ook minder plasluiers heeft, hij is verder wel helder.

wie kan mij helpen?

groetjes will

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Als je het idee hebt dat je bv terug loopt; vaker aanleggen. Je kan 'm bv 's avonds gewoon ieder uur laten drinken, en dat een paar dagen lang.

Lang niet poepen is bij volledige bv niet ongewoon, maar het moet idd niet hard zijn, pijn doen of zelfs wondjes veroorzaken. Hopelijk merk je met vaker aanleggen snel verschil!

3. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    Hoi Willow,

Onze dochter heeft hier ook heel erg last van gehad.
    Het begon ook met een week niet poepen, en dan hele harde ontlastig, waarbij ze lag te gillen van de pijn om het eruit te krijgen. Ze kreeg ook borstvoeding, gewoon op aanvraag, dus je zou denken dat ze genoeg vocht binnen krijgen. Als ik dr water wilde geven, weigerde ze dit, dus ik had het idee dat het niet echt aan een vochttekort lag. De plasluiers waren ook iets afgenomen, maar dat kwam ook omdat ik met de fruithapjes was begonnen, waardoor de automatisch iets minder drinken.
    Uiteindelijk hebben wij lactulosesiroop gekregen. Het is even uitzoeken wat de beste hoeveelheid is om mee te beginnen (te weinig, werkt het niet en teveel is niet goed), maar dit heeft super goed geholpen!
    Mijn ha zei ook dat als er bloed in de ontlasting zit, ze een scheurtje bij de anus hebben. Elke keer als de ontlasting hielangs komt doet dit heel veel pijn. De reactie hierop is, zolang mogelijk alles ophouden, waardoor het te lang blijft zitten en de ontlasting uitdroogt en hard wordt. vervolgens moet dit er met veel moeite weer uit, wat weer wondjes kan veroorzaken etc....
    Wij hebben de lactulose 2 maanden gebruikt, langzaam afgebouwd en ze kan nu helemaal zelfstandig zonder pijn poepen:D

Ik hoop dat je er iets aan hebt!!

Deel Deze Pagina